Yazar: Alişan Fidan
Scooterın tasarımıyla beraber üzerindeki CVT şanzımanın kalkış anında daha iyi tepki verebilmesi için revizyonların yapıldığı ve bu arada süspansiyonların da daha konforlu hale getirildiği açıklandı. Ayrıca bir de kör nokta destek sistemi eklenmiş.
İlgili Foto / 22 Eylül 2015 | 03:44
Bmw iki maxi scooterı için yeni güncellemeler duyurdu. Hem C 650
Sport hem de C 650 GT güncellemelerden beraber nasiplenecek. Bu güncellemeler yeni
süspansiyon, çekiş kontrol sistemi ve daha sert gaz tepkisi olarak açıklandı.
Bmw’nin ASC (Otomatik Stabilite Kontrolü) ya da diğer adıyla çekiş kontrol sistemi ABS ile beraber standart olarak sunulacak.
C 650 GT aynı zamanda opsiyonel olarak seçilebilecek “Yan Görüş
Asistanı” donanımına sahip olacak. Bu asistan scooterın önünde ve arkasında
bulunan iki ultrases sensörünü kullanarak sürücünün kör notkasında olan
objeleri 5 metreye algılayıp sürücüye bildirebilecek. 8KM/S hızın üstüne çıkıldığında aktif olan bu
sistem objenin hangi tarafta olduğuna göre yanacak olan aynalardaki üçgen
ışıklarla sürücüyü uyaracak. Eğer sürücü objenin olduğu yöne doğru yönelmeye
başlarsa ışık yanıp sönerek sürücüyü kaza yapmaktan kurtarmayı amaçlıyor. BMW
bu sistemin ilk kez bir motosiklette uygulandığını ve bunu ilk uygulayan şirket
olmaktan mutlu olduklarını dile getirdi.
C 650 Sportta ise daha modern, dinamik ve gelecekten gelmiş gibi
bir tasarım uygulanmış. Tabi bunda çift çıkışa sahip yeni egzozların ve
makyajlanmış bir iki ufak yerin etkisi büyük. Bu model GT’nin 647cc’lik
motorunu paylaşsa da daha önceden C 600 Sport olarak biliniyordu.
İki modelde yeni panel ve renk seçeneklerine sahip oldu.
(Galeride görebilirsiniz)
İki modelde de boru(tubular) şasiye sahip ve Avrupa ülkelerinde
uygulanan, ülkemizde de yeni yürürlüğe girecek yasa dolayısı ile A2 ehliyetli
kullanıcılar için istendiği takdirde 47 beygir güç ile kısıtlanarak satın
alınabilecek.
C 650 Sport ve C 650GT’de yapılacak değişikliklerin özet listesi;
Daha dinamik çalışma
prensibine sahip olması için revize edilmiş CVT şanzıman
Spor ve konfor sürüşü
arasının ideal şekilde yakalanabilmesi amaçlanarak değiştirilmiş yeni
süspansiyonlar
Standart halde gelecek olan
ASC sistemi
C 650 Sport için yeni
tasarım
C 650 GT için makyaj
operasyonu
Daha tok ses vermesi
amaçlanan yeni susturucular
Yeni kadran dizaynı
Kromajlı yeni elcik dizaynı
Daha yüksek kaliteye sahip
yüzey
Otomatik yanan farlar
Revize edilmiş orta ayaklık
Yan Görüş Asistanı (C
650GT)
Yeni Renkler: Metalik Mat Valencia
Turuncusu, Opak Işık Beyazı ve Metalik Kara Fırtına (C 650 Sport)
Yeni Renkler: Metalik Kara
Fırtına, Metalik Buz Bronzu ve Opak Işık Beyazı (C 650GT)
Teknik Özellikler;
Motor
Tipi2 silindirli 4 zamanlı sıvı soğutmalı motor, silindir başına 4 supapÇap x strok79 mm x 66 mmSilindir Hacmi647 ccmMotor gücü7.500 dev/dak’da 60 bgAzami tork6.000 dev/dak’da 66 NmKompresyon oranı11,6 : 1Yakıt hazırlanması/Motor kontrolüBMS-E dijital motor yönetimiEmisyon kontrolüKapalı çevrimli 3 yollu katalitik konvertör, EU-4 emisyon standardıPerformans / yakıt tüketimi Azami hız175 km/sa90 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi4,4 lt120 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi5,6 ltYakıt tipiPremium sınıf yakıt, kurşunuz 95 (RON)Elektrik sistemi AlternatörÜç fazlı 588 W jeneratörAkü12 V / 12 Ah, bakım gerektirmezGüç aktarımı DebriyajSantrifüjlü debriyajŞanzımanCVT vites kutusuAktarmaYağ banyosunda zincirŞasi / frenler Yürüyen aksamKalıp dökme alüminyum üniteli çelik boru yapısıÖn çatal / süspansiyonTers çatal Ø 40 mmArka çatal / süspansiyonTek taraflı salıncakSüspansiyon mesafesi ön / arka115 mm / 115 mmTekerlekler arası mesafe1.591 mmKaster92 mmGidon açısı64,6°JantlarDökme alüminyum jantlarÖn jant3,50 x 15″Arka jant4,50 x 15″Ön lastik120/70 ZR 15Arka lastik160/60 ZR 15Ön frenİki rotorlu disk fren, çap 270 mm, 2 pistonlu yüzer kaliperArka frenTek disk fren, çap 270 mm, 2 pistonlu yüzer kaliperABSStandart: BMW Motorrad ABSBoyutlar / ağırlıklar Toplam uzunluk2.155 mmGenişlik (aynalar dahil)877 mmYükseklik (aynalar hariç)1.378 mm
Sele yüksekliği, yüksüz durumda800 mm (motosiklet aksesuarları veya donanım ile 780 mm)Bacak içi bombesi, yüksüz durumda1830 mm (motosiklet aksesuarları veya donanım ile 1810 mm)Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1)249 kgKuru ağırlık 2)237 kgİzin verilen toplam ağırlık445 kgYük kapasitesi (standart donanımla)196 kgKullanılabilen depo kapasitesi16 ltYedek depo4 lt