Yazar: Alişan Fidan
BMW gözünü küçük CC sınıfına dikti ve atışını yaptı!
Markalar başlangıç ve ara geçiş motosikletlerinin müşterilerde marka bağlılığını yarattığının farkına varmaya başladığından beri düşük hacimli modellere ağırlık vermeye başladılar. Artan vergiler dolayısıyla kullanıcıların bu segmente olan ilgisini artması da üreticilerin bu sınıfa yönelmesinde büyük pay sahibi. Her geçen gün daha yüksek teknolojiye sahip ufak hacimli bir motorun piyasaya çıkması bu alanda olan rekabetin nasıl yükseldiğini gösteriyor. Düşük hacimli ve kolay kullanılan motosiklet modasına yeni giren bir başka firma ise BMW oldu.
Bu
motosiklette diğer büyük ağabeyleri gibi Münih’te tasarlandı. Fakat bu motosiklet (ve diğer
310 modelleri) BMW’nin Hindistanlı partneri TVS tarafından üretilecek.
Bu
motosikletin üretilme amacı BMW’nin satış oranlarını ve global bazda pazar
payını yükseltmek. Ayrıca BMW mühendisleri kendi üretim kalitesi standartlarını
bu motosiklete yansıtmak için olanca güçleriyle çalışmışlar.
Anladığımız
kadarıyla BMW mühendisleri ve yöneticileri motosikletin Hindistan’da
üretileceği gerçeğinden yola çıkan
kullanıcıların aklında kalabilecek tüm kalite şüphelerini kaldırmak için
uğraşmışlar. Bize gelen bilgilere göre tüm üretim bandı Almanya’da oluşturulmuş
ve Hindistan’ın ucuz işgücünden faydalanmak amacıyla oraya taşınmış. Motor
birleşim alanı tamamiyle dışarıdan hava kilidi mekanizmaları ile ayrılarak
içeriye toz girmemesi amacıyla tasarlanmış.
İçeriden
aldığımız duyumlar motosikletin üretilecek olan bir dizi naked ve macera
versiyonlarına evrileceğini söylüyor.
Motosikletin
kalbindeki 313CC’lik tek silindirli, üstten çift egzantrikli, enjeksiyonlu, 4
valfli ve su soğutmalı motorun 9500 devirde 34 beygir verdiği söyleniyor.
Silindir emme kısmı önde, egzoz kısmı arkada olacak şekilde yerleştirilmiş. BMW’nin
bu motoru Dünya üzerindeki tüm benzin kalitelerinde çalışabilecek şekilde ürettiği
söyleniyor. Kuru ağırlık ise 158.5 KG olarak açıklandı..
BMW Motorrad’ın Genel
Müdürü Stephan Schaller yeni G310R’ı Dünya’ya duyururken şu açıklamada
bulundu: “BMW Motorrad ve müşterileri arasında mükemmel bir güven bağı var. Bu
motosikletle başlayan yeni 500cc altı ve şehir içi ulaşımı klasmanımızla
beraber Asya ve Güney Amerika’da bulunan pazarımızı yükseltmeyi amaçlıyoruz.
Aynı zamanda bayi sayımızı ve toplam satış miktarımızı %50 artırmayı da
amaçlamış bulunmaktayız. Şu an halihazırda kendi satış rekorlarımızı kırsakta
hedefimizi yıllık 200,000 motosiklet satışı olarak belirledik.”
G310R’daki
Büyük Motosiklet Esintileri
G310R
şu an satılacak olan en ufak silindir hacmine sahip BMW olabilir fakat bu küçük
kardeşte büyük ağabeyleri olan S1000R ve R1200R’ın tasarımlarından esintiler
görmek mümkün.
Sadece
yan profilden bakmanız bile motosikletin “küçük motor, büyük tasarım” kafasıyla
üretildiğini anlamanıza yetecektir. Açılı yan panaller neredeyse S1000R ile aynı
ve ön farın tasarımı ile şasi arasındaki gizli bağlantı yöntemi R1200R ile çok
benzer.
BMW’nin
premium motosikletlerinden esinlendiği şeyler sadece tasarım değil.
Motosikletin mühendisliğinde de bir sürü detay mevcut. Örneğin; teleskopik süspansiyonlar yerine Bavyeralı üretici bir üst seviye ters teleskopik süspansiyon kullanmış.
Sadece bununla da kalınmamış tabii. Standart gelen ABS sistemi, dört pistonlu
fren kaliperleri ve tasarımı müthiş yapılmış boru şasi gibi bir sürü özellik
mevcut..
G310R’ın
Kalbi
BMW,
G310R’ın motorundaki yeniliklerin sadece motorun 180 derece çevrilmiş şekilde
konuşlandırılması olmadığını ısrarla vurguluyor. Silindir ayrıca arkaya doğru
açılandırılmış durumda. Bavyeralı üretici bu şekilde bir açılandırmanın hava ve
yakıt karışımının motorda daha düzgün bir yol izlemesine, motorun genel tasarım
anlayışı olan yere yakın ağırlık merkezi düşüncesini ve daha uzun arka salıncak
sayesinde daha stabil bir sürüş yakalanmasına yardımcı olduğunu açıklıyor. 200
beygir güce sahip S1000RR’ın üst motorunda(külbütör) bulunan sübab iticilerinde
kullanılan “Elmas Benzeri Karbon (Diamond Like Carbon)” teknolojisi aynen
kullanılmış. Diğer bir aşınma önleyici teknoloji olan Nikasil kaplama yöntemi
de bu motosiklette aynen yerini almış.
G310R’ın Detayları
Şasi;
Boru şasi yöntemi kullanılarak üretim maliyetleri aşağı çekilmiş ve motosikletin
olası bir kazada alacağı hasar minimize edilmeye çalışılmış. Motosiklette
kullanılan uzun arka salıncak ile yol tutuş stabilitesi sağlanması amaçlanmış.
Bu BMW’nin hedeflediği Asya ve Güney Amerika’nın yolları hesaba katıldığında
çok yararlı olabilecek bir özellik çünkü bu iki kıtaya ait ülkelerin yolları da
her gelişmekte olan ülke gibi bizimkilerden çok da farklı değil.
Süspansiyon;
Ters teleskopik 41MM’lik ön süspansiyonların hareket aralığı 140mm olarak
ayarlanmış. Bu tip bir ayarla yol tutuş güvenli ve tahmin edilebilir kılınarak sürücünün
güvenliği maksimize edilmeye çalışılmış. Motosikletin dingil aralığı 1374 mm
ve arka süspansiyolar 131MM’lik hareket alanına sahip ve ayarlanabilir
durumdalar.
Lastikler;
Hafif ama dayanıklı malzemeden üretilen 5 kollu 17 inçlik jantlar sayesinde
motosiklet olduğu sınıftan daha büyük gibi durmuş. Ayrıca ön tarafta 110/70/17
ve arkada 150/60/17 ölçüsünde kullanılan lastiklerle bu görünüş iyice
pekiştirilmiş.
Kullanım
Kolaylığı; BMW yetkililerinin söylediğine göre bu motosiklet hem yeni başlayan
hem de şehir içinde kolay kullanımlı hafif bir motosiklet isteyen müşteriler
için yaratılmış. Kolay kullanıma sahip bir naked motosiklette olması gereken
bir özellik olan düşük sele yüksekliği es geçilmemiş. 760mm ile 815mm arasında
boyunuza göre ayarlayabildiğiniz bir sele yüksekliği mevcut.
Opsiyonlar;
Eğer gerçekten uzun bir liste halinde opsiyon listesi olmasaydı çok şaşırırdım.
BMW yine serisini bozmayarak bu motosiklet daha piyasaya çıkmadan gırla opsiyon
üretmiş ve bunları listeye çoktan koymuş bile! Alcak ve yüksek koltuk, bagaj,
topcase, orta ayaklık, LED sinyaller, 12V şarj soketi ve ısıtmalı elcik
gibi opsiyonlar daha şimdiden listede.
Renkler;
Siyah ve beyaz renkler gümüş detaylar ile sunulmuş. Ayrıca “Metalik Mavi ve Gri”
renk şeması ile “İnci Beyazı” rengi ekstra ücret verilerek sahip olunabilecek.
Yazarın notu: Düşük
sele yüksekliği ve ağırlığı ile bayan motosiklet sürücülerini de hedefleyen BMW
G310R’ın şahsen KTM Duke serisi ile büyük rekabet halinde olacağını
düşünüyorum. Düşük CC sınıfının iyice kızışmasıyla büyük CC ağabeylerindeki
teknolojilerin bu sınıflara da gelmesinden son derece hoşnutum. Fiyatlar da bu
rekabetle beraber biraz düşerse fena olmaz hani 🙂
Yorumlar
Loading…