Yazar: Ahmet TEZCAN
Althea Racing Ducati sürücüsü olan Canepa, Aragon yarışı için hazırlanıyor.
Althea Racing Ducati sürücüsü Niccolo Canepa, WSBK Şampiyonası’nın başlangıcında Phillip Adası’nda çok etkilenmişti. 2007 STK1000’in baş yarışçısı ve kazanını olan sürücü, geçen yıl Avustralya Phillip Adası’nda cesaret verici bir ikincilik elde etmişti ve gelecek ay Aragon’da devam edecek olan sezon için sabırsızlanıyor.
Hakkını vermek gerekir ki her iki serbest pratikte de çok hızlıydın ve yarışlarda iki defa ikinci sıraya yerleştin. Phillip Adası’ndaki yarış haftasını kendi açından nasıl değerlendiriyorsun?
“Pratik boyunca hızlı olmam nedeniyle bu çok açık görülüyor, amaç EVO sınıfı için yarışı kazanmaktı. Geri dönüp yarış haftasına elde ettiğimiz az miktar bilgi ile bakıyorum, iki kez ikincilik çok iyi bir başarı. Salom, biz Phillip Adası’nda ilk resmi testimiz için motosiklet üstündeyken zaten bazı kış testlerini tamamlamıştı. İlk zaman için birbirini takip eden 20 tur boyunca birlikteydik, ayrıca motosiklete tamamen adapte olmam gerekiyor. Yarış haftası boyunca çok şeyin farkına vardık ve sezon için geliştirecek çok şeyimiz olduğunu düşünüyorum.”
Takımınla aran nasıl?
“Mükemmel. Takımın uzmanlığı gerçekten çok iyi, daha önce bir WSBK kazanmış olmaları şaşırtıcı değil. Her isteğimi dikkate aldılar ve yarış haftası boyunca mükemmel bir iş çıkardılar. Az zaman geçirmemize rağmen çok iyi bir ilişkimiz var. Yakın zamanda işlerin daha iyiye gideceğinden eminim. WSBK’da harcadığım geçen sezonla karşılaştırıldığında bu benim için çok büyük bir adım, çünkü Althea Racing Ducati’nin direkt desteği ile çok iyi hazırlanmış bir takım. Bizimle çalışan bir Ducati mühendisi var, her yarışta yanımızda ve bu bizim için çok büyük bir avantaj.”
EVO sınıfında en iyisini elde edebilmek için “Panigale”in doğru motosiklet olduğunu düşünüyor musun?
“Evet, aynı zamanda Superbike için de öyle düşünüyorum. Geçen yıl iki sürücünün de yaralanmaları ve farklı nedenlerden dolayı motosikletin potansiyelini edemedik. Panigale’in her zaman iyi çalıştığını düşündüm ve bir yıl sonra daha da iyi olacağından eminim. Davide Giugliano ve Chaz Davies’in en az bizim EVO sınıfında yapacağımız kadar iyi şeyler yapacaklarını düşünüyorum. İnanılmaz bir 2015 yılının temelleri için biraz geri yaslanabiliriz, eğer işleri doğru yoldan yaparsak önümüzdeki yıl motosiklet daha ileri gidebilmek için hazır olacak.”
Panigale’in daha çok bir Sportbike mı yoksa Stock mu?
“İkisi arasında olduğunu düşünüyorum. Motor ve elektronikler tamamiyle Stock, bu açıdan bakıldığında Superbike ile arasındaki fark çok büyük. Diğer taraftan, şaşiyle, fren sistemiyle, sürücü pozisyonuyla ilgili her şey Superbike ile aynı, bu yüzden dıştan baktığınızda bunun bir EVO olduğunu söyleyemezsiniz. Açıkça görülüyor ki motor ve elektronikler performansta çok büyük farklar yaratıyor.”
Gelecekte fabrika sınıfında Ducati ile yarışmayı düşünüyor musun?
“Şimdilik tabii ki hayır. Davide ve Chaz’in iki yıllık anlaşmaları var, bu yüzden 2015’te bir şey değişmeyecek. Şu an Genesio Bevilacqua ile iyi işlere imza atıyoruz ve gelecek yıl da böyle devam etmesini umuyorum. Rastgele başladık ve başlangıçta bunun zor olacağını biliyorduk fakat ilk yarışta her şey yolunda gitti. Genesio’nun Davide ile birlikte yaptığı iş gayet iyiydi ve umarım benimle de aynı şekilde olur. O gerçekten deneyimli bir adam, hafta boyunca çok tavsiye veriyor ve işler biraz olsun kötüye gittiğinde hemen izlemeye başlıyor. O bana, geçmişte çalıştığım takım yöneticisinin veremediğinden daha fazlasını verebilir.”
İkinci raundtan beklentilerin neler?
“Aragon bizim için kolay olmayacak, eminim ki Imola veya Laguna için de aynı şey geçerli fakat tamamladığımız bir yarış var ve Phillip Adası’nda çok şey öğrendik. Orayı çok seviyorum ve genellikle iyi bir performans sergiliyorum. Geçen yıl Superstock 1000 yarışında ikinciydim ve orada da iyi işler yapacağımızdan eminim.”
Geçmişteki takımını nasıl değerlendiriyorsun?
“Çok iyi. Mercada sadece bir arkadaş değil aynı zamanda gerçekten hızlı bir sürücü. Barni Racing çok iyi bir takım, ben bir şey diyemem fakat orada geçirdiğim zaman içerisinde gerçekleşen iyi şeyler sadece sonuçlardan ibaret değildi. Takım çok fantastikti ve Mauro Barnabo, Genesio ile çok benzeşiyor. Elinden geldiğince bize yardım etmeye çalışıyordu ve işlerin yolunda gitmesi için her şeyini verebilirdi. Bazı takım yöneticilerinin yaptığı gibi sizi müşteri olarak gören biri değildi. Ellerinden gelenin en iyisini amaçladıklarını düşünüyorum, özellikle üç yıl boyunca ikinci oldukları için.”
2015’te resmi takımın içinde olmak o kadar da önemli olmayacak.
“Kesinlikle. Salom’un bir fabrika sürücüsü olduğunu unutmayalım. Şu an resmi bir takım ile birlikte olduğumuzu ve önümüzdeki yıl için de aynı şeyi tahmin ettiğimizi söyleyebilirim.”
Bazı EVO sürücüleri yaralanmalar nedeniyle kenara çekilmek zorunda kaldı bazıları ise zor hazırlık koşullarında yarışmaya devam etti.
“Phillip Adası’nda gördüklerime dayanarak söylüyorum ki 2014 EVO sınıfında zor bir sezon olacak. Alanın geri kalanından yükselmek zor olacak. David ve ben Avustralya’daki ikinci yarışta bunu yapmayı denedik. Barrier, Fabrizio, Guarnino ve Scassa gibi yetenekli isimlerin ortaya çıkacağından eminim. Ayrıca Aragon herkes için tanıdık bir pist. Oradan iyi sonuçlar bekliyorum.”
Forest da hızlıydı…
“Forest çok çok hızlıydı! O çok güçlü, deneyimli bir sürücü ve her zaman yarışa rekabet katıyor. Supersport’ta da ünlüydü, şüphesiz ki orada olacak.”