in

Eicma Milano 2015 Motosiklet Fuarı

Yazar: Sanço Panço

Scrambler’lar Genç Savaşçılara karşı! Fuarı bu defa oldukça kalabalık bir ekiple, 3 kişi ile dolaşarak sizler için tespitler yaptık. Fuar tam anlamıyla Scrambler’lar ve gençler için üretilmiş orta siklet motorlarla doluydu, savaşlar da bu tip motorlar arasında geçiyordu. Yine 500 binden fazla kişi geldi, yine pek eğlendik, fotoğraflar çektik. Yenilikleri aşağıda görebilirsiniz.

Motosiklet.com gibi ikinci el motosiklet sitelerine bakıyorum, aaa, herkes bir scrambler yapma peşinde… Sadece biz de mi? Sanırım sadece bizde değil ki, motosiklet firmaları da komple bu işe el atmışlar. Uğraşacak zaman, sabır ve de paranız yoksa, her keseye göre Scrambler yapmış adamlar. Geçen sene ilk adımı atan Ducati olmuştu, dünya genelinde ilk ona girmiş. Baktılar ki iyi satıyor, bir de küçüğünü, 62 adını verdikleri 400’lüğünü yapmışlar. Onları gören BMW durur mu, hemen R NineT’sini Scrambler’a çevirmiş. Moto-Guzzi bakmışki V7’leri(modern Java) iyi satıyor, V9 diye bir model çıkarıp kesip biçmiş, Bobber görünümü vermiş.

 

 

 

 

Triumph koca standın yarısından fazlasını Scrambler kılıklı motorlarına ayırmış. Benelli küçük hacimlisini yapmış. Yamaha Faster Sons(hızlı gençlik) adını verdiği departmanına elindeki modelleri kestirip biçtirmiş, bununla kalmamış, bunları standart üretilen motorlar haline getirmiş. Buradan anladık ki, bu sene Scrambler’a doyacağız… Ducati’nin özel lansmanında bize gösterilen yüksek hacimli motosiklet satış listesi oldukça ilgi çekici. Bu listede rakamlar yoktu ama şaşırtıcı olan dünya geneli satış sayılarına göre, Harley’nin 5 modeli, ilk 10 içinde yer alıyordu. 2015’te dünya genelinde en çok satan ilk iki motor Harley’nin Street ve Electra Glide modelleri olmuştu.

 

Bunları R1200GS takip ediyordu. Yamaha da bu en çok satan listesine 3 model sokmayı başarmıştı. MT-07 4., MT-09 7. ve Tracer 9. sırada yer alıyordu. Ducati bu sene bir ilke imza atarak Scrambler ile dünya geneli en çok satanlar listesine 10. sıradan girmeyi başarmıştı ve yine bu sene ilk defa 50 bin üretim adetini geçmişti. Yeni lanse ettiği pek çoğu daha önce bulunmayan modellerden oluşan Ducati, fuarın yıldızlarından birisiydi. Fuarın öncelikli yıldızı ise, bizce Yamaha idi. Gerçekten de bütün motorlarını çok güzel görünen şekillerde kestirip biçtirmişler, bir de bunu standart üretime dönüştürmüşler.

 

MT-10 adını verdikleri R1’den bozma yaratık kesinlikle MT-09’un devamı değil, hem pistte, hem yolda gidebilecek harika bir alet olmuş. MT-09’un üç tekerleklisi bir başka alem. Anladığımız kadarı ile satılmaya hazır. Fuarın diğer yenilikleri ise küçük hacimli motosikletler. 5 yıl içinde 300-500’lük pazarda satılacak motor adetinin 200.000 olacağı tahmin ediliyor. Bu durum firmalara o kadar çekici gelmiş olmalı ki, BMW bile işe el atmış. BMW’nin G serisi, Ducati’nin 400’lük 62’si, hepsi çok çekici motorlar olmuş.

 

Hal böyle olunca gençlerle Scrambler’cılar birbirine girmiş gibi oldu fuarda. Giyim kuşam, aksesuar ise bin türlüydü, gözlerimize inanamadık. LS2’nin basın lansmanına katıldık, 7 yeni kask modeli yapmışlar, bunların çoğu çok katmanlı kompozit, harika mallar. LS’nin şefi “dünyada temsilcimizin olmadığı hiçbir ülke kalmadı” derken, dünyanın aslında ne kadar küçüldüğünü, firmaların da ne kadar büyüdüğünü fark ettik. İsterseniz gelin şimdi yeniliklere bakalım…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Köfte Yemek İçin Tekirdağ Gidiyoruz, Peki Çay İçin Rize’ye Gider misiniz?

Yaygın Satış Ağı İle Çınarlar Motor Türkiye’nin Her Yerinde

REKLAM