Çanakkale’de bulunan Toughest Rider Academy’nin kurucusu ve Başeğitmeni Tanser Katkar ile birlikteyiz.
Motoron: Tanser Bey, Toughest Rider Academy nasıl doğdu? Kısaca Toughest Rider Academy’i ve sizi tanıyalım.
Tanser Katkar: 1971 Balıkesir doğumluyum, Dora ve Troya adında iki kızım var. İlk eğitimlerimi Almanya’ da aldıktan sonra İngiliz Roadcraft ve Amerika CSS eğitimleri aldım. Devamında ülkemizdeki farklı trafik kültürü, beni yeni bir eğitim planı yapmaya yöneltti. Ve bu da ilk yerli Akreditasyonumuz olarak Akademi bünyesinde denenmeye başlandı. Nihayet 2000’li yıllarda başlayıp, 2008 yılında Akademi İstanbul Koordinatörü Burçak Özdemir ile birlikte gerçekleştirdiğimiz uzun soluklu bir sürüş ile merkezi Amerika’da bulunan World’s Toughest Motocycle Riders’a üye olduk. Dünyanın en iyi, en sıkı sürücülerinin yer aldığı Iron Butt Association onbinlerce üyesi olan bir birliktir. TK Rider Akademi, TOUGHEST RIDER ACADEMY adını bu şekilde almıştır ve gerçekten sıkı, zorlu bir eğitim programı uygulayarak katılımcılara Fizik ve Matematik kanunları ışığında dünyanın en iyi eğitimlerinden biri sunulmaktadır.
M.: Toughest Rider Academy’nin eğitimlerinden ve aktivitelerinden bahsedelim.
T.K.: Yukarıda da değindiğimiz gibi Avrupa, Amerika menşeli eğitim programlarının yanında İlk Ulusal Akreditasyonumuz, Fizik ve Matematik kuramlarını, ayrıca Dünyadaki tüm uçak pilotlarının aldığı bir tehlike analiz sistemini de eğitimlerimizde sunmaktayız. Bu haliyle, verdiğimiz eğitimin güvenilirliği ve kişiye özgü sürüş planları, katılımcıları oldukları yerden çok üst seviyelere taşımaktadır. Tabi ki ülkemizde Motosiklet Eğitimi verebilmek için öncelikle M.E.B. Sürüş Eğitmeni sertifikanızın olması gerekmektedir. Akademimiz hem M.E.B. Sürüş Eğitmenliği hem de bunun yanında M.E.B Trafik ve Çevre Eğitmenliği sertifikasyonlarına sahiptir. 2017 yılında TMF’nin, tüm eğitmenleri çatısı altında toplamak, Eğitimcileri daha bilinçli, donanımlı ve güvenilir hale getirmek için geçtiğimiz yıl başlattığı çalışma taktire şayandır. Bu, beraberinde eğitim alacak kişinin veya toplulukların da daha bilinçli, donanımlı ve güvenilir bir kaynaktan eğitim alacakları anlamını taşımaktadır. Bu meyanda TMF Sayın Başkanı Bekir Yunus Uçar ve Yönetim Kurulu’na teşekkürü borç bilirim.
Aktivitelerimizi Genel Koordinatörümüz Pınar Şen planlamaktadır. Tüm Akademi Koordinatörleri ile birlikte Eğitim faaliyetleri, toplantılar ve festivaller organize edilerek belirlenen takvime göre gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde ilk olarak M.T.S.K (M.E.B. Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursları)‘nın Eğitmenlerinin Eğitimleri, yine ilk olarak Festivallerin Ücretsiz Danışmanlık Hizmetleri, Ücretsiz Teori Sunumları, AFAD, Motorize Polis Timlerinin Eğitimleri ile Belediyelerin Motorize Zabıta Timlerine eğitimler vermekteyiz. Bunun yanında birebir eğitimler, Motosiklet Kulüplerinin Eğitimleri, Üniversite Topluluklarının Eğitimleri ile İlk Öğretim okulları düzeyinde bilinçlendirmeye yönelik eğitim faaliyetleri düzenlemekteyiz. Yine bir ilk olarak yurt dışında eğitim veren, Almanya, Makedonya, Yunanistan, Bulgaristan ve Kıbrıs olmak üzere tek akademiyiz. Bu güne kadar İstanbul’ da gerçekleşen Motosiklet fuarlarında Japon Markaları, İtalyan ve İngiliz markaları Türkiye Distribtörü KORLAS ile birlikte, ayrıca motosiklet kullanıcılarının olmaz ise olmazı güvenlik ekipmanı korumalı tulum üreticisi TORCH SUITS ile birlikte yer aldık. Yıllık planlarımızı yaparken, “Bu sene motosiklet kullanıcıları için farklı ne yapabilir?”, “Nasıl daha faydalı olabiliriz?” prensibinden hareket ile camiaya yenilikler katmayı hedef belirledik. Bunu da vizyon sahibi bir ekip ile gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz. Şimdilik açıkladığımız Çanakkale- Osnabrück kardeş kentleri arasında bir dostluk sürüşü projemiz, önümüzdeki yakın zamanda gerçekleşecek. Sürpriz bir marka ayrıca, kendisi de sıkı bir motosiklet kullanıcısı olan Sayın Çanakkale Ak Parti İl Başkanı Yeşim Karadağ’ın desteklediği proje ile iki kent arasındaki dostluğu pekiştirmek, oradaki üyelerimizi ziyaret etmek amacındayız. Ardından 2016 yılında planladığımız, “Dünyanın En Tehlikeli Yolu Projemiz” de yine 2018 içerisinde gerçekleştireceğimiz sürüş planlarımız arasında. Buradaki mesajımız ise, yolların, motosikletlerin tehlikeli olmadığı, eğitimsiz sürücülerin tehlikeli olduğu vurgusudur.
M.: Motosiklet ehliyeti almaya yönelik eğitimleriniz bulunuyor mu?
T.K.: Sertifikasyonlarımız sayesinde bu konuda yeterliliğimiz bulunmakta ve yaklaşık bir buçuk saat süren bir teori ile iki saat süren bir kapalı alan eğitiminin ardından CBT, yani ehliyete hazırlık eğitimleri vermekteyiz.
M.: Toughest Rider Academy olarak eğitimlerde en dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?
T.K.: En önem verdiğimiz konu ve akademimizin felsefesini de oluşturan ‘yavaş gitmeyi marifet sayan’ bir eğitim sistemimiz var. Bu güne kadar “Daha hızlı nasıl gidebilirsiniz?” üzerinde durulduğu yanlış bilgisinden hareket ile daha güvenli, daha efektif, daha duyarlı ve anlayışlı, daha öfke kontrollü, daha trafiğin içinde fakat bir o kadar güvenlik alanı içerisinde, daha disiplinli ve Trafik kaidelerine uyan, her akademinin deklare ettiği bizim de vurguladığımız güvenlik ekipmanlarından taviz vermeme bilinci, eğitimlerde en çok dikkat ettiğimiz konulardır.
M.: Toughest Rider Academy olarak projeleriniz ve gelecekte ulaşmak istediğiniz noktalar nelerdir?
T.K.: Akademi olarak yukarıda bahsettiğimiz iki projenin yanında, uzak doğulu dev markaların ülkemize, Avrupa’ya açılan kapı olarak baktıklarını görüyor ve önümüzdeki beş yıllık planımızı buna göre oluşturuyoruz. Sadece ülkemizde değil, yurt dışında da eğitim veren bir Akademi olarak, dünyanın en gelişmiş eğitim ağını oluşturma hedefindeyiz. Bunun için her türlü alt yapı hazırlığını yaptık ve sektörü çok iyi etüd ettik. Konusunda gerçekten uzman Akademi danışmanlarımız ile yaptığımız görüşmede, 2018 yılında markalara göre hangi motosikletlerin kaç kullanıcı kişi ile buluşacağına yönelik bir çalışma dahi yaptık. Sektör rakamsal değerler ile adet olarak 3 milyon bandında ve hızla büyüyor. 22.944.000 adet aracın % 14.1’i motosiklettir. Geçtiğimiz yıla göre % 21.5’luk bir büyüme var. Bu büyümede bizlere düşen görevleri en iyi şekilde yerine getirme hedefindeyiz.
M.: Son olarak okuyucularımıza iletmek istediğiniz mesajınız?
T.K.: Bir cismin dengede durabilmesi için; durması, sabit hızla hareket halinde olması ya da sabit bir hızla dönme hareketi yapıyor olması gerekir. Yine kararsız olan yani kolayca düşebilecek olan cisimler, yeterli hızla hareket halinde olabildiklerinde dik durabilirler ki buna jiroskopik etki diyoruz. Açıkçası anlatmak istediğim fazla kibire gerek yok, motosiklet fizik ve matematik kanunları gereği kendisi gidebilen bir araçtır. Onu doğru yönlendirmek için mutlaka bizlerden olmasa da eğitim alınız.