Yazar: Alişan Fidan
Hem kırıcı, hem de dehşet seviyelerde yağan yağmur sebebiyle iptal olan etaplardan dolayı çok spekülasyonlu geçen Dakar 2017’nin geniş özeti.
Düşenler, kalkanlar ve aniden sıralama atlayanlar ile bu yıl Dakar çok ilginç oldu. Kimi yarışçılara göre gördükleri en kötü, kimisine göre ise gördükleri en ilginç yıl oldu. Yağan yağmurdan dolayı iptal olan etaplar ve spesiyaller dolayısı ile birçok yarışçı hakkı ile yarışamadığını düşünse de iyisiyle kötüsüyle bir yılı daha arkada bırakmış olduk.
1.Etap
Geçen yılın şampiyonu Toby
Price, sadece şampiyonun sahip olduğu “1” numaralı etiketiyle açılış etabında
herkese öncülük etti.
Çok güzel başlayan şampiyon, ilk kontrol noktasından 11. Olarak
geçti ve yarışın ikinci yarısında ona saldıran sokak köpekleri yüzünden
yavaşlamak zorunda kaldığından finishte 17. Olarak bitirdi.
Price: “Parkurun etrafında bir sürü yaban hayvanı var ve daha
ilk günde olduğumuz için limitlerimi aşırı zorlamak istemedim. Etap başladığında
hava çok sıcak değildi ancak sonradan çok terlemeye başladım. Birazdan
bivouac’a gidip dinleneceğim.” Demişti.
Günün en hızlısı Fransız pilot Xavier De Soultrait oldu fakat
gecenin bitiminde genel rally birinciliğini elinde tutamadı.
Yamaha fabrikası destekli Fransız pilot, dönüş yolunda hız
sınırını aşınca bir dakikalık ceza alarak 10. sıraya geriledi. Bunun yüzünden
ne yazık ki 2. Etaba önderlik edemeyecekti.
Soultrait: “Bir Dakar etabını kazanmak başlı başına büyük bir
olay ancak benim ana hedefim Dakar Rallisi’ni kazanmak.”
İkinci etap için bivouac içinde yapılan hummalı çalışmanın
sesleri Dakar’ın başladığının gerçek bir işareti gibiydi.
1. Etap Top 10
1. Juan Pedrero (Sherco) 28d22s
2. Ricky Brabec (Honda) +12s
3. Paulo Goncalves (Honda) +26s
4. Sam Sunderland (KTM) +27s
5. Joan Barreda (Honda) +30s
6. Matthias Walkner (KTM) +40s
7. Michael Metge (Honda) +46s
8. Gerard Farres (KTM) +46s
9. Ivan Cervantes (KTM) +54s
10. Xavier De Soultrait (Yamaha) +58s
2. Etap
Toby Price ikinci etabı ilk bitiren isim olarak 2017 Dakar
Rally’sinin genel liderliğini ele geçirdi.
İlk gün 17. olan Avustralyalı pilot, ikinci gün gerçekten üstün
bir performans sergileyerek motosiklet kategorisinin lideri oldu.
Neredeyse 40 dereceye yakın sıcaklığın altında Resistencia ile
San Miguel de Tucuman arasındaki 275km’lik etabın zorluğu tartışılmayacak
derecedeydi. Afrika Savanları’nı andıran çevre şartları Avustralya çöllerine de
benziyordu hatta sanıyoruz ki bu sebeple bu etapta top 20’de tam üç tane
Avustralyalı pilot bulundu.
Price’ın ilk açılıştaki sıkıntılı pozisyonu ona sonraki etapta
avantaj sağladı ve bunu tam anlamıyla kullandı. Etabın bir kısmının önceden
geçen motosikletler sayesinde temizlenmiş olması pilot için büyük bir fayda
oldu.
Tüm kontrol noktalarına lider pozisyonda gelerek daha etabın ilk
yarısında en yakın rakibine 2 dakika 30 saniyenin üstünde avantaj sağladı.
Bugün tamamen farklı bir gün diyen Price sözlerine şöyle devam
etti: “ Çok hızlı bir etaptı. Tozlu yolların üstüne bir de böyle hız eklenince
insan çok zorlanıyor. Ayrıca çok sayıda da hayvan vardı bu da ayrı bir zorluk
tabii. Navigasyon açısından baktığınızda zor bir gün değildi fakat önünüzdeki
kağıda çıkabilecek hayvanları koyamadığınız için birden önünüze fırlayan bir
inek size çok ciddi sıkıntılar yaratabilir. Finish noktasına birinci geldiğim
için çok mutluyum.” Dedi.
2. Etap Top 5 – Resistencia to San Miguel de Tucuman
1. (1) Toby Price (KTM) 2s37dk32
2. (17) Paulo Goncalves (Honda) +3dk51s
3. (23) Xavier De Soultrait (Yamaha) +4dk06s
4. (14) Sam Sunderland (KTM) +4dk19s
5. (3) Pablo Quintanilla (Husqvarna) +4dk48s
10. (43) Rod Faggotter (Yamaha) +7dk50s
25. (79) Todd Smith (KTM) +17dk24s
36. (149) Matt Hart (Husqvarna) +27dk03s
2. Etap sonrası Genel Klasman
1. (1) Toby Price (KTM) 2s37dk32
2. (17) Paulo Goncalves (Honda) +2dk54s
3. (14) Sam Sunderland (KTM) +3dk23s
4. (23) Xavier De Soultrait (Yamaha) +3dk41s
5. (3) Pablo Quintanilla (Husqvarna) +4dk26s
6. (9) Ricky Brabec (Honda) +4dk29s
7. (2) Sven Svitko (KTM) +4dk45s
8. (11) Joan Barreda (Honda) +5dk32s
9. (12) Juan Pedrero (Sherco TVS) +6dk46s
10. (8) Gerard Farres (KTM) +6dk49s
13. (43) Rodney Faggotter (Yamaha) +8dk50s
25. (79) Todd Smith (KTM) +17dk24s
59. (149) Matthew Hart (Husqvarna) +46dk36s
3. Etap
2017 yılının yüksek
irtifada koşulacak ilk gününde Dakar Rallisi’nin liderinin sırası değişti.
Dün gecenin lideri
Toby price 3. etapta 20 dakikalık navigasyon hatası yaşayınca beşinciliğe
geriledi.
Joan Barreda tersi
yöne giderek rakiplerini botunun altında ezdi ve doğru bir sürüşle ilk etabı
kazandı. Bu sayede de 2017 yılının liderliğine oturdu.
Üçüncü etapta tüm
yarışmacılar San Miguel de Tucuman’dan San Salvador de Jujuy’a 780km
uzunluğunda bir rotayı izleyeceklerdi. Bu rotada çok sayıda feşfeş kumu, çimen
ve dere geçidi bulunurken aynı zamanda yarışmacılar deniz seviyesinin 5000
metre üstüne kadar çıkacaklardı..
Price sahneye iyi
çıktı fakat çok erken hata yaparak ilk denetleme noktasına kadar 18 dakikasını
çöpe atarak o noktaya gelen 45.kişi oldu.
İkinci denetleme
noktasına kadar iki dakika daha kaybetti fakat rakibinin sürüşüne kendini
uydurarak daha sonra yapabileceği hataları minimize etti ve böylece daha iyi
seviyelere yükseldi.
Price şunları söyledi;
“Roadbook’un ilk kısmı gerçekten biraz sıkıntılıydı ve sanıyorum tüm yarışçılar
sağda solda biraz kaybolarak zaman kaybettiler. İlk başta biraz fazla sola
gittim ve sonra yolu bir türlü bulamadım. Fazladan hiç ihtiyacım olmayan 10-12
km yol yapmak zorunda kaldım.
Price burada yalnız
değildi. KTM’den takım arkadaşı Matthias Walkner de Xavier De Soultrait, Sam
Sunderland ve Paulo Goncalves gibi zaman kaybetti.
Sunderland ise şöyle
konuştu; Bugün Toby’i yirmi kilometre sonra bana doğru gelirken gördüm ve o
benden neredeyse 9 dakika önce çıkmıştı. İlk 45 km’nin gerçekten sıkıntılı
olduğunu biliyorduk. O kadar çok çalı çırpının içinden dere geçitlerini bitirip
tekrardan yolu bulmaya çalışıyorduk.” Dedi.
Price’ın ilk kısımda
kaybettiği süreler yetmemiş gibi bir de ikinci kısma başlamadan önce bekleme
alanında biraz daha süre kaybetti
Price: “İkinci kısma
başlamayı beklediğim yerde sürelemeden kaynaklı biraz beklemek gerekti. Bunun
üstüne bir de süre kartı için gereken stickerı çok uzunca bir süre beklemek
durumunda kaldım. Orada biraz süre kaybettim ve farkı kapatabileceğim
ikinci kısma çok geç çıktım. Burada bazı iyileştirmeler yapılmalı çünkü bir
sonraki kısma geçerken çok fazla bekliyoruz.”
Genel sürücü
klasmanında birinci olan Price, bu olayların ardından dokuzuncu olarak genel
sürücü klasmanında beşinciliğe geriliyor ve rakibi Barreda’nın tam 16 dakika
arkasına düşüyor.
Bugün biraz süre
kaybettik fakat hala çok yol gideceğiz diyen Price, geçen yıl tam 40 dakika
fark ile kazandığını da hatırlatıp moralinin yüksek olduğunu belirtti.
3 Etap Top 5
1. (11) Joan Barreda (Honda) 4s23dk41s
2. (14) Sam Sunderland (KTM) +12dk29s
3. (31) Pele Renet (Husqvarna) +15dk30s
4. (3) Pablo Quintanilla (Husqvarna) +16dk02s
5. (17) Paulo Goncalves (Honda) +16dk20s
9. (1) Toby Price (KTM) +21dk51s
18. (43) Rodney Faggotter (Yamaha) +35dk14s
40. (79) Todd Smith (KTM) +1s13dk08s
43. (149) Matthew Hart (Husqvarna) +1s15dk37s
3. Etap Genel Klasman Top 10
1. (11) Joan Barreda (Honda) 7s36dk30s
2. (14) Sam Sunderland (KTM) +10dk20s
3. (17) Paulo Goncalves (Honda) +13dk42s
4. (3) Pablo Quintanilla (Husqvarna) +14dk56s
5. (1) Toby Price (KTM) +16dk19s
6. (6) Adrien Van Beveren (Yamaha) +22dk00s
7. (8) Gerard Farres (KTM) +22dk00s
8. (31) Pele Renet (Husqvarna) +23dk07s
9. (9) Ricky Brabec (Honda) +23dk13s
10. (2) Sven Svitko (KTM) +25dk54s
15. (43) Rodney Faggotter (Yamaha) +38dk32s
33. (79) Todd Smith (KTM) +1s25dk00s
47. (149) Matthew Hart (Husqvarna) +1s56dk41s
4.Etap
Dakar Rallisi’nin statü göstergelerine hiç saygısı yok. Hem
otomobil hem de motosiklet kategorisinde daha önceden şampiyon olmuş iki isim
birden 4. Etapta yarış dışı kaldılar.
Geçen yılın şampiyon Avustralyalısı KTM pilotu Toby Price, 4. Etaba liderlik ediyordu ve 416km’lik
etabın finishine 45km kala çok sert biçimde düşerek sol bacağını kırdı.
Takım arkadaşı Matthias Walkner kaza yapan Price’ı görünce
yardım için durdu ve helikoptere bindirilene kadar yanından ayrılmadı.
Arkadaşının helikoptere bindirilmesinin ardından yarışa devam etti.
Honda takımında yarışan rakibi Paulo Goncalves’de durarak ona
yardım etti ve etabının tam 20
dakikasını çöpe attı.
Goncalves: “Sonuçta 20 dakikamı kaybetmiş olmaktan üzülmüyorum.
Price’ın düştüğünü gördüm ve yardımıma ihtiyacı vardı. Bu insani bir durum.”
Bu arada Dakar kurallarına göre hakemler uygun görürler ise
burada kaybedilen süreyi yarışçılara geri iade edebilme kararı alabilirler.
Price’ın düştüğü yer bir dere yatağı idi. Diğer yarışçıların
söylediğine göre zemin ilkten sadece kumlu gibi gözüktüğünden pilotlar 140 km/s
gibi hızlara çıkarak ilerliyorlar fakat gizlenmiş gibi duran taşlardan herhangi
birine çarparsanız işinizin çok zor olduğu gelen bilgiler arasında. Tahminlere
göre Price, buradaki bir taşa çarparak dengesini kaybetti ve yere düştü.
Price’ın kazasının ardından etabı ikinci bitiren Barreda ise bu
süresi sayesinde genel klasman birinciliğine oturuyor.
4. Etap Top 5
1. Matthias Walkner (KTM)
2. Joan Barreda (Honda)
3. Michael Metge (Honda)
4. Xavier De Soultrait (Yamaha)
5. Sven Svitko (KTM)
13. Todd Smith (KTM)
54. Matt Hart (Husqvarna)
NC Rod Faggotter (Yamaha) finish göremedi
Diskalifiye Toby Price (KTM)
Etap 4 Genel Klasman Top 10
1. Joan Barreda (Honda) 12:35:43
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna) +18:19
3. Matthias Walkner (KTM) +20:26
4. Sven Svitko (KTM) +24:11
5. Sam Sunderland (KTM) +24:31
6. Gerard Farres (KTM) +30:21
7. Ricky Brabec (Honda) +31:50
8. Adrien Van Beveren (Yamaha) +33:09
9. Michael Metge (Honda) +36:58
10. Paulo Gonçalves (Honda) +37:25
21. Todd Smith (KTM)
46. Matt Hart (Husqvarna)
Diskalifiye Toby Price (KTM)
5. Etap
Red
Bull KTM Fabrika Takımı pilotu Sam Sunderland 5. Etabı en yakın takibi Fransız
Adrien van Beveren ve Joan Pedrero’dan tam 7 dakikadan fazla bir avantajla
bitirerek lider oldu.
Sunderland’ın
navigasyon yeteneği onu hiçbir aksilik yaşamadan etabın sonuna götürdü ve bunun
sayesinde genel klasman birinciliğini ele geçirdi.
Sunderland:
“Özel etabın ikinci kısmı iptal edilse bile bivouac’a gelene kadar 300km
boyunca soğuk ve yağmur altında sürmek zorunda kaldık. Çok yorucu bir gündü ve
temizlenip uyumak istiyorum. Dün birkaç sıralama düşmüştüm çünkü hatalarım
vardı fakat bunlardan ders çıkarttım ve bugün tepeye yükseldim. Finishe kadar
uzun bir zaman var ve önümdeki seçenekleri değerlendireceğim.
Matthias
Walkner ve Joan Barreda da çok az hata yaparak etabı bitiren iki isim oldu.
Barreda’nın önceki günden kalan bir saatlik cezası ona pahalıya mal oldu.
5. Etap Genel Klasman Top 10:
1. Sam Sunderland (KTM), 15s 22dk 05s
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna), +12dk 00s
3. Adrien van Beveren (Yamaha), +16dk 07s
4. Gerard Farres (KTM), +20dk 57s
5. Matthias Walkner (KTM), +29dk 01s
6. Stefan Svitko (KTM), +48dk 43s
7. Paulo Gonçalves (Honda), +08dk 21s
8. Joan Barreda (Honda), +12dk 39s
9. Helder Rodrigues (Yamaha), +23dk 38s
10. Michael Metge (Honda), +49dk 25s
6. Etap
Bolivya’da bardaktan boşanırcasına yağan yağmur sonucu oluşan sel ve
bataklık gibi yollar sebebi ile Dakar’ın 6. Etabı iptal edildi ve yarışmacılar
sonraki etaplarda onların neyin beklediğini bilmemekten biraz şikayetçi.
Cuma akşamı başlayan
yağmurlar tam 12 saat boyunca aralıksız şekilde sağnak yağdı ve Oruro’dan La
Paz şehrine yapılacak olan yarışı imkansız kılarak Pazar günü yapılacak olan
dinlenme gününü biraz öne almalarına sebep oldu.
Organizasyon ekibinden
gelen haberlere göre bazı yerlerde tam 20cm kalınlığnda çamurlar oluşmuş ve bu
bataklık gibi çamurlar yüzünden bir çok insan ayakkabılarını poşetlere sarmak
zorunda kalmış..
Bazı yarışmacılar hala
sürebileceklerini iddia ederken diğerleri ise etabın iptal edilmesini istedi.
Sürekli yağış yüzünden
bir sonraki durakta kurulacak olan bivouac’ın yerleşimi zora girerken sonraki
etaba hazırlanmak ise büsbütün bir savaş halini aldı.
Yağışın durmaması
üzerine meteoroloji’den yetkililer ile diyaloğa geçen organizatörler, bölgeye
gönderdikleri gözlemcilerden de gelen sonuçların ardından 6. Etabı iptal etme
kararı aldılar.
Yoğun yağış yüzünden
5. Gün yarıda kesilmişti ve 6. Günün iptal edilmesi kararı ise kimseyi
şaşırtmadı.
Bu yıl 39’ncusu
düzenlenen Dakarın ilk haftasında Arjantin ve Paraguay etaplarının sıcaklık
ortalama 40 dereceydi. Bu durum Cuma günü Tupiza’dan Oruro’ya yapılacak geçişin
ertelenmesine sebep olacak hava olayları ile değişti.
Şu an lider durumda
olan ve 13. Şampiyonluğuna koşan Stephane Peterhansel durumla ilgili şunu dedi;
“Bolivya’da iki yıl önce üzerimize deli gibi yağmur yağmuştu fakat geçen yıl
hava müthişti. Bu yıl ise yine yağmur var. İlk altı gün gerçekten iyiydi
fakat şu an ne olacağını gerçekten bilmiyorum çünkü burası felaket şekilde
çamurlu.
Peterhansel, Peugeot
takımından takım arkadaşını olan 9 kez ralli şampiyonu olmuş Sebastien Loeb’den
1 dakika 09 saniye daha önde.
Motosiklet
kategorisinde ise KTM takımında yarışan Sam Sunderland, Portekizli Paulo
Gonçalves’den tam 7 dakika 07 saniye daha önde.
6. Etap Sonrası
Motosiklet Kategorisi Sıralaması
1. Sam Sunderland (KTM) 15s22dk05s
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna) +12dk00s
3. Adrien Van Beveren (Yamaha) +16dk07s
4. Gerard Farres (KTM) +20dk57s
5. Matthias Walkner (KTM) +29dk01s
6. Xavier De Soultrait (Yamaha) +36dk06s
7. Sven Svitko (KTM) +48dk43s
8. Pele Renet (Husqvarna) +54dk45s
9. Diego Martin Duplessis (KTM) +1s10dk20s
10. Paulo Goncalves (Honda) +1s12dk39s
17. Todd Smith (KTM) +1s41dk59s
62. Matt Hart (Husqvarna) +5s11dk16s
7. Etap
Spesiyal’in
ilk başlarında yolunu biraz kaybetse de Sam Sunderland etabı üçüncü olarak
bitiriyor ve en yakın rakibine 20 dakika fark atarak genel klasman liderliğinde
kalıyor.
Şilili pilot Pablo Quintanilla için kötü bir gündü çünkü İngiliz
rakibine gözleri önünde geçilmek pek iyi bir duygu olmasa gerek.
Amerikalı pilot Ricky Brabec ise hayatının ilk Dakar etap
birinciliğini kazanarak Paulo Gonçalves ve Sunderland’ın önünde etabı bitirdi.
Adrien van Beveren ise düştüğü için genel klasman kategorisinde
çok önemli olacak altı dakika gibi bir süre kaybetti. Matthias Walkner’da
benzer bir sebepten dolayı 6 dakikaya yakın bir süreyi çöpe attı.
7. Etap Sonrası Genel Klasman Sıralaması
1. Sam Sunderland (KTM) 17s28dk53s
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna) +17dk45s
3. Adrien van Beveren (Yamaha) +22dk16s
4. Gerard Farres (KTM) +28dk36s
5. Matthias Walkner (KTM) +34dk17s
6. Xavier de Soultrait (Yamaha) +38dk33s
7. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) +1s2dk37s
8. Paulo Gonçalves (Honda) +1s5dk22s
9. Joan Barreda (Honda) +1s14dk47s
10. Diego Duplessis (KTM) +1s15dk36s
8. Etap
2017
Dakar Rallisi birkaç gündür çok yağmurluydu ve 8. Etabın yolu bu sebeple
organizasyon tarafından değiştirdi.
Önceki
günkü etapta da çok fazla değişiklik yapılmıştı ve bu etapta özellikle S8’deki
dere yatağı bölümünde yükselen su miktarı dolayısı ile bir değişikliğe gidildi.
Yapılan
şey ise CP1 spesiyalinin 174. km’den itibaren iptal edilmesi ve özel bir
bağlantı yolu ile bir sonraki special’e geçmek olarak tanımlandı. Özel bağlantı
yolunun uzunluğu ise 176 km olarak bildirilmişti.
Büyük
resme baktığınızda etap tam olarak 73 km kısaltılmıştı fakat bu kısaltma 8. Etabın
diğerlerinden daha a kırıcı olduğu anlamına gelmiyordu…
Joan
Barreda etap içinde müthiş teknik sürüşü ile bu yıl ikinci etap birinciliğini
alarak günü tamamladı.
Genel
klasman şampiyonluğu hayali geçtiğimiz etaplarda biraz hasar alsa da İspanyol
yarışçının kazanma tutkusu son etaba kadar sürecek gibi gözüküyordu.
Genel
klasman birincisi Sam Sunderland ise sakin ve risksiz gitmeyi tercih etti. Bu
sürüşü ona Barreda’nın dört dakika arkasında finish görmesine sebep olsa da
hala lider durumdaydı. Red Bull KTM Fabrika Takımı arkadaşı Matthias Walkner
ise günü ikinci olarak bitirdi.
8. Etap ardından Top 10
1. Sam Sunderland (KTM) 22s1dk8s
2. Pablo Quintanilla (Husqvarna) +20dk58s
3. Adrien van Beveren (Yamaha) +28dk49s
4. Matthias Walkner (KTM) +34dk14s
5. Gerard Farres (KTM) +34dk24s
6. Xavier de Soultrait (Yamaha) +50dk10s
7. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) +1s8dk9s
8. Paulo Gonçalves (Honda) +1s8dk34s
9. Joan Barreda (Honda) +1s10dk53s
10. Helder Rodrigues (Yamaha) +1s36dk
9. Etap
Arjantin’in son 40 yılda gördüğü en kötü yağış durumu yüzünden
oluşan seller ve heyelanlar sebebi ile 9. etap iptal edildi.
Salta şehrinde kurulan bivouac’a 160km kala oluşan büyük heyelan
sonrası güvenlik sebepleri dolayısı ile organiasyon ekibi 9. etabın da iptal
edilmesi kararı aldılar. Ağır yağmur dakarı bu yıl çok fena etkilemişe
benziyor.
10.Etap
Yoğun yağmurdan dolayı iptal edilen bir etabın daha ardından
Dakar Rallisi kaldığı yerden devam etmeye çalışıyordu. 2017 senesi hem
yarışmacılar hem de Dakar organizatörleri için gerçekten zor oldu.
Chilecito’dan San Juan’a giden yolda navigasyon becerisinin en
önemli şey olduğu organiasyon tarafından vurgulanmıştı ve gün içinde de bu
vurgunun haklılığı doğrulandı.
Sam Sunderland’ın motosikleti ile yaşadığı sorunlar yüzünden gün
Red Bull KTM Fabrika Takımı sürücüsü pilot için pek iyi gitmedi ve etap
birincisi Michael Metge’nin 18 dakika arkasından ikinci oldu.
Hem Sunderland hem de takım arkadaşı Matthias Walkner etabın
dışına çıkan iki kullanıcı oldular fakat günün en çok dert çeken pilotu Pablo
Quintanilla oldu.
Şilili pilot, 10. etaba Sunderland’ın tam 21 dakika arkasında
başladı ve gözü liderin üzerindeydi. Fakat planlar istediği gibi gitmedi ve
aksilikler günün henüz başında kendisini gösterdi.
Husqvarna pilotu Quintanilla, etabın başlangıcından 400 km sonra
motosikletinden düşerek başını yere çarptı ve yarış dışı kalarak 2017 yılındaki
hayallerini mecburen çöpe atmak zorunda kaldı.
Etabı kazanan Metge’ye podyumda Joan Barreda ve Stefan Svitko
eşlik etti. Bu arada Barreda bu etap sayesinde Sunderland ile arasında olan
farkı neredeyse 20 dakika kadar tıraşladı.
10. Etap Sonrası Top 10
1. Sam Sunderland (KTM) 28s7dk59s
2. Matthias Walkner (KTM) +30dk1s
3. Gerard Farres (KTM) +38dk43s
4. Adrien van Beveren (Yamaha) +41dk57s
5. Joan Barreda (Honda) +53dk47s
6. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) +55dk24s
7. Paulo Gonçalves (Honda) +1s0dk11s
8. Xavier de Soultrait (Yamaha) +1s32dk55s
9. Michael Metge (Honda) +1s35dk33s
10. Franco Caimi (Honda) +1s37dk57s
11. Etap
Arjantin’in
San Juan şehrinden Rio Cuarto’ya yapılacak bu etap müthiş bir çekişmeye sahne
oldu.
San
Juan’ın çöl arazisi yarışın son çöl kısmıydı ve
WRC yarışlarına da sahne alan bu bölge, hızlı sürüşe olanak tanımasıyla
meşhurdu. Fakat çöl kumunun özen isteyen yapısından dolayı yarışçılar her
zamankinden çok daha dikkatli bir sürüş yapmalıydılar.
Konsantrasyon
her şeyden çok daha önemliydi.
Paulo
Gonçalves 2017 Dakar’da aldığı ilk etap birinciliğini kazandığını düşünüyordu
fakat hakemlerin ölçümlerinden sonra Joan Barreda’nın seyirci engellemeleri
dolayısı ile üç dakika zaman kaybettiği ortaya çıktı ve bu kayıp zamanı ona
hakemler tarafından geri verildi. Bu sayede Barreda etabı kazanmış oldu.
Bu
genel klasman birincisi Sam Sunderland’a pek etki etmedi tabii… O tehlikeden
uzak sürüşü ile birincilikteki 30 dakikalık avantajını kullanmayı iyi bilerek
yerini korudu. Adrien van Beveren ise podyumu Honda ikilisi Barreda ve Gonçalves
ile paylaştı.
Etap 11 Sonrası
Top 10
1. Sam Sunderland (KTM) 31s34dk11s
2. Matthias Walkner (KTM) +33dk9s
3. Gerard Farres (KTM) +37dk22s
4. Adrien van Beveren (Yamaha) +38dk10s
5. Joan Barreda (Honda) +44dk32s
6. Paulo Gonçalves (Honda) +52dk46s
7. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) +56dk1s
8. Franco Caimi (Honda) +1s40dk53s
9. Helder Rodrigues (Yamaha) +2s0sdk46s
10. Joaquim Rodrigues (Hero) +2s20dk53s
12. Etap
Dakar
Rallisi’nin final etabı 64km’lik çok da zor olmayan bir şekilde hazırlanmıştı ve
bu pilotlar için herhangi bir aksaklık olmazsa oldukları yeri koruyacakları
anlamına geliyordu.
Arjantin’in
Buenos Aires şehrinde son bulacak olan 2017 Dakar bu yıl çok zorlu hava
koşullarına sahne oldu.
Sam
Sunderland Kategori birincisi olarak Dakar’ı kazanan ilk İngiliz pilot olarak
tarihe geçti.
Sunderland’ın
yarattığı 30 dakikalık fark ona büyük bir avantaj sağlıyordu fakat
konsantrasyonunu kaybetmemeliydi çünkü en ufak bir kazada şampiyonluğu
tehlikeye girebilirdi. Yarışa iyi odaklanan
İngiliz pilot, etap birincisi Adrien van Beveren’in iki dakika
arkasından gelerek yarışı bitirdi ve KTM’in ard arda 16. Dakar şampiyonluğunu
kazandı.
Dakar 2017 Final Sonuçları
1. Sam Sunderland (KTM) 32s6dk22s
2. Matthias Walkner (KTM) +32dk
3. Gerard Farres (KTM) +35dk40s
4. Adrien van Beveren (Yamaha) +36dk28s
5. Joan Barreda (Honda) +43dk8s
6. Paulo Gonçalves (Honda) +52dk29s
7. Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) +57dk35s
8. Franco Caimi (Honda) +1s42dk18s
9. Helder Rodriques(Yamaha) +2s3dk6s
10. Joaquim Rodrigues (Hero) +2s19dk37s
Yorumlar
Loading…