Yazar: Ahmet Köseoğlu
Tetik Tur sponsorluğunda Yücel
Motor ekibinde Türkiye Endo Pist
Şampiyonası 600cc C kategorisini
kovalayan Anıl Tetik ile söyleşi
MotoGP gibi büyük şampiyonalarda ilk yarışmaya başladıkları sene ne şampiyonu olursa olsun her pilot “çaylak” olarak adlandırılır. Bu sene Endo bünyesinde gerçekleştirilen Türkiye Pist Şampiyonası’nı MotoGP ile karşılaştırmak haliyle komik olurdu. Fakat tüm yetersizlikler bir yana bizim yarışçıların hedefleri de MotoGP pilotları ile aynı: Şampiyonluk! İşte bu sene yarışmaya başlayan müstakbel şampiyon Anıl Tetik ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi.
Yarış motosikleti kullanmaya nasıl başladın? Arada hangi motosikletleri kullandın, bu süreçte seni durdurmaya çalışanlar oldu mu?
Yarış motosikletine, geçen senenin 600 cc Balkan Şampiyonu aynı zamanda bu sene Almanya Yamaha R6 Cup’ta yarışan Ercüment Ali Gülkaya’nın teşviki ile başladım. Bu zaman zarfında genel olarak her motoru kullanma şansım oldu. Fakat şu anda Honda CBR 600 RR ile yarışmaktayım. Ailem tehlikeli bir spor olduğundan dolayı başta onay vermedi. Daha sonra çok istekli olduğumu görünce destek olmaya başladılar. Şimdi Tunç Metin İmrak’ın koçluğunda yarışları takip ediyorum.
Türkiye Motosiklet Şampiyonası’nda yarışmaya başladın, nasıl bir ortam bekliyordun, organizasyonları nasıl buluyorsun?
Motor sporlarının dünya genelinde belki ama ülkemizde kesinlikle hak ettiği yerde olduğuna inanmıyorum. Nedense motor sporları pek revaçta değil. Bu da ben ve benim gibi bu spora gönül veren tüm sporcular için üzüntü kaynağı. Aslında yapılabilecek ufak tefek sponsorluklar ve seyirci desteği ile belki caddelerdeki vahim kazaların da önüne geçilip hız ve hız tutkunları pistlere çekilebilir. Böylece kişilerin hız ve yarış isteklerini cadde ve sokaklarda değil, pistlerde bizler gibi yarışarak atması sağlanabilir.
Yarışlar nasıl geçiyor? İleriye yönelik plan ya da projelerin var mı?
Şu anda Türkiye Endo Pist Şampiyonası 600cc C kategorisinde Tetik Tur sponsorluğunda Yücel Motor ekibinde yarışlara katılıyorum. İki yarışta da 2.oldum. Geriye kalan diğer yarışlarda da dereceye girip sezonu başarılı olarak tamamlamak istiyorum.
Geçen ay İstanbul Park’ta California Superbike School eğitimine katıldın. Bu organizasyona katılma fikri nereden doğdu?
Uzun süreden beri Motoron dergisi abonesiyim. Motoron internet sayfasından yapılan bildirim doğrultusunda California Superbike School’un geleceğini öğrendim ve eğitimin motosiklet yaşantısında ki önemini de bildiğim için daha detaylı araştırmaya başladım. Katılan herkeste %99 memnuniyetv vardı. Bende hem motosiklet hayatımın eğitimli sürmesi hem de yarış hayatıma faydası olması için eğitime katılmaya karar verdim.
Eğitim sonrasında günlük sürüşünde ve pist performansında neler değişti?
Kesinlikle çok şey kattı, sürüşüm gelişti ve daha profesyonel sürmeye başladım. Hatta ilk yarışımda yapmış olduğum hataları, eğitimin hemen arkasından gerçekleşen Endo Türkiye Pist Şampiyonasının 2. ayağında yapmadığımı hem ben hem de ekibim açıkça fark ettik.
Aslına bakarsanız California Superbike School eğitiminde ilk gün hocaları dikkatli dinlemedim. Bunun sonucunda da pistte uygulamalı derse çıktığımızda virajdan çıkarken “highside” oldum ve düştüm. Bu düşüşümün sebebi ilk günümün heyecanı ve dikkatli dinlememiş olmamdı. Fakat 2. gün dikkatli ve tedbirli bir şekilde hocaların verdiği bilgiler doğrultusunda hareket ettim. Bunun yararını da gerçekten gördüm. Ama yarışçı ama cadde kullanıcılarının California Superbike School eğitimlerine katılmasını şahsen tavsiye ederim.?