Menu
in

CHAPPELL CUSTOMS’DAN YAMAHA SR500

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Chris Chappell’in son SR500 yapımı tam anlamıyla bombaydı, öyle ki, En İyi 5 Yamaha SR500 Yapımları listesinde yer almıştı fakat bu sefer chris tamamen zıt bir yapım yapmak istediğini söyledi ve boya tabancasını bir kenara bırakıp bütün motosikleti baştan aşağı cilaladı. Dokunmadığı tek parça olan şaseyi beyaz yapmayı tercih etti.

İlk başta boyamayı planladığı yakıt tankı konusundaki fikri motosiklet ilerledikçe ve parçalar oturdukça değişti. Bütün modifiyeyi tek parça halinde mükemmel olarak bir arada tutan alüminyum tankı yalnızca cilaladı

Chappell’in bir arkadaşına özel SR500 parçası olarak cBay’den satılmış olmasına rağmen motora uymayan ve iadesinde sorunlar yaşanan tank zorlu bir mücadele verdireceğini açıkça belli etti. Dolayısıyla Chappell yeni tank montaj ayakları yaparak bu sorunu çözdü. Ayrıca gidona dönüş kabiliyetine de ufak bir ayar çekerek dönüşlerde yumuşak alüminyuma çarparak onu ezme sorununu da ortadan kaldırmış oldu.

Chappell Customs’a ait olan bir sele de tankın çizgileri ile muhteşem uyumunu göstermesi ile monte edildi ve arka bombedeki kısmına yoğun bir köpük eklenerek tam uyumu sağlandı. Çok göze batmayan çubuk şeklinde LED fren ışıkları ve onlara entegre sinyal lambaları da eklendi ve ön taraftaki sinyal lambaları da çatala takıldı. Yan duran LED aydınlatmalı plaka yerine rağmen bu motosikletin sokağa çıkması tamamen yasal. SR500 motorlarındaki tecrübelerine dayanarak tek silindirlerin titreşime fazlaca meyilli olduğunu söyleyen Chappell bu sorunu aşmak adına elciklere kauçuk destekli clubman bars ve arka somun montajlarına da kauçuk destek eklemiş. Dolayısıyla motosikletin sürüş keyfini bir nebze daha arttırmış.

Aşağı yukarı 7000 mil gitmiş olan bir ’81 model motosiklet olduğundan motor yenileme çok az zahmet gerektirmiş. Chappell yeni bir conta seti ve Mikuni VM34 Oval Konik Filtreli Karbüratörler eklemiş. Paslanmaz çelik bir egzoza da ters konik susturucu takarken de; “Çarpıcı alete o mükemmel sesi yakalamak için.” İfadesinde bulundu. Ayrıca aküyü de değiştirdi. Süspansiyon ve tekerlekler ciddi miktarda iş gerektirdiler. Özel yapım çelik çubuklara bağlı alüminyum jantlar  ve ayarlı yaylar eklediği ön çatallar ile başlayan yolculuğu çift kademeli Work Performance arka amortisör ile bitirdi ve öne durdurma kuvvetini arttırmak açısından çift disk ekledi. Ayrıca Chappell, arka tekerlek yatağındaki sertliği kırmak adına bir destek yaptı.

Bitiriş dokunuşu olarak da paslanmaz çelik bir ön çamurluk ve yeni bilgisayar kontrollü kesicisi ile kestiği hoş görünümlü bir zincir koruması ekledi. Ayrıca hız ve devir kadranlarını da tek parça halinde tutan ve bütün “ahmak ışıkları”’nı da bulunduran gösterge panelini kendi tasarladı

Lakabı “Angel” yani “Melek” olan bu yapımının şimdiye kadar ki en temiz çalışmalarından biri olduğunu iddia eden Chappell, ayrıca bunun şahsi bir yapım olmasına rağmen potansiyel alıcılardan ilgi şimdiden gördüğünü de belirtti ki bu hiç şaşırtıcı değil!

Cevap bırakın