Yazar: Sanço Panço
Fuarın genel temasına uygun olarak BMW “benim neyim eksik ki” diye düşünmüş olmalı, başta bir tane Scrambler, sonrasında da küçük hacimli bir 300’lüğü yelpazesine katmış, onları günyüzüne çıkarttı.
Geçen senelerde çıkarttığı R NineT ile Avrupa genelinde oldukça hatırı sayılır miktarlarda satış yapan BMW, dünya geneline yayılan Scrambler modasından da pay kapmayı düşündüğünü bu modelle duyurdu. Giriş segmentinde ise gelecek 5 yıl içinde 200.000 adet motor satılacağı düşünülüyormuş, BMW de trene binmek istemiş.
Scrambler
Bu motoru yapmaması için hiç bir sebep yoktu. Ya da şöyle diyelim, bu motoru yapabilecek kadar çok sebebi vardı.
Scrambler tarzı dünyada moda olmuştu, buna benzer bir motorları ve içlerinde pastadan pay kapma istekleri vardı. R NineT’nin yürür aksamını almışlar, fırçalanmış alüminyum depo, tekli sele, çiftli yüksek egzozlar, far koruma, önde ve yanda alüminyum plakalar, 19 inç ön lastik ve telli jantlar ile BMW Scrambler oldukça çekici bir motosiklet olmuş. Bu sene Euro 4’e geçilmesine rağmen hava soğutmalı BMW boksörünün gücü aynı, 110 beygir olarak kalmış. Fiyatı henüz belli olmayan modelde ABS standart, donanıma göre çekiş kontrolü de mevcut. Parçaların pek çoğunun opsiyonel olduğu model, 110 beygiri ile belki piyasadaki en güçlü Scrambler olmasına rağmen, bir o kadar da ağır; 220 kg.
F700 ve 800GS
Her iki modelde de kozmetik değişiklikler var. Yakıt tanklarında görsel profil değişiklikleri var. Hal böyle olunca da motorlar epeyce değişmiş gibi duruyor. 700’de elektronik stabilite kontrolü ASC ve elektrikli süspansiyon ESA opsiyonel olarak alınabiliyor. Ayrıca 3 farklı, yeni renklere sahipler. 800’e gelince, pek çok sele opsiyonu var, bu da motoru yüksek ancak güzel bulan müşterilere de hitap etmesini sağlıyor.
G310R
300’lük başlangıç sektöründeki büyük pazardan BMW’nin de pay kapmak istediği anlaşılıyor. Epeydir başarı ile üretilen ve satılan KTM’nin Duke serisi, gücünü ve kalitesini ıspatlamış Kawasaki Z300 serisi, Honda’nın bizde çok pahalı ama Avrupa’da işe giriş motorları olan CB500 serisi, BMW’nin direkt rakibi konumundalar. G310R, BMW’nin Bangalore, Hindistan’da bu iş için ortak olduğu TVS’nin fabrikasında üretiliyor.
Üzerindeki motor tamamen yeni, üstten çift egzantrik, alıştığımızın tam tersine duran motor (egzoz çıkışı alışılanın aksine silindirin arkasında) ve 34 beygir güç… Fuarda üç farklı rengi gösterildi, motor uzaktan oldukça çekici duruyor. Üzerine oturulup aksamlar kontrol edildiğinde BMW’nin oldukça büyük tek bir dijital göstergesi olduğu, kontrollerin oldukça basit ve ucuz olduğu farkediliyor. Fiyat henüz belli değil, çok ucuz olursa, bu basitlik de mantıklı hale gelebilir.
BMW G310R, Evet Yanlış Okumadınız, O da EICMA’da Bizlerleydi!
Ünlü Baveryalı firma, orta ve küçük motorlara sahip naked segmentteki pazara sağlam bir giriş yaparak BMW G310R’ı ortaya çıkardı. 2015 EICMA fuarında fazlaca ilgi gören bir model olan ve ailenin yeni üyesi G310R’ın, dikkatli incelendiğinde S 1000 R’ın genlerine sahip olduğu açıkça görülüyor. Su sıvıtmalı ve tek silindir olan bu motosiklet, giriş seviyesi sayılan 300cc küçük ve orta segment pazarına, BMW tarafından gerçekleştirilen akıllı bir atılım…
BMW Motorrad’ın yenilikçi olarak tanımladığı Hintli üretici TVS ile küçük kapasiteli motosikletler üzerinde beraber çalıştığının bilgisini, henüz haberler kesinleşmeden önce bizzat BMW tarafından almıştık. 2015’in ortalarına doğru almış olduğumuz bu duyumlara göre BMW’nin daha düşük kapasiteli motosiklet pazarına giriş yapacağı aslında oldukça belliydi. Kendi ürün yelpazesindeki bu boşluğu doldururken aynı zamanda da bu segmentte bir hareketlilik yaratacağına neredeyse kesin gözle bakılıyor.
Motosikletin detaylarına baktığımızda ise dolu depo ile yola hazır yüksüz ağırlığının 158,5 kilo olması sebebi ile yeni motosiklete başlayan sürücülere ve hatta bayan sürücülere ilaç gibi geleceği kanısındayız. Aynı durum, motosikletin 785 mm gibi bir sele yüksekliği olmasını da açıklıyor aslında. Bunun yanı sıra 760mm alçaltılmış sele ve 815mm yükseklikteki sele seçenekleri de bulunuyor. Ayrıca BMW G310R’da standart olarak ABS, paslanmaz çelik egzoz sistemi ve LED arka far bulunmakta. 11 litrelik yakıt kapasitesi bulunan yeni modelin, Metalik İnci Beyazı, Kozmik Siyah ve Strato Metalik Mavi olmak üzere üç renk alternatifi bulunuyor. İçlerinde en gösterişli ve dikkat çekenin Metalik Mavi olduğunu itiraf etmeliyim…
Fuar’da motosikleti incelemek için epey beklediğimi belirtmeliyim, üzerine oturduğum zaman gerçekten bir rahatlık, hafiflik hissi kendini hemen belli ediyordu. Özellikle gençlerin ilgisini çeken G310R’a, üç gün boyunca fuarda olduğum ve gözlemlerime dayanarak az önce bahsettiğimiz orta yaştaki ziyaretçilerin de ilgi gösterdiğini farkettim. Bakalım Türkiye’ye gelişi, ne zaman, hangi fiyat aralığında olacak? Vergi diliminden etkilenmemek için Yamaha’nın YZF R-3’ü sadece motorundaki değişiklikle Türkiye’de R25 olarak piyasaya sürdüğü gibi bir sürprizle karşılaşabilir miyiz? Hemen hemen aynı kapasitede olan Kawasaki Ninja 300, Yamaha R25 ile rekabeti nasıl olacak? Bekleyip göreceğiz.
Yorumlar
Loading…