Yazar: Ahmet TEZCAN
DVT, yani Desmodromic Variable Technloogy; tork gücünü ve motor stabilitesini arttırmak amacıyla Ducati tarafından geliştirilmiş yeni bir teknoloji. İşte detaylar…
İş yeni teknolojiler üretmeye geldiğinde, Ducati sürünün başını çekmek adına her zaman mücadele içinde olan bir firma. İtalyan motosiklet üreticisinin sürpriz yeni teknolojisi ise Desmodromic Variable Valve Timing technology, kısaca DVT.
Ducati’nin yeni teknolojisi esasen, motorda bulunan giriş ve çıkış kam şaftlarının geliştirmek adına ortaya çıkmış. Daha iyi olan şey ise bu iki parçanın birbirinden bağımsız olarak geliştirilebilir olması. Özetleyecek olursak, bu teknoloji tüm devirlerde motorun daha stabil çalışması ve devir bandıyla aynı derecede tork üretmeyi amaçlıyor.
Bu yepyeni teknoloji Ducati’nin yeni 1198cc’lik Tersastretta DVT motorunda EURO 4 yönetmeliklerine uygun bir şekilde yer alacak. 9,500 devirde 160 beygir gücü ve 7,500 devirde 136 Nm tork üreten Tersastretta DVT, Ducati’nin açıklamalarına göre verimlilik şartlarında %8’lik bir artış sağlayacak.
DVT Çalışma Videosu