Yazar: Ahmet Tezcan
İngiliz sürücü Bradley Smith, Katar’da yapılan Losail International Circuit testinin açılış gecesinde Aleix Espargaro’nun gerisinde kaldığı için mutlu olmadığını itiraf etti.
Smith, 7 saatlik oturumda uzun sürecek bir kısa mesafe için zaman çizelgelerini açtı fakat 1.55.386 turundan bir tur önce Espargaro Forward Yamaha makinesiyle zirveye yerleşti.
Espargaro’nun YZR-M1’i 2013 yapımı fakat bir “açık sınıf” olarak, Monster Yamaha Tech 3 sürücüsü Bradley’den 4 litre daha fazla yakıt ve daha yumuşak Bridgestone lastikler kullanabilir.
Smith’in fabrika sınıfı YZR-M1’i 20 litre yakıt ile sınırlandırılmış ve daha yumuşak lastikler kullanma hakkı yok. Bu bir açık sınıf seçeneği. Smith, Espargaro’nun kış testindeki büyük değişimini ekstra yumuşak lastiklere bağlıyor.
Doha’da konuşan Smith: “Forward motosikletinin arkasında olmaktan asla mutlu değilim ve itiraf etmeliyim ki zirvede olmak istiyorum. Aleix çok iyi sürüyor fakat yumuşak lastiklerin yardımı çok büyük, ona ekstra avantaj veriyor. Zirvede olmamak beni biraz üzüyor çünkü bu benim hedefim. Ve bu kayıp için istekli değilim.”
Smith’in büyük artısı, modifikasyonlar olmaksızın açılış gecesinde YZR-M1’in geçen Sepang testinden daha iyi çalışmasıydı.
Smith: “Motosiklete dokunmadık ve Sepang’ta çalıştığından daha iyi çalıştı. Bu orada lastik perspektifinde neden çalıştığımızı açıklıyor. Düzenlemelerde iyi bir iş başardık. Tur niteliğimi 0.8 saniye daha hızlı tamamlayarak arttırdım ve genel yarış zamanım 1.5 saniye daha hızlıydı. Bu bir yılın bana ne kattığını gösteriyor.”