Menu
in

Ekipman İnceleme: Alpinestars Supertech R Bot

Motovento’nun test etmemiz için verdiği Alpinestars’ın yarış serisi GP Pro eldivenini ve Supertech R botunu uzun dönem kullanım sonrası mercek altına alıyoruz.

Alpinestars’ın yıllar boyunca MotoGP ve World Superbike serisindeki yarışçıların görüşleri ile geliştirdiği eldiven ve botunu yaklaşık 5 aydır yağmur, çamur, yaz, kış, şehiriçi, şehir dışı, ülke içi, ülke dışı, pist, bayır deneme şansı buldum. Gelin bu ekipmanların ayrıntılarına beraber bakalım.

 

Supertech R Yarış Botu

Marc Marquez, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Jonathan Rea gibi sürücülerin de kullandığı Supertech R, şu anda piyasada bulunan en korunaklı ve sade yarış botlarından bir tanesi. Botun sadeliği aslında ayrıntıda yatıyor, ana korumalar (topuk, parmak ucu,taban, kaval kemiği gibi) botun direkt üzerinde yer alırken; “iç bot” ile yan ayak, topuk, taban ve tüm bilek korumaları sağlanıyor. İç botun amacı genel olarak dış botttan kalan bölgelerin korunması ve bileğin kaza anında 3 aksisteki kıvrılma ve bükülmelerini engellemekten oluşuyor. Ayrıca bot, ayağınıza sıkıştırılabilir bir ip sistemi ile istenilen sıkılıkta ayarlanabiliyor. Yani ayağınız benimki gibi taraklıysa veya tam tersi dar yapıya sahipse bile, bu iplerin gerginliğiyle çok fazla olmasa da genel oturuşu üzerinde oynayabilecek özgürlüğe sahip oluyorsunuz.

 

 

Botun dış-ön kısmında görebileceğiniz sert plastikten yapılmış parmak ucu slider’ı bir kaç pist günü sonrası yavaş yavaş traşlanmaya başlıyor, yarışçıların bu parçayı daha dayanıklı olan magnezyum versiyonu ilde değiştirdiğini gördüm. Ha biz fanilere gerek var mı, yok. Ama var mı? Var.

 

Bir nevi kişiye özgü iç kalıp diyebiliriz. Uyluk korumaları yeterince geniş ancak hantal değil. Pantolonunuzun içinde de rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Bu korumaların üzerindeki hava kanalları ise maalesef süsten öteye gidemiyor. Ayrıca Supertech R, pist kullanımı için tasarlandığı üzere tüm vites değişikliği, dışa sarkma, peg üzerindeki hareketlerinize uyum sağlıyor, ayağınızda size karşı koyan ve dikkatinizi dağıtan bir şey hissetmiyorsunuz. Bileğin doğal hareket sınırlarına yaklaştığınızda, yani olası bir kaza anında ise iç botun mekanik tasarımı bu sınırları aşmanıza engel oluyor ve sizi kaza anındaki sakatlıklardan korumayı hedefliyor. Bana kalırsa bir motosiklet botu seçerken en çok ihmal edilen ancak ilk önce aranması gereken özellik, ecnebilerin antitorsion diye de bahsettiği dalgametre. Meali, “bilek bükülmesine karşı koyan sistem”. Bir çok firma bilek bükülmesini engelleyen bu sistem için dışarıdan menteşeli dizaynlar kullansa da Alpinestars, iç bot üzerinde dışarıda görünmeyen ve haliyle daha kibar duran çift linkli farklı bir sistem kullanmış. Önemlidir, çünkü basitinden duran bir motosikleti devirdiğinizde bile ilk haşat olan yerimiz, maalesef ayak bileği oluyor. Buna mukavim bir sistem, bu tür küçük hatalarda bile kritik rol oynayabilir.

 

 

Devasa topuk koruması da toes-slider gibi değiştirilebilir. Ayrıca topuk korumanın dış yüzeyinde kaymayı kolaylaştırmak için magnezyum parça kullanılmış.

 

Ayrıca İç-dış bot bir puzzle parçası gibi birbirine oturuyor, bu sayede koşarken bile (bakınız; Marc Marquez- Austin,Texas 2015 Sıralama turları depar videosu) iki katman arasında herhangi bir kayma hissi yaşamıyorsunuz. Botun alt tabanının yeri kavrayışı ise yarış botu olmasından mütevellit oldukça yapışkan ve sağlam, bu peg’ler üzerinde kaymadan hareket etmenize olanak sağlarken; şehir içindeki özellikle artçılı sürüş-yavaş manevraani denge kaybı-kaygan zemin koşullarında oldukça faydasını görebilirsiniz. Botun motosiklet ile temas eden iç yüzeyinde ise hem motosikletinizde daha iyi feedback alabilmeniz, hem de sert materyaller ile iki tekerli yarinizi çizip haşat etmeyesiniz diye süet benzeri bir materyal ile desteklenmiş, oldukça hoş! Botun bir de perfore deriden yapılmış, yani havalandırmalı versiyonu mevcut. Sıcaklık toleransı kişiden kişiye değişir, ama Alanya’nın Temmuz sıcağında bile bana düz versiyonu çok koymadı açıkçası… Perfore versiyondan, soğuk kış günlerinde ve yağmur senaryolarında ise fazla randıman alamayacağınızı öngörüyorum. Yağmur demişken ön bilekte yer alan arı peteği desenli havalandırma kanallarından yarım saatlik bir ağır yağmur sonrası çoraplarımı nemlendirecek kadar bir miktar su alma durumunun vuku bulduğunu anımsıyorum.

 

 

 

 

 

 

Evet, merak ettiğiniz gibi perfore olmaması su geçirmeyeceği anlamına gelmiyor. Sanılanın aksine, giyip çıkarma süresi ise alıştıktan sonra (Moe’nin Sidi Vortice ile olan imtihanı, teki yaklaşık yarım dakika) 10 saniye bile sürmüyor. Birçok yarış botundan (genelde dışarıdan menteşeli bilek korumaları sebebiyle )gelen ses Supertech R’da mevcut değil. Bu sayede okulda/işyerinde ayağınızdan gelen kapı gıcırtılarına ve dolayısıyla size yöneltilen anlamsız bakışlar ile uğraşmak zorunda kalmıyorsunuz. Günlük kullanımda bu ses olayı ve pati ayak yürütmemesinin beni ne kadar memnun bıraktığını tahmin edemezsiniz. Sonuç itibariyle şehir içi sürüşlerinde konfordan taviz vermeden; yarış seviyesi, profesyonel bir koruma arayışındaysanız Alpinestars Supertech-R Bot ve GP Pro Eldiven’ler biçilmiş kaftan! Bu ikili sayesinde, Sidi Vortice’lerimi ve Handroid’lerimi sadece yağmurlu havalarda anar oldum. Alpinestars’ın Gp Pro ve Supertech R’ının bu vesile ile bahar ve yaz aylarına daha uygun olduğunu belirtmiş olayım. Kış soğukları ve yağmur senaryoları için bir çift Goretex (ya da benimki gibi harcanabilir) malzemenizin yedeğinizde bulunması tavsiye edilir.

 

 

 

 

 

Ufak bir hatırlatma: Ellerinize önem vermeniz için illa ki piyanist veya “aman ayaklarım, bileklerime bir şey olmasın” demeniz için futbolcu olmanıza gerek yok!Sağ elinizdeki en ufak skafoid çatlağının bile sizi işlevsiz bırakabileceğini (Ne yazık ki tecrübe ile sabit olunmuştur ), ayağınızdan alacağınız küçücük bir hasarın bile en iyi ihtimalle sizi ömür boyunca topallatabileceğini lütfen aklınızdan çıkarmayın. İstanbul’da bir çok sürücünün sadece bir kask ve bir ceket (çoğunun ise sadece iman gücü koruması(!) ile trafiğe atıldığını görüyorum. Pantolon, eldiven, bot, sırtlık ve göğüslük korumalarınıza da kaskınıza verdiğiniz kadar önem verin ve 4 tekerli araçtakilere göre çok daha kırılgan olduğumuzu unutmayın.Ekipmanların güncel fiyat bilgisi ve renk detayları için www. motovento.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.?

 

Alpinestars Supertech R Bot

• Esneklik için akordiyon panel ile desteklenmiş boğazdan tabana kadar inen fermuar sistemi

• Aerodinamik tasarım

• CE tarafından onaylı motosiklet botu

• Çıkarılabilir anatomik taban

• Polyamid bazlı ayak tabanını koruyan kalıp sistem

• Botun üst arka kısmındaki TPU kalıba gömüşlü, baldır kalınlığınıza göre ayarlanabilen snowboard botlarından aşina olduğumuz özel kilit sistemi

• Dış havalandırma sistemleri

• Değiştirilebilir topuk koruma ve toe slider (magnezyum toe slider opsiyonu)

• Hafif ve dayanıklı toe shifter –vites koruma-

 

Güncel fiyatlar için tıklayınız.

 

Cevap bırakın