in

BMW Aurora, GB Motobike’den bir başyapıt!

BMW Aurora Projesi Nasıl Başladı

2017 senesinde Gökmen Bakar ve Fehmi Işıkay tarafından İstanbul’da kurulan GB Motobike, motosiklet tasarım ve özel üretim yapıyorlar.

Firmayı diğer custom motosiklet firmalarından ayıran en önemli özellik ise yaptıkları motosikletlerin üretici firma tarafından onaylı olması, şu ana kadar yaptıkları motosikletler Ducati ve BMW tarafından desteklenmiş bulunuyor.

GB Motobike Motorları
GB Motobike motosikletleri soldan sağa BMW Aurora, Ducati V4S GB ve Ducati Sabretooth

Tasarlanan motosikletler, hiçbir şekilde garantileri bozulmadan, araç muayene istasyonlarından geçmektedir. Motosikletleri tasarlayıp, üretirken asıl amaçları fabrikasyon özelliklerini kişiselleştirmek. Hedefleri İse yaptıkları motosikletler ile dünya çapında bir marka olmak.

Şu ana kadar yapılan işler ile şimdiden dünyada bilinir hale geldiler.

Bu yazımızda en son yaptıkları motosiklet olan BMW Aurora’nın hikayesini ve motosikletin özelliklerine değineceğiz.

2018 Mayıs ayında başladıkları projenin hikayesini kendileri anlatıyorlar.

Özdem Erdem: BMW Aurora’nın tasarımdan üretime gelişim aşamaları nasıldı?

Gökmen Bakar: İlk tasarım daha önce yaptığımız projelerde çalıştığımız, ekibimiz içerisinde de yer alan Doruk Erdem tarafından yapıldı. 2018 yılında tasarım aşamasındaki projeye üretim aşamasında ciddi değişiklikler ve eklemeler yapıldı. Bu değişiklikler tasarımın kötülüğünden ziyade testler sonucu kullanıcı konforunu ve üretici garantisini bozulmaması için uygulanmıştır.

Sol taraftaki fotoğrafta tasarım halindeki Aurora'nın sağ tarafta bitmiş halini görüyoruz.

Bu tarz projeleri ortalama 6 ay gibi bir süre içinde bitiriyoruz

ÖE: Projeye ne zaman başladınız ve tamamlanması ne kadar sürdü?

GB: BMW Aurora projesine 2018 Mayıs ayında motosikleti BMW Motorrad Türkiye temsilcisi Borusan Motor’dan satın alarak başladık.

Proje yaklaşık 1 yıl da tamamlandı.Normalde bu tarz projeleri ortalama 6 ay gibi bir süre içinde bitiriyoruz.Ancak bu motosiklette dünyada çok örneği olmayan bazı şeyler uyguladığımız için uzun sürdü.

ÖE: Projenin en önemli özelliği nedir? Birde örneği olmayan şeyler derken neleri kasdediyorsun?

GB: Projenin en önemli özelliği gibi bir şey yok çünkü her şeyi başlı başına özel başlıca özelliklerini saymak gerekirse kil ile dizayn ve uygulama yaklaşık 4 ay sürdü.Günler ilerledikçe tasarımdaki bazı zorluklar ve imkansızlıklar bizi ciddi halde yordu. Daha sonra kil üzerinden alınan kalıp ve kalıpların hazırlanması,  ayrıca bir mühendislik ve bilgi gerektirdi.

BMW Aurora tasarlanırken kil üzerinden kalıplar alınıyor.

Asıl en büyük süreç ise bu kalıpların karbon olarak uygulanıp motora takılması idi.

Bu aşamada daha önce hiç bir motosiklette kullanılmayan “Forged Carbon” teknolojisini denemeye başladık. Daha önce Ar-Ge lerini yapmış olduğumuz bu ürünü böyle bir motosiklete uygulamamız yaklaşık üç ay sürdü.

Ön kafa sisteminde tek ve özel bir kalıp teknolojisi kullanarak motorun ortalama %50 sine yakın bir parçasını tek seferde tek bir parçadan karbon yaptık. 

Bu sayede on Kafa granajında inanılmaz bir sağlamlık ve kalite elde ettik. Bu işlem fabrikasyon olarak yapılamayacak ve seri üretim olmayacak bir süreç olup tamamı ile elle yapılmıştır.

GB Motobike - BMW Aurora
Tamamen elle yapılan titanyum egzoz
Tek seferde yapılan yekpare ön karbon kafa

ÖE: Motosiklette orjinalin dışında hangi parçalar değiştirildi?

GB: Garantiyi bozacak hiçbir parça takılmadı. Projede seçilen motor BMW R nine T modelinin Racer versiyonu idi.

Özellikle bu motor tercih edildi çünkü tasarıma en uygun sürüş pozisyonu bu model de bulunuyor. .Bmw bu modelinde bazı kişiselleştirilmelere izin veriyor. Zaten bu modellerin üretilme amacı da bu. Sadece motorun egzoz sistemi komple titanyumdan elle üretildi bu konuda da gereken yerlerden onay alınarak gerekli ayarlar yapılmıştır.

Orjinal olmayan ön far ve arka stop tamamı ile bu motora özel el ile yapılmıştır ama bu da garantiyi bozmamaktır. Koltuk aslına sadık kalarak yeniden yapıldı.

Motorun sürüş pozisyonunu veya sürüş ayarını aslına sadık kalarak yeniledik.

Diğer tüm parçalar BMW option 719 lisanslı el ile özel üretim parçalarıdır.

Garantiyi bozacak hiçbir parça takılmadı. Projede seçilen motor BMW R nine T modelinin Racer versiyonu idi.

GB Motobike Aurora
GB Motobike BMW Aurora

ÖE: Projeyi kaç kişilik bir ekip ile yaptınız?

GB: Bu projede boyacıdan cnc ustasına kadar yaklaşık 15 kişilik bir ekip ile yaptık.

ÖE: Bu motosikletten veya kendimiz bir tasarım yapsak yapıyormusunuz?

GB: Sipariş üzerine üretim yapmıyoruz malesef. Ama son kullanıcı yaptığımız ve beğendiği modelin üzerinde bazı kişiselleştirmeler yapabilir. Örnek renk veya logo değişimi ve benzeri şekilde.

Hiç bir motosiklette kullanılmayan “Forged Carbon” teknolojisini kullandık.

BMW Aurora İstanbul Yollarında

ÖE: Motosikletin satış fiyatı ne kadar?

GB: BMW Aurora, motosiklet de dahil şimdiki kurla ile 350.000 TL’ dir.

ÖE: BMW Aurora’nın ilk şanslı sahibi kim?

GB:Motosiklet gerçek bir biniciye, tanınmış bir YouTuber olan Rynmen‘e satılmıştır.

Reymen yazılı BMW Aurora
BMW Aurora Her Açıdan Mühtiş

GB Motobike ile iletişime geçmek isterseniz Resmi Instagram hesabından buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0
22

Kawasaki ZX-25R Racer Custom – Foto Haber

13

BMW R 1250 GS Dominator – Ironwood Moto Tasarımı

REKLAM