Son bir kaç aydır BMW, Ducati ve KTM’nin radar destekli adaptif hız sabitleme sistemleri hakkında çalıştığı hakkında bilgiler alıyorduk. BMW bugün bu sisteme sahip ilk motosiklet olan güncellenmiş R1250RT modelini bir çok diğer yenilikle beraber gözler önüne serdi.
Radar Destekli Hız Sabitlemeye Sahip İlk Motor R1250RT
BMW R1250RT tartışmasız tur motorlarının en iyilerinden biri. Hatta senelerdir sayısız motosiklet dergisi tarafından yılın en iyi tur motoru ödülüne layık görülüyor. BMW 2021 için R1250RT’nin daha da iyi olduğundan emin olmak için bir çok yeni özellikle bu modelini yenilemiş.
Gelen yeniliklerden en önemlisi radar destekli adaptif hız sabitleme sistemi. Hem Ducati’nin hem de BMW’nin bu sistemi 2020 bitmeden önce resmi olarak yeni motorlarında tanıtacağını biliyorduk. Her ne kadar Ducati bu sistemi BMW’den bir kaç gün önce açıklamış olsa da adaptif hız sabitlemeye sahip olacak yeni Multistrada V4’ü bütün detaylarıyla görücüye çıkarmadı.
Buna rağmen aslında iki model de aynı Bosch üretimi sistemi kullanacak. KTM ve Kawasaki’nin de kullanması beklenen bu sistem, 120 metrelik bir mesafeden öndeki aracı algılayabilecek ve buna göre sizin belirlediğiniz mesafeyi korumak için fren veya gazı ayarlayacak. 3 farklı mesafede çalışan sistem 30 ile 160 km/s arasında kullanılabiliyor. Aynı zamanda sistemin ne kadar sert çalıştığı da ‘Comfortable’ ve ‘Dynamic’ adlı iki mod üzerinden ayarlanabilecek.
R1250RT’de opsiyonel olarak gelen sistem, virajlarda da çalışacak şekilde geliştirilmiş. Ancak Ducati’den farklı olarak BMW, motorun arkasına kör nokta uyarı sistemi için ikinci bir radar yerleştirmekten kaçınmış. BMW’nin akıllı ABS sistemi olan ‘BMW Full Integral ABS’ ise standart olarak geliyor. 1250 cc’lik boxer motor da artık Euro5 normlarına uygun hale gelmiş.
R1250RT Artık Daha da Yakışıklı
Yeni güncellemeyle R1250RT’nin tasarımı da oldukça elden geçmiş. Ön tarafta çok daha şık ama bir o kadar da karakteristik bir yeni LED far var. Opsiyonel olarak yatış açısına göre hareket eden bu adaptif LED far, 35 derecelik yatış açılarına kadar her zaman yolun yüzeyiyle aynı hizada kalabiliyor. Ön çamurluk ve yeni gövde parçaları da daha modern bir görünüm sağlamak adına yenilenmiş.
R1250RT’nin çeşitli teknolojik özellikleriyse artık kokpitteki yeni 10.25 inçlik TFT ekran üzerinden kontrol edilecek. Standart olarak hem navigasyon hem de Bluetooth bağlantıyla gelen devasa ekran aynı zamanda opsiyonel ‘Audio System 2.0’ı kontrol etmeyi sağlayacak. Telefonunu sıklıkla kullanacak sürücüler için USB çıkışı ve kablosuz şarj aleti bulunduran bir şu geçirmez kutu da ayrıca satın alınabilecek. BMW’nin bitmek bilmeyen opsiyon listesinden göz atmaya değecek son bir özellik ise semi aktif ESA süspansiyonların yeni bir versiyonu.
Yeni R1250’nin Türkiye’ye gelip gelmeyeceği henüz açıklanmasa da 2021 başlarında Avrupa’da yollarda olacağı söyleniyor. Başlangıç fiyatı İngiltere için 15820 sterlin olarak açıklanırken ‘ACC’ adaptif hız sabitleme sistemi ekstra 500 sterline satın alınabilecek.
Yorumlar
Loading…