in

Burak 21

Pist yarışlarından tanıdığımız tecrübeli pilot Burak Albayrak hakkında merak ettikleriniz üzerine konuştuk. 21 numaralı
motosikleti ile izlediğiniz sporcu ile yarış geçmişi, Burak21 ve planları üzerine keyifli röportaj gerçekleştirdik.

Burak Yıldız: Merhaba Burak Bey, kısaca kendinizden bahseder misiniz?

 

Burak Albayrak: 1974 doğumluyum. Çok uzun süredir motosiklet ile ilgileniyorum. Başlangıçta sadece motosiklet sürücüsüydüm, şu an motosiklet hem hobim hem de işim, yani hayatım oldu diyebilirim.

 

B.Y: Motosiklete nasıl başladınız?

 

B.A: Motosiklete kuryelikle başladım, bir gümrük firmasında kuryeydim. İşim evrak dağıtımıydı. Motosiklete sevdam böyle başladı ve gelişti, ufak motosikletlerden daha büyük motosikletlere geçtim. 2001 senesinde motosiklet yarışlarında katılmaya başladım. 2002’de şampiyon oldum ve bu yarış hayatımın geri kalanının şekillenmesini sağladı. Yaklaşık 12-13 senedir yarışıyorum. Aynı zamanda Drag yarışlarına da meraklıydım, onlara da katıldım ve dereceler aldım. Motosiklet, yarışlar sayesinde işim oldu diyebilirim.

 

Burak 21 1. İçerik Fotoğrafı

 

B.Y: Burak21’i açma fikri nasıl çıktı?

 

B.A: Motosikletle ve motosiklet yarışlarıyla ilgilendiğim için parça bulmak konusunda sıkıntılar çekiyordum. Bu kulvarda bir boşluk olduğunu düşündüm ve yedek parça ithal etmeye başladım. Sonrasında lastik ithal etmeye başladım ve bunu da servis hizmeti takip etti. Esasen bu işe girme sebebim yedek parça bulma konusunda yaşadığım sıkıntı idi.

 

B.Y: Burak21 çatısı altında müşterilerinize ne tür hizmetler veriyorsunuz?

 

Burak 21 2. İçerik Fotoğrafı

 

B.A: Burada ağırlıklı olarak yedek parça ve lastik satışı yapıyoruz. Aküden lastiğe, motor yağından bujiye, fren balatasına kadar Japon motosikletleriyle ilgili her parça mevcut diyebilirim. Sadece Japon motosikletler değil, İtalyan ve Alman menşeli bütün motosikletlerin çoğu parçasını ithal ediyoruz. Yedek parça dışında servis hizmeti de veriyoruz. Özellikle yetkili servisi olduğumuz Kawasaki başta olmak üzere, bütün Japon motosikletlerinin özel servisiyiz. Aksesuar da bulunduruyoruz; fakat sadece müşterilerimizin istekleri ve ihtiyaçları kadarıyla sınırlı olduğunu söyleyebilirim. Bu hizmetlerin dışında, Türkiye Pist Şampiyonası yarışlarında pilotlara da servis hizmeti veriyoruz.

 

B.Y: Buradaki stok kapasiteniz müşterilerinizin isteklerini yeterince karşılayabiliyor mu?

 

B.A: Genel olarak karşılayabiliyor diyebilirim. Özellikle lastik konusunda her ay ithalat yaptığımız için sıkıntı çekmiyoruz, stoğumuz oldukça kuvvetli. Hem perakende, hem de toptan satışımız mevcut. Bujilerde ithalat yapmaktan çok Türkiye distribütörlüğü almaktan yanayız.

 

B.Y: Burak21, sadece yedek parça işinde değil, pist yarışlarında da adını oldukça duyuruyor. Pist yarışlarına nasıl girdiniz, bu işi nasıl ilerlettiniz?

 

B.A: 2001 senesinde yarış işlerine girdik. O zamanlar Türkiye’de yarışçı sayısı oldukça azdı. İzmir’de caddelerde spor motosikletler kullanıyorduk, şu anki 1000cc şampiyonu olan Tolga Uprak ile beraber başladık. Aramızdaki rekabeti piste taşımak istedik ve pist yarışları sayfamız böyle açıldı. Devamında tatmin edici başarılarımız oldu ve bu işi meslek edindik.

 

Burak 21 3. İçerik Fotoğrafı

 

B.Y: Görüyoruz ki ülkemizde yarışçılarımız yurt dışındaki yarışçılar kadar destek bulamıyor. Siz sponsor konusunu nasıl hallettiniz, nasıl destek aldınız?

 

B.A: Yarışma işine erken başladığımız ve dolayısıyla piyasada tanınır olduğumuz için sponsor destekleri bulabiliyoruz. Genellikle Aroma meyve suları sponsorluğunda yarıştığımız için takımımız Aroma Yarış Takımı olarak geçiyor. Tabi bu durum o anki duruma göre değişebiliyor; Castrol ile de yarıştık, NGK ile de… Tüm sezonlarda yedek parça sponsorumuz Kilerci Motorlu Araçlar oldu. Adımızın Aroma Yarış Takımı olarak geçmesi ağırlıklı olarak Aroma’nın sponsorluğunda yarışmamızdan dolayıdır. Bu nedenle hiçbir zaman adımızı “Burak21 Yarış Takımı” olarak lanse etmedik.

 

B.Y: Burak21 ile ilgili planlarınız neler?

 

Burak 21 4. İçerik Fotoğrafı

 

B.A: Motosiklet ülkemizde yaygınlaşıyor ve kullanım alanları genişliyor. Buna bağlı olarak işlerimizin de gelişeceğini düşünüyorum. Şu an satış ve servis noktamız farklı yerde, biz bunu aynı alanda birleştirmeyi planlıyoruz. İlerisi için ise hem servis, hem satış hem de bayi yapısını bir arada bulunduran ve İzmir’in merkezine uzak kalmayan bir yer açmayı düşünüyoruz.

 

B.Y: Teşekkür ederiz.

 

B.A: Biz teşekkür ederiz.?

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Dainese D-Store Şimdi İstanbul’da

Uğur Motorlu Araçlar Fabrika

REKLAM