Yazar: Burak Yıldız
BMW R1200R artık buzdolabı gibi görünmüyor, çok daha güzel, çok daha teknolojik ve kullanışlı. Hayalinizdeki motor olmaya aday bir BMW’ye bakıyorsunuz.
Birçoğumuz farkındadır ki, alman BMW firması son yıllarda yeni atılımları ve göz alıcı teknolojileri ile birçok motosiklet sürücüsünün kalbini tam 12’den vurdu. Buna 90. Yılını kutlamak için çıkardığı RNineT, yeni yüzlü 1200GS, S1000RR’ın çıplağı olan S1000R ve geçtiğimiz aylarda tanıtılan asimetrik bakışlı S1000RR’ı kanıt olarak gösterebiliriz. Ve şimdi de BMW, klasik roadster tarzını yansıtan tamamen modern ve çok yönlü bir motosiklet olan R1200R’ı tanıttı.
BMW; yeni R1200R modelinde yatık konumlanmış olan 1170cc hacmindeki Boxer motor bloğunu kullanmış. Bu blok oldukça tanıdık, çünkü BMW aynı bloğu R1200GS ve R1200RT modelinde de kullanıyor. Fakat bu tamamen aynı olduğu anlamına gelmiyor, üzerinde bazı geliştirmeler yapılan bu blok R1200R ye 7750 rpm’de tam olarak 125 hp güç veriyor. Maksimum tork ise 6500 rpm’de 92 nm. Bu motor 230 kg ıslak ağırlığa sahip olan R1200R’da bol ivmelenmeli bir sürüş vaat edecek gibi görünüyor.
R1200R’ın frenlerinde Brembo markası göze çarpıyor. Önde 320 mm’lik 4 pistonlu, arkada ise 276 mm’lik çift pistonlu kaliperler kullanılmış. BMW artık bütün modellerinde ABS’yi standart olarak sunuyor, o yüzden R1200R’da ABS standart. Üstelik bu ABS kapatılabiliyor. Lastiklerde Metzeler’in Sportec Z8 modeli tercih edilmiş, fakat ülkemize bu lastikle gelip gelmeyeceği henüz belli değil.
BMW deyince birçoğumuzun aklına bol elektronikli, teknoloji yüklü motosikletler gelir. Evet, BMW imajını burada da korumayı ihmal etmemiş ve R1200R’ı Ride by-wire, ters yerleştirilmiş yarı aktif süspansiyonlar, ABS, ATC, Keyless Go ve Cruise Control gibi sofistike teknolojik sistemlerle donatmış.
R1200R’ın göstergeleri oldukça sade, fakat çok şık. Solda hız göstergesi ve sağda iki renkli bir TFT ekran mevcut. Burada vites göstergesi, devir saati, motor sıcaklığı, sürüş modları, saat, benzin göstergesi, ABS ve ATC ışıkları yerlerini almış. Bu göstergeler R1200R’a oldukça yakışmış.
Gelelim dış görünüşe. Evet, BMW bu modeli oldukça çekici tasarlamış. Yenilenen farlar, kuyruk tasarımı, alt sakal, kırmızı şeritler ve kırmızı tüp şasi ile müthiş göründüğünü söyleyebiliriz. Fakat kırmızı tüp şasi ve kırmızı şeritlerin mavi ve siyah renk seçeneğinde bulunmadığını söylemekte fayda var. Bu modelin geleneği olan tek kollu arka maşa, motosiklete karakteristik bir hava katıyor.
Birçok BMW modelinde olduğu gibi bu modelde de geniş aksesuar kataloğu bulunuyor. Arka çanta, yan çantalar, Akrapovic egzoz, depo üstü çanta, sis farları, motor koruma demirleri, LED ışıklandırma, touring ön cam, ısıtmalı elcik, GPS gibi aksesuarlar seçenekleri mevcut.
Çok yakışıklı ve çok teknolojik. Bu, şu anlama geliyor; BMW bu modelle Ducati Monster 1200S’e oldukça zor anlar yaşatacak.