Menu
in

CF Moto 650 MT İncelemesi

CFmoto geçtiğimiz 2017 yılında piyasaya giren modelleri ile oldukça dikkat çekmişti ve yollarda sıkça görmeye başladığımız markalardan olmuştu. Bu yıl da CF Moto 650M modelini getirdi ve plakaladıkları ilk motosikleti bize teste açtı.

Motoru daha önce getirdikleri naked model olan 650NK ile birebir aynı.

60.5 beygir güce sahip ve alt devirlerden itibaren 56NM’lik torkunu lineer olarak veriyor. Gaz tepkisi gayet yumuşak ve insanı korkutmuyor. Buna ek olarak nerede ne yapacağını da bu yumuşak gaz tepkisi sayesinde rahatça hissedebiliyorsunuz. NK modellerinde “Ekonomi ve Sport” şeklinde bulunan iki modu bu motosiklette “Touring ve Sport” haline gelmiş.

Touring modunda gaz birazcık daha yumuşak gelirken Sport modunda daha sert tepkiler veriyor. Tam gaz açtığınızdaysa arada bir fark yok. Aslında aradaki fark sadece çok dikkat ederseniz farkediliyor. Öyle aman aman bir değişiklik mevcut değil.

CF Moto 650 MT  En sevdiğim yanı ise şehir içindeki rahatlığına ek olarak uzun yol kullanımında da rahat olması.

80-90KM/S hızla 6. viteste ilerlerken vites düşürmeye gerek kalmadan 130-140 gibi hızlara çıkmak çok mümkün. Ayrıca bu gibi yüksek hızlarda da motordan neredeyse ses bile gelmemesi konforu ve sürüş zevkini artıran şeylerden biri.

Yakıt tüketimi ise sakin sürüşlerde 4-4.5 LT/100KM arasına düşerken hızlı kullanımlarda 5-6LT/100KM civarına çıkabiliyor. Şahsi kanaatim motorunun kullanımının tahmin edilebilir, ortalama şekilde yakıt tüketen ve titremeyen bir yapısı var. Sadece biraz çabuk ısındığını düşünüyorum geri kalanda herhangi bir sorun görmedim.

CF Moto 650 MT Kadran

Tasarımı ise tamamen bir KISKA harikası.

1992 yılından beri KTM’nin tasarımlarını yapan KISKA’nın CFmoto’ya el atmasıyla beraber marka büyük bir değişim gösterdi. KTM modelleri ile tasarım açısından bir çok benzerliği mevcut.

NK ile MT’yi ayıran değişimler KTM 1290 Super Duke ile Super Duke GT’yi ayıran değişimlere çok yakın. MT modeline eklenen ön cam aslında rüzgarı çok kesmiyor fakat görünüşünü gayet beğendim ve iki manivela sayesinde istenen yüksekliğe ayarlanabiliyor.

Ön farları ise LED ve hem görünüşe hem de görünürlüğe çok şey katıyor. Gündüz farları da çok şık ve güzel gözüküyor.

NK modelinden MT’ye geçerken aynı şasiyi kullandığından dolayı daha dik bir oturuş pozisyonu elde edebilmek amacıyla gidon yükseltme kiti kullanılmış. Oturuş pozisyonu tamamen dik değil ancak bu hiçbir şekilde rahatsız etmiyor.

Bir “Sport Touring” motosiklete yakışacak şekilde ayarlanmış. Bunların haricinde 18LT yakıt alan deposu gayet büyük ve bu yakıt tüketimiyle size oldukça fazla yol götürtebilir. Ayrıca depo kapağı elde kalmıyor. Koltuğun genişliğini birazcık dar bulsam da konforu gayet yeterli. Artçı koltuğunun da konforunu yeterli buldum.

 

Shad Marka Yan Çantalar

SHAD firmasına yaptırılmış yan çantalar da gayet kaliteli gözüküyor. CFmoto yetkilileri bana çantaların anahtarını vermeyi unuttuğundan dolayı ne yazık ki açıp bakamadım fakat 32 litrelik çantalar egzozun altta olması sayesinde simetrik genişlikteler.

Ayarlanabilir süspansiyonların tepkisi gayet iyi

Birinin dar birinin geniş olması gibi bir durum söz konusu değil. Şehir içi trafiğinde birazcık problem çıkartsa da istenildiği zaman sökülebilmesi güzel bir durum. Hatta söktüğünüz zaman neredeyse NK modeli ile aynı genişliğe sahip bir motosiklet elde ediyorsunuz…

Süspansiyonları NK serisinden daha farklı ve biraz daha uzun.

Tamamen ayarlanabilir süspansiyonların tepkisi gayet iyi ve çukurlarda da sürücüyü hiç üzmüyor. Fabrikadan gelen orijinal ayarları ile kullandım ve ne virajda ne de düz yolda herhangi bir sorun hissetmedim. Kilolu veya motosikleti çok yükleyip yola gideceklerin süspansiyonları ayarlaması faydasına olacak tabii…

Üzerinde gelen Metzeller lastiklerin de yardımı ile virajlarda motosikletin limitine geldiğinizde onu anlaması çok kolay. Size nerede ne yapacağını söylüyor.

Yağmur kanallarının düşük olması nedeniyle bu lastikleri kışın kullanmayı pek önermiyorum fakat kuru havada gerçekten güzel iş yapıyorlar.

CF Moto 650 MT Önde çift disk kullanıyor

J.Juan markalı frenleri motosikletin kilometresi yükseldikçe daha iyi iş yapmaya başladı.

Öndeki çift disklerin ilk ısırma hissi daha da artmaya ve dosajlaması daha kolay hale geldi ve daha keskin tepkiler verdi. Tahmin ediyorum ki diskler biraz daha çizilip frenler oturdukça çok daha iyi tutacaklar fakat bu hali de fena değil. Biraz daha iyi ısıran diskler konulabilir miydi? Sorusuna evet diye yanıt verebiliyorum. Fakat fiyat performans yönünden bakıldığında motosiklet fiyatlarının günümüzde geldiği yön de hesaba katılırsa gayet iyi bir aday.

Sonuç olarak titreşimsiz motoru ve düzgün işçiliği ile CFmoto diğer Çinli hemşehrilerinden ayrılıyor.

KISKA’nın tasarım konusundaki ustaca detayları da heryerde net bir şekilde hissediliyor. Ben genel hatlarıyla motosikleti beğendim.

Çantaların fiyata dahil olması ve istendiği zaman sökülerek motosikletin neredeyse çıplak kardeşlerine yakın boyutlarda kullanılması da faydalı bir detay. Fuarda 35 bin tl gibi fiyatlar konuşuluyordu.

Umarım bu fiyattan daha düşüğe piyasaya girer de kendine güzel bir yer edinir…

Cevap bırakın