Yazar: Moe
BMW tarafından yapılan açıklamada 2014 model BMW R1200 RT kullanıcılarının “Dynamic ESA” ya sahip olan motosikletlerindeki arka süspansiyonlarında yer alan bir parçanın kırılıp kırılmama garantisi veremediklerinden acilen motosikletlerini sürmeyi bırakmaları istendi.
BMW’nin geri çağırılan modelleri, opsiyonel olarak satışa sunulan yarı-aktif Dynamic ESA süspansiyon özelliğine sahip olan sıvı soğutmalı boxer motorlu 2014’te üretilen son model R1200 RT’leri ile sınırlı.
Problemin arka süspansiyondaki bir parça olan baskı çubuğundan ( küçük bir piston ) kaynaklandığı belirtilirken, sürüş esnasında parçanın kırılmasından veya görevini yerine getirememesinden endişe ediliyor.
BMW İngiltere tarafından yapılan açıklama şu şekilde: ” 2014’te üretilen Dynamic ESA özelliğine sahip R 1200 RT modellerimizin acilen sürüşünün bırakılması gerektiğini üzülerek belirtiriz. An itibariyle arka süspansiyonun baskı çubuğunda yer alan baskı çubuğunun bozulmasını ve işlevini yerine getirip getirememesini garanti edemiyoruz. İlgili modele sahip olan kullanıcılarımız acilen bayilerimiz tarafından uyarılıp motosikletlerini sürmemeleri istenecek. Bu her ne kadar üzücü ve bir o kadar hayal kırıklığı yaratan bir haber olsa da BMW Motorrad’ın önceliği müşterilerimizin güvenliğidir.”
İngiltere’de 500’ün üzerinde satışı yapıldığı belirtilen hasarlı modelin sahipleri ile durumun açıklanması ve gerekli çözüm basamaklarının aktarılması adına iletişime geçilmeye başlandı.
Peki nedir bu Dinamik ESA ?
BMW taradından geliştirilen ve opsiyonel olarak sunulan sistem elektronik süspansiyon ayarı üzerine kurulmuş. Maksimum güvenlik ve sürüş konforunu amaçlayan (!) sistem, yarı aktif süspansiyonların ön ve arka amortisörlerdeki dikey hareketleri, hızı ,zemin yapısı, süspansiyon sıkışma oranı gibi bir çok parametreyi işleyip kontrol ederek süspansiyonların sönümleme oranlarını sizin hiçbir şey yapmadan kendiliğinden ayarlanması prensibine dayanıyor.
Yorumlar
Loading…