Yazar: Ahmet TEZCAN
Henüz 20 Mart Perşembe günü, yani bugün Katar’da yapılan ilk antrenman turlarında ikinci sıraya yerleşen Alvaro Bautista; 2014 MotoGP sezonunda podyuma çıkabilmeyi umuyor.
2013’ün son 11 yarışında, İspanyol sürücü sadece iki kez ilk 6’nın dışında kaldı ve üç kez de 4. oldu. Bautista, Fausto Gresini’nin Honda takımıyla birlikte, ilk üç sürücü ile mücade edebilmeyi umuyor.
Geçmiş 125cc (Moto3) dünya şampiyonu Bautista, “Daha fazla podyumda görülebilmek için mücadele etmeyi umuyorum fakat ilk 4’e yerleşen fabrika sınıfı sürücülere baktığınızda bu o kadar kolay değil. Geçen sezonun ikinci yarısında, bazı fabrika sınıfı motosikletler ile mücadele ediyordum ve hedefim yine bu. Onlara olabildiğince yakın olmam ve daha fazla podyuma çıkmam gerekiyor.”
Bautista, kış testlerinde Showa süspansiyonları ile sergilediği performanstan memnun kaldı ve motosikletin arka süspansiyonda yapılan geliştirmelerin ona çok büyük faydası olduğuna inanıyor. Showa süspansiyonları 2012 yılında Honda Gresini tarafından kullanılmaya başlayınca MotoGP’ye geri dönme şansı buldu. Şu an Showa süspansiyonlarını kullanan tek takım Honda Gresini.
MotoGP’de en çok kullanılan süspansiyon markası ise Öhlins. İşviçre merkezli şirket, 1976 yılında kuruldu ve iki yıl sonra Yamaha büyük bir kısmını satın alarak ortak oldu. 50’den fazla mühendisiyle süspansiyon üretmeye devam eden şirket, geniş kullanım alanıyla oldukça kaliteli ürünlere imza atıyor.
Bautista ayrıca şunları ekledi: “En büyük adımı Showa sayesinde attım. Ön çatal için bazı yeni parçalar ürettiler ama arka süspansiyon tamamen yeni, bu sayede çok büyük bir adım attık. Sürüş esnasında, virajdan dışarı çıkmamı engellememe yardımcı oldu. Buna rağmen, yol tutuşumuz yeterli değil. Yeni Bridgestone lastiklerimizi geliştirmeliyiz. Süspansiyon ile attığımız adımın lastikler ile atacağımız adımdan daha büyük olduğuna inanıyorum. Süspansiyonlar, eski lastikler ile daha iyi çalışıyordu, şu an o kadar iyi değil.”
Yorumlar
Loading…