Yazar: Ahmet TEZCAN
Bosch, motosiklet endüstrisi için geliştirdiği ABS10 ve e-Scooter isimli iki yeni teknolojisini duyurdu.
Bosch, Two-Wheeler and Powersports Division isimli motosiklet odaklı departmanının yeni ürünler üzerinde çalıştığını ve departmanın artık özerk bir şekilde çalıştığını duyurdu.
Geçen yıl Japonya’da kurulan Two-Wheeler and Powersports Division departmanı, motosiklet endüstrisine elektronik parça geliştirmekte ve sağlamakta. Departmanın 2016 yılı ürünlerine scooter’lar için elektrikli poyra (göbek) motoru ve küçük kapasiteli motosikletler için tasarlanmış yeni nesil bir ABS dahil.
ABS10
ABS10 adlı en güncel anti-kilitlenme fren sistemi özel olarak 250cc’ye kadar olan motosikletler için geliştirildi. Bosch’un mevcut ABS9 sistemi ile birlikte yer alacak olan ABS10, 2016 yılının sonlarında üretilmeye başlayacak.
Bosch, ABS10’un gelişmekte olan pazarlar için uygun fiyatlı bir güvenlik sistemi olarak geliştirildiğini söylemekte. Yeni sistem, mevcut ABS9’dan %45 daha küçük ve %30 daha hafif; ayrıca tek kanallı (ön tekerlek) ve çift kanallı (ön ve arka tekerlek) olmak üzere iki çeşidi mevcut. Bosch ayrıca, ABS sistemi olmayan ucuz motosikletler için etkili bir fiyata sahip olan yeni bir sistem yapmanın zor olduğunu da söyledi.
e-Scooter
Firmanın bir diğer ürünü ise e-Scooter isimli bir poyra motor. Bu motor, geleneksel scooter’ın arka tekerleğinin yerini alabilecek, tekerlek poyrasında yer alan bir motor. 2.4 beygir güç üretebilen motorun ayrıca ekstra güç üretebilen bir yükseltme fonksiyonu mevcut. Bu ürün şimdilik sadece, elektrikli scooter’ların oldukça yaygın olduğu Çin’de mevcut; öyle ki bu scooterların adedinin 120 milyon civarında olduğu düşünülüyor.
Yeni sistemler, Bosch’un en yeni teknolojilerini tamamlayıcı nitelikte. Bu teknolojilere Araç Tutma Kontrolü (yeni Ducati Multistrada Enduro’da standart olarak mevcut), yan görüş asistanı ve yeni KMT 690 Duke R’da bulunan atalet ölçüm ünitesi dahil.