in

BMW R80 GS

Yazar: Alişan Fidan

BMW R80 GS’in Yeniden Hayata Dönüşü

İsmail Bey, Kütahya’da yaşayan bir motosiklet sevdalısı. İlk olarak 1965 yılında bindiği motosikletin üstünden neredeyse hiç inmemiş. Garajında hem uzun yol hem de şehir içinde kullanabileceği motosikleti mevcutken, bir de enduro motosiklet eksikliği çekmeye başlamış. Ne alalım ne edelim derken arkadaşı Hasan Hüseyin Kazak’ın hem parça desteği taahhütü hem de biraz gaz vermesiyle 1995 model bir BMW R80 GS kapımıza park etmiş ve ertesi günün ilk ışıklarıyla beraber Manisa’da Rıdvan usta ve oğlu Umut’un marifetli ellerinde “Yeniden Hayata Dönüş” projesi başlamış.

 

BMW R80 GS 1. İçerik Fotoğrafı

 

BMW R80 GS 2. İçerik Fotoğrafı

 

Gerisini İsmail Bey’in kendisinden dinliyoruz; Amacımız son cıvatasına kadar söküldükten sonra yurt içi ve yurt dışından gelecek tamamen orijinal parçalar ile bu R80’i ilk günkü kondisyonuna getirmekti. Motosikletin selesini İstanbul’a Hikmet ustaya gönderdik ve sele geri döndüğünde açıkçası şaşırmıştık çünkü bu selenin bu kadar güzel durabileceğini düşünmüyorduk. Ahmet İbrahim usta sadece vites kolu için iki gün boyunca uğraştı. Devran usta ise her sıkıntımızda yardımcı olmak için buradaydı. Adana’da yaşayan Enver usta da ha keza aynı şekilde bize her şekilde yardımcı olmaya çalıştı. Kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.

 

BMW R80 GS 3. İçerik Fotoğrafı

 

Restorasyonda uğraşan ustalarımızın bilgisi ve emeği sayesinde bu günlere kadar gelebildik. Şasi ve kaportanın boyanması sırasında renk seçimi konusu beni cidden zorladı. Hangi renk daha yakışır, o mu olsun bu mu olsun derken şu anda olan renge karar verdik ve oldukça güzel olduğu kanaatindeyim.

BMW R80 GS 4. İçerik Fotoğrafı

 

Krank milinden başlayıp görünen ve görünmeyen her noktadaki parçaların yenilenmesi ve kontrolü uzun zaman aldı. Tam 417 gün süren bu macera sıkıntısız biçimde bitti. Kenarda çürümeye bırakılan bir motosikleti tekrardan hayata döndürmek hem yorucu bir o kadar da keyif verici bir duyguydu. Biz motosikleti ailecek seviyoruz ve umarım benden sonra aile bireylerim bu motosikletin kıymetini bilip ona göre davranırlar.

 

Türkiye’de başak eşi olmayan bu klasik motosikletin hak ettiği ilgiyi görmesini gerçekten çok istiyorum. Bütün motosiklet sever dostlarıma kazasız belasız sürüşler diliyorum. Yüzünüzden rüzgar eksik olmasın. Sevgi ve saygılarımla…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Engelli Motosiklet Ehliyeti Dosyası

Motoron Dergisi Şubat 2017 Sayısı, Sayı 139

REKLAM