Yazar: Alişan Fidan
İngiliz Pilot Danny Kent klasmanında imkansız gibi gözüken sonuçlar aldı fakat şampiyonluk için sezonun sonuna kadar sert bir şekilde savaşmak zorunda kaldı. İşte Danny Kent’in bu sezonki şampiyonluk hikayesi…
2010 yılı İngiliz GP’sinde
Dünya Şampiyonası’na ilk adımını attığından beri Danny Kent Dünya Şampiyonu
olmak hayali için yanıp tutuşarak çalıştı. 2015 yılında Kent düzenli çalışarak
hafif klasmanda Ajo ekibine katıldı fakat yeni kurulan Leopard Racing takımıyla
anlaşma imzalayarak bir kumar oynadı. Fakat sınıfındaki en deneyimli pilot
olması ve güçlü gözükmesinden dolayı tüm gözler Kent’in üstüne çevrilmişti.
Katar GP’si tam
anlamıyla klasik bir Moto3 yarışıydı. Birbirleri ile dişe diş yarışan, her
virajda pozisyon değiştiren bir grup pilot sürüsü. İlk dokuz kişinin arasındaki
toplam süre 1 saniye ya var ya yok olan bir yarıştan bahsediyoruz. Kent Katar
yarışını üçüncü sırada ve birinciden sadece 0.142 saniye arkada bitirdi. Bu
rakamlar size yarışların ne kadar sıkı geçtiğini anlatmaya yetmiştir diye
düşünüyorum. Kent niyetini çok belli etti ve Austin ise ne kadar hızlı
olabileceğini gösterdi.
MotoGp Dünya
Şampiyonası’nın 2. Roundunda tüm Dünya Moto3 klasmanında Kent’in daha önce
kimsenin kuru zeminde yapamadığı gibi yarışarak yarışı domine ettiğini gördü.
Austin’in tam 8.5 saniye önünde bitirerek yarışı ezici üstünlükle kazandı. Sıkı
ve acımasız çekişmeler İngiliz pilotun kusursuz sürüşüyle tarihe karıştı.
Arjantin GP’si Austin’in yenilgisinin
sadece şans olmadığını kanıtladı. Kent 10.3 saniye önde yarışı bitirdi ve
sıralamdaki birinciliğini sürdürdü.
Jerez yarışı yine çok
ilginç olmuştu. Kent, Red Bull KTM takımının ikilisi Miguel Oliveira ve Brad
Binder’ı son viraj dramasına gerek kalmadan yendi. Moto3’ün çaylak çocuğu Fabio
Quartararo frenajını biraz fazla geçe bırakınca Kent’I sıyırarak geçti ve
virajı açıktan almaya çalışırken nerdeyse bir “highside” yaşayacaktı.
Facia Kent’I Le Mans’ta
vurdu. Sıralama turlarının daha ikincisi olmuştu ki yağmur başladı. Islanan
pist yüzünden sıkı bir süre atamayan İngiliz pilot yarışa 31. Sırada başladı.
Yarış sırasındaki sürüşü ise gerçek bir şampiyon gibiydi. 31. Sıradan dördüncülüğe
kadar yükseldi fakat yarışı bu sırada bitirince 2015 yılında ilk kez podyum
dışı kaldı.
Mugello’da yapılan 6.
Round ise tam bir yakın Moto3 yarışıydı. Oliveira, Kent’I sadece 0.071 saniye
ile geçti. Sezonun bu kısmında Portekizli KTM pilotu Kent’in en büyük rakibi
olarak kendini gösterdi fakat Kent’in liderliği su götürmez bir gerçekti.
Moto3’ün kalanı ise
Kent’in sezon başındaki formunu yakaladılar ve çekişmeler Assen pistinde yeniden
başladı. Oliveira birinci oldu ve Kent yarışı üçüncü sırada bitirdi. Bu da
şampiyonluk farkı ufak ufak kapanıyor demekti. Bunu Almanya’da sıkı geçen bir
hafta izledi. Birkaç kaza Kent’in iyi süre atmasını engelledi fakat Leopard
Racing pilotu yine de pole pozisyonunu elinde tutarak başladığı yarışı Oliveira’nın
yaptığı kazanında yardımıyla birinci bitirdi.
Kent için zor geçecek
iki round daha vardı. Indianapolis pistinde neredeyse her Moto3 pilotu lastik
değiştirmek için pit stop yaptı fakat Kent’in takımı çok zorlandı ve yarışı 21.
Sırada bitirdi. Bu sırada Enea Bastianini altıncı olarak Kent’in birinciliğine
yaklaşmaya başladı. Kırmızı bayrak gösterilen Çek Cumhuriyeti GP’si ise Kent’in
liderliğinden yedi. Yeni lastikler olmadan İngiliz pilot ancak yedinci olabildi
ve Bastianini ise ikinciliğe yükselerek kendini şampiyonluk yarışına tam olarak
soktu.
Bu iki zor yarıştan
sonra Kent kendini birinciliğe odakladı ve İngiltere GP’sinde yağmurun altında
rakiplerine 8.5 saniyelik fark açarak yarışı domine etti. Misano’da yapılan
diğer yarışta ne yazık ki Kent pistin hız limitlerini aştığından dolayı penaltı
aldı ve yarışı altıncı olarak bitirdi. Bu yarışta Bastianini ilk yarışını
kazandı.
Aragon yarışı hem
Kent hem de Bastianini için bir felaketti. İkisi de son turda kaza yaparak puan
alamadılar. Kent Motegi yarışına şampiyon olabilme yüzdesi yüksek bir şekilde
çıktı. Miguel Oliveira, romano Fenati ve Enea Bastianini’nin de matematiksel
olarak şampiyon olabilme şansı vardı fakat ıslak pistte yapılacka yarış Kent’i güvenli
sürmeye zorlayıp Avustralya GP’sini beklemeye itti. Kent ve Bastianini düşerek yarış dışı
kaldılar. Bu durumda Oliveira Sepang yarışına kadar Kent’in liderliğine tek
rakip olarak öne çıktı. Kent Malezya’daki yarışta yedinci oldu ve Oliveira yine
yarışı kazandı. Kent Valencia’ya kadar beklemeliydi. İngiliz yarışçının son
roundda şampiyon olabilmek için sadece iki puana ihtiyacı vardı. Son roundda
aldığı dokuzunculukla Kent 2015 yılının Moto3 Dünya Şampiyonu oldu.