Menu
in

Avrasya Tünelinden Motosikletler Geçemiyor

Avrasya Tüneli hayırlı uğurlu olsun. Marmaray
sündükçe sündü ama bu tünel hangi ara yapılıp bitti anlamadım valla.Çok güzel
oldu. Geç kalınmış bir proje. Ülkemiz ve İstanbul daha iyisine çok daha önce
layıktı. Emeği geçenlere tebrik ve teşekkürlerimi sunarım.

Peki afedersiniz de bu tünelden motosikletler
niye geçemiyor? Sebebiyle ilgili hiçbir yerde hiçbir detay
yok.

Trafiği rahatlatmak amacıyla yola çıkılan
bir projede trafiği daha da rahatlatacak bir konu yok sayılmış.

Bence bu bir ihmal veya unutkanlık değil,
bildiğin kasıt. Yani motosikletlerin geçmesi istenmiyor. Bu gibi
yap-işlet-devret projelerinde devlet işleticiye günlük bir araç garantisi
veriyor. Buna karşılık garanti sayısı kadar geçiş olmazsa aradaki farkı da
firmaya ödüyor. Eminim firmalar günlük kota içerisinde tanesi 4 dolardan sayım
yapıp örneğin günde 30 bin araçtan hesap yapacaksa geçiş ücreti daha ucuz
olacak motosikleti sayıya dâhil etmemek için böyle bir yönteme başvuruluyor.

Valla ben gazeteciyim; tersi açıklama, bilgi
olmadığı müddetçe en kötü ihtimali önermek benim işim. “Kardeşim, uydurma. İşin
doğrusu budur” derlerse memnun olur, onu yazarım elbette.

Ama bana kimse “Tünel çok uzun, trafik çok
sıkışırsa oksijensiz kalırlar”, yok olmadı “Trafik düzenini bozarlar. Çoğu
plakayı karartıp kaçak geçiyor zaten, ticari kayıp olur” gibi bilimsel dayanağı
olmayan bir açıklamayla gelmesin. Trafik yoğunluğu bakımından İstanbul’u
aratmayacak Hong Kong deniz altı tünelinden, ayrıcaNorveç’teki North Cape
Tüneli’nden hatta diğer tüm denizaltı tünellerdenmotosikletler nasıl geçiyorsa
ben de öyle geçmek istiyorum. Yani ben geçmek istemesem bile boğaz
köprülerinden şiddetli rüzgarda, buzda, yağmurda geçmek yerine buradan
geçmemizin zaten bir miktar mecbur tutulması gerekmiyor mu?

Köprünün büyüklük ve yoğunluğuna göre bu
yoğunluğu artıracak araçların kısıtlanmasını anlarım. Bunun bir mantığı var.
Ama trafiğin yoğunluğunu artırmak yerine azaltacak araçların kısıtlanması
bilimsel ve mantıksal olarak değil sadece ticari anlaşmaların mantıksız
uzantıları olarak anlaşılabilir sadece. Sistem, motoru bırak arabayla geç
kardeşim diyor yani. Hey Allah”ım.

Ayrıca tüm ücretli geçişlerde
motosikletlerden alınan ücretlerin otomobillere göre en az yarı yarıya daha
ucuz olması gerektiği ve Dünya’nın biz hariç her yerinde bunun böyle olduğunu
da tekraren yeri gelmişken hatırlatmak isterim.

Her neyse. Ben klasik
dilekçemi yazayım:

 

Bisikletlerin trafiğe katılması için çaba
gösteren Sayın Cumhurbaşkanı’nın talebin bu kadar küçük olmasına rağmen en
azından bazı danışmanlarının konuya eğileceğini ümit ediyorum. Ulaştırma piri
Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın, Karayolları Genel Müdürü Sayın İsmail
Kartal’ın, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş’ ın ve ilgili
tüm devlet erkânının konuya hassaten eğileceği ümidiyle yeni tünelimizin
herkese hayırlı olmasını tekraren diliyorum.

Cevap bırakın