Bavyeralı firmanın yeni başlayan veya genç sürücüler için ürettiği BMW G 310 GS yenileniyor. Euro 5 uyumluluğu, elektronik gaz kolu, LED farlar ve yeni bir debriyaj sistemi ile beraber gelen GS ailesinin en küçük üyesi aynı zamanda büyük kardeşleri gibi 40. yıl özel renkleri olan sarı siyah tasarımla da sokaklarda olacak.
BMW G 310 GS İçin Motor Bloğunda Değişikliğe Gitmeyecek
BMW G 310 GS de bir çok Avrupalı ufak cc motosiklet gibi Asya’da(Hindistan) üretiliyor. Geçtiğimiz günlerde BMW’nin üretim yaptığı tesisin yakınlarından lokal bir gazete Bavyeralı markanın yeni G 310 R ve GS modellerinin silüetini yayınlamıştı. Fotoğraflar ortaya çıktığı zaman tartışılan bir konu da motosikletlerde kullanılacak motor bloğuydu. KTM’nin 390 Adventure ile çok güçlü bir giriş yaptığı ufak cc Enduro sınıfı Yamaha ve Honda dedikoduları ile çok rekabetçi bir hale geliyor. Bu kadar farklı rakip içerisinde BMW’nin yeni modelinde ne gibi değişikler yapacağı merak konusuydu.
BMW bu spekülasyonları Ekim ayının ilk gününde yaptığı açıklama ile bitirdi. Yeni BMW G 310 GS ilk çıktığı 2016 yılından bu yana kullandığı 313 cc’lik motor bloğunu kullanmaya devam edecek. Euro 5 normlarını karşılayan tek silindirli motor bloğu maksimum 34 beygir güç ve 28 Nm tork üretebiliyor. Alman firmanın yeni maceracısı bu verilerle rakibi V-Strom 250’den 10 beygir kadar daha güçlüyken, KTM 390 Adventure’dan yaklaşık 10 beygir kadar zayıf.
Yeni model eskisi ile aynı bloğu kullansa da Bavyeralı mühendisler motosiklet üzerinde küçük çaplı revizyonlara gitmişler. Yeni bir debriyaj sistemi kullanılarak motosikletin frenlemede daha güvenli yavaşlamasını sağlanmış. BMW’nin iddiasına göre kullanılan elektrik kontrollü gaz kolu ile yeni GS artık daha dinamik tepkilere sahip. Farlar ve sinyaller de güncellemelerden nasibini alarak LED hale gelmiş.
Yeni GS’in ne zaman satışa sunulacağı veya Türkiye’ye ne zaman geleceği hakkında bir bilgi yok. Güncel BMW Modelleri için BMW Motorrad Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Yorumlar
Loading…