in

Ducati Test Pilotu Alessandra Valia Superleggera V4’ün hikayesini anlatıyor

Ducati Panigale senelerdir sınırları zorlayan bir motosiklet. Ducati bir süre önce yeni V4 motor bloğu ile süper sporunu daha da ilerletmişti. Ducati çoğu sürücü için seviyesi zaten yeterince yukarıda olan Panigale V4’üne “Superleggera” (İtalyanca süper hafif demek) diyetini uygulayarak pistlerde görülmemiş bir motosikleti hedeflemiş. Sadece 500 adet üretilecek bu özel motosikletin hikayesini Ducati test pilotu Alessandra Valia motorcyclenews.com’a anlatıyor. 

Superleggera V4’ün doğuşu

 Superleggera ismi ile ilk olarak 2014 yılında Panigale 1199 magnezyum şasili özel bir versiyonunda gördük. Ardından 2017 yılında Karbon bir Panigale 1299’un ardından bu sene ortaya çıkan ve kuru ağırlığı 159 kilo ve 221 beygirlik (spor egzoz kullanarak bu değerleri 152.2 kilo ve 231 beygire çıkarmak mümkün) canavar Superleggera ortaya çıktı. Bu motorda V4’ün biraz daha modifiye edilmiş hali olan V4 R motor bloğunu kullanılıyor. 

“1299 Superleggera halihazırda üzerine koyması zor, oldukça yukarı seviye bir motosikletti, V4 bloğu ile daha güçlü ve performanslı ama herkesin kolayca kullanabileceği bir motor yapmak istedik"

Valia yeni Superleggera’nın daha arkadaş canlısı olduğunu söylüyor:

“Yeni bir karbon fiber bir tasarım düşünmek ile işe başladık çünkü bir önceki Superleggera çok hafif olsa da biraz sertti. Bunu değiştirmek istedik, motorun daha arkadaş canlısı olması ve farklı bir tat vermesi adına ana gövdede çalışarak sertliği azaltıp esneklik kazandırdık.”

Ducati uzun süredir uluslararası yarışlarda yarışıyor ve bu anlamda en tecrübeli markalardan. Valia da motordaki Esneklik fikrinin kaynağının bu olduğunu belirtiyor.

“Esnekliğin felsefesi MotoGP’den ve World SuperBike’dan edindiğimiz tecrübelerden geliyor. Gövdenin Burkulma seviyesini ayarlayarak sürüş hissiyatını geliştirdik. Yeni model tümseklerde daha rahat ve viraj ortasında çok daha iyi yön değiştiriyor.”

Superleggera’da kullanılan yeni parçalar sayesinde yaklaşık 20 kiloya kadar ağırlık tasarrufu sağlanmış

 Günümüzde bilgisayar simülasyonları motosiklet tasarlamanın en önemli noktalarından bir haline gelmiş durumda. Ducati de yeni tasarımını pist üzerinde görmeden önce gerekli testleri bilgisayar üzerinden gerçekleştiriyor. Ducati yeni motosikletlerini genellikle Mugello’da deniyor. Superleggera için birden fazla gövde tasarımı bu pistte test edilmiş.

Superleggera V4 test aşamasında

“Piste çıkmadan önce motorsikletin dağılmayacağından emin olmalıyım”

Superleggera’da eskiden MotoGP’de gördüğümüz kanatları da görüyoruz. Takımlar bir süre bu kanatlardan yararlansa da sonunda tehlikeli olduğu hükmüne varılıp yasaklanmışlardı. (Kanatların nasıl çalıştığını merak ediyorsanız bu yazımıza göz atmanızı öneriyorum)

“Yeni kanatlar için de aynı adımları izledik. Gerekli bilgisayar testlerin ardından piste çıktık. Bu teknoloji de MotoGP den geliyor, kanatlar kurallar bu kadar sınırlayıcı hale gelmeden önce, 2016 senesindeki Desmosedici GP16’nın kanatları ile aynı.

 Kanatları ilk denediğimizde sonuç inanılmazdı. Motor hem çok kararlı gidiyor hem de tekere gelmiyordu. 

“Mugello’da uzun düzlüğün sonuna doğru bir tepe bulunur. Çoğu motor burada tekere gelir ve bu yüzden gazı kesmek zorunda kalırsınız fakat iş Superleggera’ya gelince hiç bir şey olmuyor. Oradan yaklaşık 270 Km hızla geçiyorsunuz ve burun havaya kalkmıyor. İnanılmaz. O hızda Kanatlar yaklaşık 50 Kilogram yere basma gücü uyguluyor. Bu gerçekten fazla. Kanatların tek eksik noktası kıvraklığı azaltmaları, fakat bu motorda kıvraklık kesinlikle dert değil.”

Kanatların da Superleggera’yı bir yere kadar sınırlayabiliyor gibi duruyor

 Ducati Superleggera için V4 motor bloğunda da bazı parçaları değiştirerek ağırlıktan tasarruf etmiş. Valia ise en büyük değişimin motorun haritalandırılmasında yapıldığını söylüyor. Ducati azalan bir tork grafiği ile sürücülerin motordan daha fazla güç istediği zamanlarda bile motosikletin kontrol edilebilir olmasını hedeflemiş.

 Bu kadar sınırlı bir sayıda üretilen bir motosikleti Türkiye’de görür müyüz pek emin değilim.  Ducati Superleggera V4 için 100.000 Euro’luk bir fiyat belirledi. Bu fiyat çok yukarıda dursa da Superleggerra’nın özel bir proje olduğunu ve harcanan araştırma ve kullanılan malzeme maliyetlerini göz önünde bulundurmak gerekiyor. 

Portimão’da Alessandra Valia’nun Superleggera V4 ile attığı bir tur:

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Eğitimde Bakış Açısı- 20

Gelecekte Yamaha’dan Turbo Motosikletler Görebiliriz

REKLAM