in

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436

İspanya’ya BMW lansmanına giderken yanımızda bir de İspanyol yapımı bir kask götürüp orada inceleyelim istedik. Enduro ve Dualsport kullanıcılarının sıkça bize sorduğu bir model olan MX 436’da karar kıldık ve Özen Motosiklet’ten bir adet edindik. Gerisi incelememizde…

Kaskın dışı bu tip uygun fiyatlı kasklarda olduğu gibi ABS
kabuk değil üç katmanlı teknopolimer ve kinetikpolimer alaşım kullanılmış. DOT
ve ECE22.05 sertifikalarından geçmiş yani kaskın güvenlik sertifikası açısından
bir problemi yok. Güvenliği artırmak için kaskın bedenlerine göre yeniden kabuk
tasarlanmış ve bundan dolayı kask bedenine göre boyutu değişebilyor. Fakat bu
hem daha çok güvenlik hem de kaskın başınıza daha iyi oturması olarak geri
dönmüş. Kaza anında ambulans ekiplerinin kaskı kolayca başımızdan çıkartması
için “Emergency Release System” dedikleri acil çıkartma sistemi kullanılmış.
Kaskın altındaki straplerden çektiğinizde kask anında çıkıyor.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 1. İçerik Fotoğrafı

Yukarıda saydıklarımıza ek olarak düşme anında etkiyi daha
iyi absorbe edebilmek için güçlendirilmiş metal noktalar kullanılmış. Daha önce
kullandığım LS2 FF323 kaskımla düştüğümde bu yan taraftaki metal noktaların faydasını
görmüştüm. Bunda da olması güzel olmuş. Bağlantı için ne yazık ki Double D
kullanılmamış fakat güçlendirilmiş bağlantı ekipmanı oldukça sağlam gözüküyor.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 2. İçerik Fotoğrafı

Terek gayet esnek ve bu sayede arazide ufak düşmelerde
kırılmıyor. Üstteki vida yerlerinden de açısını istediğiniz şekilde
ayarlayabiliyorsunuz. Özellikle güneş’e karşı sürdüğüm zamanlarda tereğin büyük
yararını gördüm. Kendi içinde güneş vizörü var ama sonuç olarak güneş ışığı
gözünüze doğru direkt geldiği için bir yerden sonra vizör de yetersiz kalıyor.
Bu yüzden tereğin güneş kesme işine de yaraması güzel bir olay. Bunlara ek
olarak arazi sürüşündeyken taşı toprağı ve ormanın içlerindeyken ağaç dallarını
terek iyi bir şekilde göz hizamdan uzaklaştırdı.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 3. İçerik Fotoğrafı

Gayet kalın polikarbonat bir vizörü var ve vizör çok net.  Vizörün görüş kalitesi oldukça iyi ve kaskın
görüş açısı da gayet geniş. Buna alıştıktan sonra normal Full Face kaskıma
geçtiğimde biraz dar geldi açıkçası. Ayrıca bu vizör kapanırken bir çentiğe tık
diye oturuyor ve bu kilit görevi görüyor. Bu sayede giderken başınızı
çevirdiğinizde açılmıyor. Ben arazide gözlükle kullanacağım diyen var ise
kaskın vizörü çok kolay biçimde çıkıyor ve gözlükle kullanabiliyorsunuz.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 4. İçerik Fotoğrafı

Kaskın en can alıcı yeri havalandırmaları olmuş. Çenede,
tepede, yanlarda ve arkada toplam 13 havalandırma var ve bunlardan sadece çenede
olan bir tanesini açıp kapatabiliyorsunuz. Geri kalanların hepsi tamamen açık. Yüksek
hıza çıktığınızda kaskın içinden geçen havayı gerçekten hissedebiliyorsunuz ve
bana kalırsa biraz gürültülü oluyor. Bu kadar havalandırma arazide düşük
hızlarda giderken çok yararlı olsa da yüksek hızda ve soğuk havalarda ne yazık
ki o kadar da güzel bir şey değil.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 5. İçerik Fotoğrafı

Fakat bunun çözümü de o kadar zor değil. İnternetten
baktığımda kullanıcılar genel olarak bu durumdan müzdaripmiş ve sorunu hava
girişlerini kapamakta bulmuşlar. Ben de aynını yaptım. Elime bir neşter ve
elektrik bandını alarak kask siyah olduğundan çok da sırıtmadan bu havalandırma
girişlerini kapattım. Kask bariz bir şekilde çok daha sessiz ve kışın beni daha
az üşütür olmuştu. Bu sessizliği biraz daha artırmak için bildiğimiz gri duct
tape ile uğraşarak bir çene pedi yaptım. Malum LS2 bu modele bir çene pedi
üretmediği için iş başa düşmüştü. Fark muazzamdı ve kaskın sessizliği neredeyse
çok daha üst sınıftaki kasklara yaklaşmıştı. Aslında gri duct tape yerine siyah
kullansaydım görünüm daha da iyi olabilirdi fakat elimde bu olduğu kaskın
altını gören pek kimse olmadığı için işlevsellik daha önemliydi.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 6. İçerik Fotoğrafı
Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 7. İçerik Fotoğrafı
Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 8. İçerik Fotoğrafı
Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 9. İçerik Fotoğrafı

Yaptığım bu işlemlerden sonra kaskı hem arazide hem de yolda
kullandım ve gündelik hayatında SHOEI NXR kullanan şahsımı rahatsız eden
herhangi bir durum oluşmadı. Tüm havalandırmaları kapattığım için arazide biraz
buğu problemi yaşadım fakat yandaki iki büyük havalandırmayı geri açtığımda
buğu problemi çözüldü.

Ekipman İnceleme: LS2 MX 436 10. İçerik Fotoğrafı

Sonuç olarak; Kaskın fiyat performans açısından rakipsiz
olduğunu düşünüyorum ve beyaz-kırmızı renkli tasarımı ise gerçekten göz
dolduruyor. Siyah almamın sebebi beyaz-kırmızının bedeninin kalmamış olmasıydı.
İspanya’da lansmandayken bu kasktan takan birkaç basın mensubuyla daha konuşma
şansım oldu ve yaptığım modifikasyonları otele geldiğimizde onların kasklarına
da yaptığımızda ertesi günkü yol sürüşünde daha az üşüdüklerini ve rüzgar
sesinin çok azaldığını söylediler. Bence kullanım şekline göre birkaç modifiye
ile mükemmel olabilecek bir kask. Yeni ekipman incelemelerinde görüşmek üzere!

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yamaha MT-09’A SC Project Egzoz Taktık

BMW’nin Yeni Yüzü: BMW F850/F750 GS

REKLAM