Yazar: Ahmet TEZCAN
Bu yazımızda, bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi görünen; Fransız otomotivcilerinin tasarımı Audi konseptinin hikayesinden bahsedeceğiz.
Audi’nin göz alıcı konsepti, Ducati 848’in motoru kullanılarak tasarlandı. Konseptin elementleri ise Ducati Hypermotard ve Monster’dan alınmış. Ducati ve Audi’ye göre böyle bir motosiklet imkansız değildi. Audi, Ducati’nin karbon fiber uzmanlığının yanı sıra; motosiklete önemli eklemelerde bulundu. Bunlardan biri de Audi’nin direkt vites kutusu.
Thibault Devauze, bu konseptin ortaya çıkışını şöyle anlatıyor: “2011 yılında Opel’de çalışırken, Audi’de çalışan kardeşimi ziyaret etmek için Ingolstadt’a gittiğimde Munich’te Audi ve BMW müzelerini ziyaret ettik. Birkaç hafta sonra Audi’nin Ducati’yi satın aldığını duydum, bana fikri veren şey bu gelişme oldu. Aynı zamanda, ISD Valenciennes’deki arkadaşım Clement Couvreur, konsept üzerinde çalışmak için Opel’deki departmanıma geldi. O, projemden bahsettiğim ilk kişiydi ve duyunca çok heyecanlandı. Bir anlaşma yaptık. Ben tasarımı yapacaktım, o da 3D modellemesini yapacaktı.
İşler planladığımız gibi gitmedi. Clement, Peugeot’un tasarım ekibine katılmak için Fransa’ya gitti, ben de Granstudio’ya katılmak için İtalya’ya gittim. Bu durum, proje üzerinde işbirliğiyle çalışmamızı engelledi. Projenin başta planladığımız gibi iki ay değil de iki yıl sürmesinin nedeni bu. Birkaç ay sonra kardeşim Marc bize katıldı ve işlerin son %20’lik kısmını hallettik. Marc, tüm detaylarda ve 3D işlemelerde bize çok yardımcı oldu.
Bu konsept, bir Audi motosikletinin nasıl olabileceğini gözler önüne seriyor. Proje, Ducati için yaptığımız ilk motosikletti fakat geri dönüşler iyi olduğu takdirde tamamen farklı, yeni bir motosiklet tasarlayacağız.”
Fransız tasarımı konsept gerçekten inanılmaz görünüyor. Ducati’nin kendine böylesine destekleyici bir yer bulması, Ducati efsanesine birçok yenilik getireceği umudunu veriyor.
Konsept, tamamen Audi tasarım dilini yansıtıyor. Onu, büyük bir otomobil fuarında Audi standında hayal etmek zor değil. Thibault’un Audi Motorrad konsepti bazı ilginç yönleri açığa çıkardı. Kardeşler Audi müzesini ziyaret ettiklerinde, motosikletlerin Audi mirasında ne kadar önemli bir yer tuttuğunu fark etti.
Audi isminin, NSU, Auto Union, Wanderer ve DKW gibi birçok farklı markalar ile anlaşmaları bulunuyor.
DKW, İkinci Dünya Savaşı öncesinde dünyanın en büyük motosiklet üreticisiydi ve motosikletleri Avrupa Grand Prix’inde küçük sınıflarda egemendi. DKW’nin en büyük mirası ise iki zamanlı RT 125 motosikleti.
Motosikletin tasarımı, İkinci Dünya Savaşı sonrasında savaş tazminatı nedeniyle açık kaynak hale geldi ve birçok motosiklete örnek teşkil etti. RT125, dikkate değer bazı motosiklet şirketlerinin temelini oluşturuyor. Yamaha’nın ilk motosikleti (YA125) ve Kawasaki’nin ilk motosikleti, RT125’in doğrudan kopyaları olarak üretilmiş.
Bunun yanı sıra, sayısız dünya şampiyonluğu kazanan MV Agusta’nın ilk motosikleti Turismo ile RT125 arasında büyük benzerlikler göze çarpıyor.
Kısacası, Audi rozeti takan bir motosiklet hayal etmek zor değil ve Audi motosikletlerinin çekirdeğini artık Ducati oluşturuyor.
Ducati 848 Teknik Özellikleri
Motor Hacmi
849.40 cc
Motor Özelliği
2 silindir V2, 6 vites
Motor Gücü
140 hp @ 10500 rpm.
Tork
98 Nm @ 9750 rpm.
Maksimum Hız
267 km/h
Ağırlık
168 Kg.
Sele Yüksekliği
830 mm.
Yakıt Kapasitesi
15.50 Litre.
Ön Fren
2 x 320 mm disc.4 kaliper
Arka Fren
245 mm disc.
Ön Lastik Ebatları
120/70 x ZR17
Arka Lastik Ebatları
180/55 x ZR17