Yazar: Batuhan Emrem
İtalyan ateşi bu kez de Alman dokunuşuyla canlanıyor.
Hiç değişmeyen bir kural; tasarımda İtalyanlar, işçilikte ise Almanlar… Karşımızda duran özel yapım bu motosiklet işte tam da bu düşünceden yola çıkılarak hayat bulmuş. Ducati Flat Red 2, aslında Lazareth gibi çok duyulmuş bir isme sahip olmasa da özel yapım motosikletlerde usta olan alman Jens vom Brauck’un VdB Moto atölyesinde yarattığı bir eser. Brauck’un 2002’deki “Ducati International Design Contest” yarışmasında 990 SS motoru ile yine Ducati Flat Red adındaki motosiklet ile elde ettiği başarıdan sonra şimdi de usta isim VdB garajında, 1100 Monster kullanarak yeni Flat Red 2’yi yarattı. Ducatinin sahip olduğu İtalyan tasarımındaki estetik anlayışı bozulmadan üzerine daha da özel parçalar eklenen araç böylece ruhundan bir şey kaybetmeden yepyeni bir motosiklet olmayı sağlayabilmiş. Kuyruğun iptal edilmesi, sele altından çıkan çift egzoz, ve ön tarafta bulunan tek yuvarlak far ile eski café-racer havası yakalamış olsa da motosiklete ismini veren basık ve düz deposu ve motor bloğu ile sportif ve futuristik hali ile neo-retro bir görünüşe sahip.
Flat Red 2’nin yeni parçaları ise ilk olarak araca kimliğini veren ve üzerinde Ducati logosu taşıyan alüminyum deposu. Amortisörler konusunda Öhlins’e güvenilirken jant konusunda da seçim OZ’den yana kullanılmış. Aracın arka salıncağı ise Monster 696’dan alınmış. Egzozlar ise VdB Moto’nun tamamen kendi üretimi. Flat Red 2′ tasarımıyla olduğu kadar hafif ağırlığıyla da dikkat çekiyor. Yalnızca 150 kg olan motosiklet buna karşılık olarak 100 beygir güç üretiyor. Sonuç olaraksa işte karşımızda eşsiz bir İtalyan-Alman sentezi