Menu
in ,

Cafe Racer’ların Geri Dönüşü

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Özel yapımı motosikletler için oldukça yoğun geçen bir seneydi. Financial Times’da bile “The Comeback of the Cafe Racer (Cafe Racer’ların geri dönüşü)” başlığı ile karşımıza çıkması, özel yapım motosikletlerin günlük medyada da artık ilgi uyandırdığının göstergesidir.

Özel yapımı motosikletler için oldukça yoğun geçen bir seneydi. Financial Times’da bile “The Comeback of the Cafe Racer (Cafe Racer’ların geri dönüşü)” başlığı ile karşımıza çıkması, özel yapım motosikletlerin günlük medyada da artık ilgi uyandırdığının göstergesidir. En çok satan motosiklet dergileri artık başyazılarda “yeni dalga” modifiyelere her ay yer ayırmakta. Biz de yeni akım modifiyelere sayfalarımızda olabildiğince yer veriyoruz. İşte geçen yılın üzerinde en çok konuşulan, beğeni toplayan, heyecan uyandıran 10 özel yapım motosikleti karşınızda. 

 

1. Classified Moto’dan Honda CB Cafe Racer:  

Classified Moto, tek seferde iki defa en üst sıralarda yer almayı başardı. Kendine özgü belirgin bir estetiğe sahip. Kabaran sipariş defteri de öyle gösteriyor. “Superstrada” yoğun bir modifiyeye uğramış ve Yamaha YZF-R6 önüne sahip 1980 HONDA CB750F Super Sport’a baktığımızda Classified Moto’nun imzasını tek taraflı bir Ducati maşasında görebilirsiniz.

 

2. JvB-Moto’dan Ducati Monster 1100:

On sene önce, Jens vom Brauck, Ducati’nin Uluslararası Dizayn Yarışması’nı “düz kırmızı” adlı retro-fütüristik konsept modeli ile kazandı. Şimdi ise kendi adına jilet gibi ve oldukça sert görünümlü motorlar yapan bir yapımcı. Almanya’da Glemseck 101 festivalinde Jens Flat Red 2’yi görücüye çıkararak tekrar bütün gözleri kendi üzerine çekti.

3. Walt Siegl’dan Ducati 900:

Vidalanan parçalardan daha ötesine gitmek saatlerce süren bir zanaatkarlık ister ve gerçek bir zanaatkar ucuza gelmez. Walt Siegl yeni Leggero Serisi’ndeki dengesizliği gidermek adına büyük bir adım atmış. Ducati’nin iki valfli 900cc motoru ile çalışan limitli bir seri üretim partisinden olan bu motordan artık siz de bir tane sipariş edebilirsiniz.

 

4. Mateusz Stankiewicz’den Honda CX500:  

CX500 son derece sağlam ve güvenilir bir motosiklet, ayrıca ikinci el pazarında da halen ucuz. Bu 1982 model özel yapım, Eastern Spirit Garajı’ndan Varşovalı bir fotoğrafçı tarafından yapılmıştı ve yılın sürpriz hiti oldu.

 

5. Analog Motorcycles’dan Yamaha SR500:

Tony Prust bardan bara dolaşmalar ve şehir içi geziler için mükemmel, elegan ve orta hacimli modifiyeler yapıyor. Bu 1979 Yamaha SR500 biraz yontulmamış hatlara sahip ki buna da cuk oturan bir ismi var; “Bruto”. Akşam ve haftasonu sürüşleri için mükemmel olan bu motorun iki kişiye de yetecek genişlikte bir selesi var.

 

6. Skuddesign’dan Kawasaki W650:

Nicholas Barthelemy baş döndürücü güzellik karışımını uygulamak için kesinlikle doğru Kawasaki’yi bulmuş. Diyor ki: “Estetik tarzları karıştırmak istedim – bobber, brat style ve street tracker – bu sayede kendi dünyama hitap eden bir motosiklet yarattım. Bu motosiklet, “The Ride: New Custom Motorcycle and Their Builders” kitabının yıldızlarından biri.

 

7.Rno Cycles’dan Moto Guzzi V50:

Özel yapım bir Moto Guzzi düşünün, ve değişmeyen klasik tarzda yapılmış: Zamansız Café Racer çizgileri, kısılmış renkler ve çıplak metal. Birilerinin tamamen farklı bir yaklaşım ile belirip tuttuğunu kopardığını görmek gerçekten ferahlatıcı bir duygu. Bu kılıç gibi keskin V50’nin ismi “Opal” ve Hollandalı Arno Overweel’ın yapımı.

 

8. Carducci’den Harley Dual Sport:

Bir Harley Sportster tabanlı dual sport motosiklet mi? Kulağa muhtemel gelmeyebilir, fakat Mühendis Jim Carducci tam böyle bir canavar yarattı! Yüksek torklu ve güvenilir motor yanında da 8+ inçlik arka ve 10+ inçlik ön tekerler ile giden bu makine gerçekten de güzel çalışıyor.

 

9. MeanMachines’den Triumph Bonneville:

Bu Triumph Bonneville dururken bile adeta lastik parçalamak için yapılmış gibi görünüyor. Bu motosiklet, Bonnevilles ve Thruxtons’ın yerel sahiplerinin çok tanıdığı Avusturalyalı MeanMachines’in işçiliği. Yapımcı Wenley Ng senelerdir “modern klasik” konseptinde Triumph’lar üretiyor, fakat tecrübesine rağmen 200’lük arka tekerleği sığdırmak zor oldu.

 

10. Bill Costello’dan BMW R100RT:

Bill şöhretini BMW’nin üst düzey yöneticilerinin dikkatini çeken bir R50 modifiyesi ile kazandı. Fakat aynı zamanda kendi için güvenilir bir günlük taşıt istiyordu dolayısı ile motosikleti bir diyete soktu ve 238 kiloluk makineyi 195’e düşürdü.

Cevap bırakın