Menu
in

Derbi ETX 150 Nasıl? Derbi ETX 150 İlk Sürüş

Derbi EXT 150 Nasıl? Derbi ETX 150 Ne Malı Kim Getiriyor? Derbi ETX ile ilgili merak edilenleri ilk sürüş yazımızda bulabilirsiniz?

Derbi ETX 150 İnceleme

Geçen sayımızda hatırlanacağı üzere buna çok benzeyen Derbi STX’i test etmiştik. Onu bırakmaya gittiğimizde teste açılan bu model birdenbire gözümüzü aldı! O da nesiydi, aynı gibiydiler, ama görünüş olarak bu, pek bir vahşi duruyordu.

Motorun “ETX” denilen model kodunun başındaki E harfi, S, yani sokak modeline göre daha farklı olduğunun işareti aslında. Yüksek bir ön çamurluk, dişli lastikler, elcik korumalar ve de telli jantlarla ETX dışarıdan çok çekici duruyor. Yine piyasa ile karşılaştıracak olursak, bu fiyat etiketinde ve bu görünümde olan başka bir rakibi yok, şu an için.

Motorun geneli STX ile aynı. Hatta iki motorun 0-100 hızlanmasını denedik, neredeyse birebir aynı, yanyana gidiyorlar. Bakalım hayat bununla nasıl diyerek alıp çıktım yola. İlk hissiyat güzel, diğerinden farklı olarak oldukça dişli lastiklerin uğultusu duyuluyor.

Bunun rahatsız edici bir tarafı yok. Motorun sürüş hissiyatı, metal depoya dizlerle tutunma, kontrollerin konforu sürücüyü mutlu edebilecek ayrıntılar. İtalyanlar kendilerine garip garip kumanda düğmeleri yaparken küçümsediğimiz Çinlilerin bu denli harika ve hissiyatı iyi düğme yapmalarını takdir ettim.

Motosikleti teslim aldığımızda 10km idi

Derbi ETX 150 Yakıt Tüketimi

Motoru teslim aldığımda 10 kilometredeydi. Hafta boyunca 4 iş günü motorla dolaşma fırsatım oldu. İstanbul’un girip çıkmadığım yeri kalmadı; toplamda 320 kilometre yaptım. Geri dönüp teslim ettiğimde deponun sadece yarısı boşalmıştı. İşte bu motorlar için en önemli tercih sebebi: düşük yakıt tüketimi! 18 litrelik depo metalden yapılmış ve adeta bir heykel gibi yontulmuş.

4 çubuklu yakıt göstergesi benim gibi çok gazlarsanız 130 kilometrede bir, bileğinize hakim olursanız 160-170 kilometrede bir, tek çubuk aşağı düşüyor.

Dolayısıyla teorik olarak olarak bir depo ile 500-700 kilometre yapmanız mümkün.

300 kilometrelik testimiz esnasında motorun yakıt tüketimi 2,5 litre/100 kilometre olarak gerçekleşti. STX’e göre bunu daha uzun süre kullandığım ve alışıp oldukça gazladığım için yakıt tüketimini ben bir miktar arttırdım.

Derbi ETX 150

Yine bahsedelim, bu tür motorlarda ilk gelen soru; “titreşim var mı?”

İlk gün, 50 kilometre sonrasında motordan indim. Ayaklarda karıncalanma yok, ellerde var. Ellerdeki karıncalanma ikinci gün geçti. Ben kendi adıma titreşim hissetmedim. Ama sanırım toplumumuzun genelinde bir Parkinson korkusu var, herkes bunu sorup duruyor.

Sanırım benim bilemediğim bir takım motorlarla kötü hatıralar yaşayanlar oldu, çoğunluk kafasını buna takmış durumda. Bildiğimiz motor işte, konforlu, iki tekerleği var, gazlaması fena değil, durması güzel.

Yoldaki hissiyatı dişli lastikler ve telli jantlar sayesinde oldukça iyi. STX versiyonundaki gibi bu da gazlayınca çok güzel takırtılı bir ses çıkartıyor. Bu sesi duydukça da insanın gazlayası geliyor. Tekerleklerin fren hissiyatı da bence çok başarılı.

Dişli lastiklerin asfaltı kavrayışını çok beğendim. Arka frene basıncı arttırarak yüklenirseniz önce epeyce bir tutuyor, sonra lastik kilitleniyor. Ama o tutunma mesafesini alışkanlık kazanıp sağ ayakla çok iyi ayarlamak mümkün oluyor. Öyle ki, bir süre sonra nerede kilitleneceğini anlayıp ona göre fren yapmaya ve arkayı hiç kaydırmadan kontrollü durmaya başlamıştım.

Ha, arkadaşlara hava yapmak için arka kaydıra kaydıra da gezilebiliyor, kilitlendiği zaman da kontrolü kaybetmiyor.

Papatya disk ile süslenmiş ön frenin hissiyatı da bu tarz bir motor için hiç fena değil. Çok kez denediysem de, ön freni kilitlemek epeyce zor. Bu da fren esnasında her zaman daha kolay kontrol imkanı sunuyor. Sele ve depo ikilisi STX versiyonu ile aynı, bundan önceki sayıdaki testi de okumanızı öneririm. Elcik korumalar oldukça efektif. Ben yaz sıcağında bindiğim için soğuğu ne kadar keser bilmiyorum ama, su geçişi olan fotoğrafları çekerken girdiğim sulardan ellerimi korudu. Tipleri ve tasarımları da son derece artistik.

STX’ten farklı olarak ön çamurluk enduro bir motosiklete yaraşır biçimde yükseltilmiş, daha büyük sınıflardaki gibi “gaga” haline getirilmiş.

Ön çamurluk enduro bir motosiklete yaraşır biçimde yükseltilmiş

Papatya fren diski de bu modele özgü.

Ön frenin beğendiğim tutuş hissi, bu modele özel olan ters maşanın süper hissiyatı ile birleşince ortaya çok iyi çalışan ve sürücüye güven veren bir yol tutuş hissi çıkmış. Burada bahsedebileceğim tek olumsuzluk, dişli lastiklerin yanak profillerinin aşırı yatmalara pek izin vermemesi.

Daha doğrusu izin veriyor ama, dişli profilin çok çabuk sonuna gelindiği için daha fazla yatırmak pek güven vermiyor. Hoş, motorun hızı oranında düşünecek olursak, yatma miktarları da dönmek için son derece yeterli.

Derbi ETX 150 Arka Farı

 

Aynı STX versiyonunda olduğu gibi, bu modele de görsel olarak bayıldım. Siyah renk ve gölgelerin atıldığı detaylar harika. Telli jantların siyah oluşu genel görsel estetiğin oldukça başarılı olmasını sağlıyor. Alt sakal adeta motoru tamamlıyor.

Amortisör yaylarının renkleri, motor bloğunun gri iki yan kapağı, çok beğendiğim detaylar.

Hız olarak bakacak olursak, motosiklet genel olarak 90’lı hızlarda çok rahat hareket ediyor. STX ile aynı olan dijital göstergesinde vites göstergesi ve 5 vitesli bir dişli kutusu var. 9-10 bin devirleri çok rahat çeviren motor, 4. vitese kadar 80 civarına rahat tırmanıyor. 70 kilometre hızda, 5. viteste 5.800 devir/dakika çeviriyor. 10 bini çevirerek hızlanırsanız, son hızları görebilmek için 5. vitese geçmek gerekiyor. STX’i bu kadar uzun kullanmamıştım, onda 118km/s olarak kalan son hızı bu modelde 122km/s’ye kadar çıkartabildim.

Güneyde mobiletlere yapıldığı gibi üzerine tam yatmadım ama, bu hızı gördüğümde kafamı oldukça aşağılara indirmiştim.

 

Derbi ETX 150

 

Bu motor STX’ten sadece 100 euro fazla olan 1.800 euroluk fiyatını bence hakediyor.

Kullanması keyifli, parça kalitesi ve motorun genel görünümü harika, fiyat uygun. Dişli lastikler asfaltta olduğu kadar bozuk yollarda da tahminen iyi iş yapacaktır. Az yakıyor, depo hacmi sayesinde çok uzun mesafeler gidiyor, daha ne olsun.

Naylon karışımlı lastik hamuru olur mu? Olmazmış…

Derbi’de kullanılan lastikler, Çin malının kalitelisi olarak niteleyebileceğimiz CST markalı. Tarihlerine bakılırsa oldukça tazeler. Üzerinde “Naylon” yazıyor, bunu da bir lastik üreticisine sorduk öğrendik. Bazı türk testlerinde bahsedildiğinden farklı olarak, Naylon malzemesinin lastiğin hamurunda kullanılması mümkün değilmiş.

Burada bahsi geçen naylon, lastiğin alt yapısını oluşturan karkas malzemeymiş. Lastik üreticisi özellikle bu tip sokak motorlarında naylon ipinin kullanılmasının lastiğin esnekliği ve dayanımı açısından daha doğru olduğunu belirtti.

Üzerindeki hamur ise yine kauçuktan ve her şirketin kendi karışımı ile yapılıyormuş ve buna naylon eklenmesi söz konusu olamazmış. Lastik şirketleri yanak kenarlarına lastiğin alt yapısını “Nylon, Radial, Tubeless” biçiminde yazmak zorundalarmış.

 

Lastik şirketleri yanak kenarlarına lastiğin alt yapısını “Nylon, Radial, Tubeless” biçiminde yazmak zorundalarmış.

 

Derbi ETX 150 Teknik Özellikler

 

  • Motor Tipi: Tek silindir, 4 zamanlı
  • Silindir Hacmi: 149 cc
  • Motor Gücü: 12 bg 8.000 devir/dak.
  • İç çap ve strok: 62 mm x 49,5 mm
  • Zamanlama dişlisi: Üstten tek mil, 2 sübaplı
  • Marş motoru: Elektrikli
  • Yağlama: Islak karter ile
  • Yakıt besleme sistemi: KEIHIN 22 mm karbüratör
  • Soğutma: Hava ile
  • Şanzıman: 5 vites
  • Debriyaj: Çoklu diskli ıslak debriyaj
  • Şasi: Kalıplanmış destekli çelik
  • Ön süspansiyon: Ters 35 mm hidrolik çatallar
  • Arka süspansiyon: Ayrı depo, ayarlanabilir yay ön yükleme ile 2 hidrolik amortisör.
  • Ön fren: Ø 260 mm papatya tasarım disk iki pistonlu kaliper ile iki pistonlu kaliper ile
  • Arka fren: 104 mm kampana
  • Ön tekerlek: Telli Jant, tüplü 17″ x 2,15
  • Arka tekerlek: Telli Jant, tüplü 17″ x 2,50
  • Ön lastik: 3.00 17 45P
  • Arka lastik: 3.50 17 54P
  • Uzunluk: 2030 mm
  • Genişlik: 760 mm
  • Dingil mesafesi: 1340 mm
  • Depo kapasitesi: 18 litre
  • Emisyon: Euro 3
  • Fiyat: 1.800 euro
  • Distribütör: Ferco Motor

 

ETX’in kardeşi Derbi STX 150 incelemesi için burayı tıklayın.

Cevap bırakın