Yazar: Burak Yıldız
Retro tarzı bu kadar iyi anlatılamazdı. 2014 EICMA’da tanıtılan 4 farklı Scrambler, eskiyi yeniyle harmanlayarak gözler önüne seriyor.
Son dönemde insanların hayatlarında aradıkları yeni bir tarz dillerde dolaşıyor, Retro tarz. Retro, kültürel olarak eskimiş olan bir akımın yeniden popüler hale gelmesi demek. Evimizde, giyimimizde ve hayatımızın birçok alanında retro çizgiler arar olduk. Bu alanlardan biri de motosikletimiz. Ducati, Scrambler’ı yaratırken tam da bu isteğimize yanıt verme fikriyle yola çıkmış.
Ducati Scrambler tam bir retro motosiklet. Tarzı 1970’leri andırıyor, fakat mekanik ve teknolojik kısmı tam anlamıyla yepyeni.
Ducati, EICMA 2014’te tanıttığı Scrambler’da hava soğutmalı 803 cc’lik çift silindir bir L-Twin motor tercih etmiş. Bu motor 8.250 rpm’de en yüksek gücü olan 75 Hp’yi verirken, en yüksek torku olan 68 nm’yi 5.750 rpm’de veriyor. Bu değerlerle Scrambler’ın gücü gayet yeterli görünüyor. Bu motor tamamen Euro3 normlarına uygun olarak tasarlanmış. Alüminyum malzemeden elde edilen benzin deposu ise 13.5 litre.
Ducati, Yeni Scrambler’ının ön jantını 18’’, arka jantını 17’’ ebatlarında, lastiklerinde ise Pirelli’yi tercih etmiş(Ön 110, arka 180). Tek pistonlu, 4 kaliperli Brembo marka frenlerde ABS seçeneği standart. Göstergeler LCD, yani oldukça şık. Pek çok motosiklette olmayan USB girişi Scrambler’da standart, selenin altında konumlandırılmış. Far ve stop grubu ise LED teknolojisi ile donatılmış.
Scrambler’ı almak isterseniz, Ducati size tarzınızı yansıtacak 4 farklı versiyon seçeneği sunuyor; Classic, İcon, Urban Enduro ve Full Throttle. Şimdi bu modelleri ayrı ayrı inceleyelim.
Classic:
Orange Sunshine isimli turuncu renge bürünmüş olan Classic modelinde, Retro tarz eskitilmiş sele, tel jantlar, aliminyum plakalık ve benzin deposu üzerindeki siyah şerit göze çarpıyor.
Full Throttle:
Deep Black renk seçeneğiyle sunulan Full Throttle modelinde spor sele, kısa gidon, siyah renk döküm jantlar, kısa ön çamurluk ve spor tip kuyruk altı plakalık farklılıklar arasında. Üst üste konumlanmış çift çıkışlı Termignoni marka egzozlar Full Throttle’a oldukça yakışmış. Ducati’nin bu modelin tanıtımında Amerika’daki Track yarışlarına gönderme yapması gözlerden kaçmıyor.
İcon:
Kırmızı ve sarı renk seçenekleriyle satışa sunulan İcon modelinde sele daha alçak konumlandırılmış; 790 mm.
Urban Enduro:
Ducati, Urban Enduro versiyonunu arazi motorlarından esinlenerek tasarlamış. Gaga tarzı yüksek konumlandırılan ön çamurluk, amortisör kapakları, yeni sele, off road tazı yüksek gidon, far ızgarası ve karter koruma, Urban Enduro versiyonun farklılıkları. Renk ise Wild Green.
Yorumlar
Loading…