Yazar: Burak Yıldız
Süper egzotik, hafif ve hızlı pist otomobilleri üreten Ariel Motor Company, usta ellerini motosiklet üretimine attı; bu motosikletin her parçası çok özel.
Ariel firması, geçtiğimiz yıllarda Atom modeliyle otomobil tutkunlarının aklını almıştı. Pistte Porsche ve Ferrari kovalamak için üretilen atom bu otomobillerden neredeyse 3 misli güçsüzdü, fakat bir o kadar da hafifti. Bu nedenle pistlerin hızlılarına aşık atabiliyordu. Formula araçları gibi tasarlanan şasisi ve çatal sistemli süspansiyonları ile otomobil severlerin aklını almıştı. Aynı firma şimdi biz motosiklet tutkunlarını kendine çekmeyi planlıyor, hem de ne planlama. Bu motosikletlerin her parçası işin ehli firmaların parçalarından seçilmiş. Motosikletin detaylarına inildikçe kalite çıtasının arttığını hissetmeniz olağan. Fakat bu motosiklete baktığımızda görülen tek şey kalite değil, marjinal hatların kullanıldığı Ace aynı zamanda çok hızlı gidebilmek için gerekli olan bütün ekipmanlarla donatılmış.
Ariel’in Atom modelinde Honda Civic Type-R motoru kullanılıyordu. Ariel, Honda markasına güveniyor olacak ki yeni motosikletlerinde de Honda bloğu kullanmışlar. Ace’de kullanılan bu blok 1237 cc boyutunda ve Honda VFR 1200’ den alınıp bazı modifiyelerle geliştirilmiş. Bu geliştirme sonucunda 173 Hp’lik güç(10.000 Devir) ve 129 Nm’lik tork(8750 Devir) ortaya çıkmış. Bu değerler oldukça iyi düzeyde. Daha çok otomobillerde görmüş olduğumuz DTC şanzıman bu sefer Ace’de gözümüze çarpıyor. Aktarım neredeyse bütün hızlı motosikletlerde kullanılanın aksine zincir değil, şaftlı sistem. Bu motor ve şanzımanın birleşimi Ace’yi 0’dan 100’e 3.4 saniyede çıkarabiliyor. Maksimum hız ise 160 MPH, yani 265 km olarak belirlenmiş. Bu hız naked bir motosiklet için muazzam.
Size bu motosikletin kalitesinden ve hızlı gitmek için gereken tüm ekipmanların kullanıldığından bahsetmiştim, aynı özellikleri Ariel, Ace’yi durdurabilmek için de kullanmış. Motosikletin frenlerinde Nissin markası tercih edilmiş; Önlerde 320, arkada 276mm’lik disk mevcut. Bu veriler yüksek hacimli bir motosiklet için normal gelebilir, fakat ön diskleri sıkan 6 pistonlu kaliperler ve arka diski ısıran 2 pistonlu kaliper firmanın işi ne kadar ciddiye aldığının bir kanıtı . Bu saydıklarımla ön ve arkalarda standart olan ABS sistemi bize bu motosikleti durdurma konusunda hiçbir sıkıntı çekmeyeceğimiz anlamına geliyor.
Kaliteden ve hafiflikten bahsediyorduk değil mi? Evet, bahsetmeye devam ediyoruz. Jantlar, diğer motosikletlerde gördüklerimize göre hem tasarım, hem de hafiflik olarak oldukça farklı; çünkü tamamen Karbonfiber malzemeden üretilmişler. Oldukça özel. Bu jantlar sadece sizi özel kılmakla kalmıyor, aynı zamanda motosikletin hızı ve yönlendirilebilmesini yüksek noktalara da taşıyor; Dayanıklı olması diğer bir özelliği. Lastikler Dunlop firmasından temin edilmiş, fakat bu lastikleri bu motosiklet dışında herhangi bir yerde bulmanız pek mümkün değil, çünkü Ace’nin jantlarını çeviren Dunlop’ın Racer GPD211’leri TT yarışlarında kullanılan özel seri bir lastik. Ebatları önde 120/70/17, arkada 190/55/17 boyutlarında.
Jantlar için Karbonfiber malzemeden bahsetmiştik, aynı malzeme Ace’nin şasisini ve çamurluklarını da oluşturuyor. Kompozit karbonfiber malzemeden üretilen şasinin tasarımı Atom’un şasisine oldukça benziyor, ki bu tasarım da markanın tasarım anlayışını gösteren detaylardan biri.
Gösterge LCD ekran ve bol bol bilgi içeriyor. Devir saati, Hız göstergesi, benzin göstergesi, motor sıcaklığı, ABS ışığı, tur sayacı, düşük benzin ışığı ve alarm ışığı içeren ekranda adeta yok yok. Motosikletin kilit sisteminde de Honda markasını görüyoruz, HISS(Honda Ignition Security System) sistemi ile donatılan Ace’nin hırsızlar için oldukça cezbedici olacağı düşünülürse bu sistemin işimize yarayacağı kesin. Far, stop ve sinyallerde LED ışıklandırma oldukça şık bir detay, aynı zamanda ön farlarda mercek uygulaması da mevcut. 825 mm yüksekliğinde olan selenin pist motosikletlerindeki gibi incecik tasarlanmış olması bu motosiklete yarışçı bir hava katıyor. Bu detay Ace’nin üzerinde kalçalarımızın ağıracağı anlamına gelebilir, fakat böyle bir motosiklet üzerinde kim bunu önemser ki?
Ariel Ace 1200 V4, yurt dışında 20.000 £ gibi bir fiyata çıkacak. Ülkemize gelmesi durumunda bu rakamın üzerine mevcut vergilerimizi de ekleyince ortaya uçuk bir rakam çıkması nispeten hayallerimizi suya düşürse de, hayal etmesi bile güzel. Sizce de öyle değil mi?