Menu
in

Daelim Daystar 250 Test

Eylül 2015’den itibaren Daelim’in düşük bütçelere seslenen 250’lik Cruiser’ı Daystar test garajımıza katılmış bulunuyor. Garajımızda bulunan Daelim Daystar 250 modelini inceliyoruz.

Bu yazıyı ilk test olarak sıcağı sıcağına kaleme aldım. Motosikletin kalbini 25 beygirlik 4 zamanlı, tek silindirli, su soğutmalı, enjeksiyonlu bir motor bloğu oluşturuyor.

Kasanın hafifliği de bu güce eklenince iyi hızlanan bir motor ortaya çıkmış.

Motoru teslim aldığımızda henüz 300 kilometredeydi. Sıfır motorun heyecanı ile hemen atladım üzerine. Hızlanma ve son sürat olarak memnun kaldığımı söyleyebilirim. Yakıt konusunda da 17 litrelik geniş bir depoya sahip Daystar 100 kilometrede ortalama olarak 4 litre civarı tüketime sahip ancak bu oranlar rodaj sonunda kullanıma göre daha da azalabilir. Daystar’da diğer beğendiğim özellik; motorun gaz tepkisinin güzel olması.

Biraz yoğun trafikte aralara takılmadan gitmek için bazı durumlarda atak yapıp ani hızlanmak gerektiğinde, buna çok güzel karşılık verdi, beğendim.Okuyuculardan gelen soruların başında, tek silindirli motorların vibrasyonu geliyor.

Açıkçası motordaki vibrasyondan pek rahatsız olmadım. Motoru biraz zorladığımızda biraz titreşim oluyor ancak sürücüyü ve yolcuyu pek rahatsız etmiyor. Görünüş ve ergonomi İşte Daystar ‘ın en çekici özelliği olan “şekil” kısmına geldik.

Motorun görünüşü muhteşem!

Daelim’in iri ve kaslı yapısı size (ve özellikle sokaktaki meraklılara) 250 cc bir motordan daha büyük olduğunu düşündürüyor. Üzerinde standart gelen siperliği, sırt dayaması ve çekici egzosu gibi aksesuarlarıyla Daystar benden tam puan aldı. Rahatlık konusunda da dergideki test sürücülerini hiç yanıltmayan Daystar, çok rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor.

Sele konforu müthiş, aynı rahatlık yolcu için de geçerli. Kime sorduysak hepsi çok memnun kaldı.

 

Daelim Daystar 250 Kadranı

Daelim Daystar 250 önde çift disk ve pistonlu arkada ise tek diskli frenler mevcut

Fren hassasiyetini beğendim. Ön frenin çift disk olması sürücüye daha da güven veriyor. Ancak öndeki bu güzel fren sistemine ön amortisörler ilk izlenim olarak pek yeterli gelmiyor gibi. Üzerinde gelen lastikler ise insana pek güven vermiyor, belki değiştirmek iyi olabilir. Pozitif yönlerinden sonra biraz da eksik veya pek beğenmediğimiz kısımlara göz atalım.

Motorda bence en büyük eksik hararet ışığı yok. Göstergeyi geçtik diyelim en azından bir ışık olabilirdi. Hoş bu durum Daelim’in “sağlam motor” iddiasından geliyor olabilir.

Diğer bir konu ise motorun parçalarının montajı çok iyi değil biraz hızlandıktan sora motordan sesler gelmeye başlıyor.

Daha önce teste verildiğinden biraz hırpalanmış, vida sıkılıklarını kontrol ederek motoru genel bir kontrolden geçirdim. 12.500 lira civarında olan etiket fiyatını biraz yüksek bulmuştum, ancak Daelim Türkiye motora kampanya uygulayarak belli bir sayıda motoru 11.200tl’den satıyor şu aralar (Kasım 2015). Sonuç olarak “ben 250cc’lik bir motor istitiyorum, Chopper veya Cruiser’a sempatim var” diyorsanız, bu motor size uygun olabilir, bakmadan geçmeyin.

Daelim Daystar 250 Teknik Özellikler

  • Tip: Su soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, su soğutmalı
  • Silindir çapı ve strok: 73 mm x 59 mm
  • Motor Hacmi: 247cc
  • Maximum Güç: 25 hp
  • Maximum Tork: 20,6 Nm@6,700 rpm
  • Vites: Sıralı 5 vites
  • Jant ölçüsü ön/arka: 18”/15”
  • Lastik ölçüsü ön/arka: 90/90-18 / 130/90-15
  • Sele Yüksekliği: 720 mm
  • Yakıt Tankı: 17 lt
  • Boş ağırlık: 165 kg
  • Fren sistemi ön/arka: Çift disk, Disk
  • Distribütör: Daelim Türkiye

Cevap bırakın