Yazar: Alişan Fidan
Avusturalyalı custom motosiklet üreticisi Ellaspede’in müthiş çalışması… Tüm ayrınıtılar için yazımızı okumaya devam ediniz.
Honda GB250 büyük bir kalbe sahip olan ama ufak boyutlu motosikletlerden sadece biri… Bu motosiklet ilk üretildiği yıl olan 1985’te hacmi için günümüz standartlarında bile hala ciddi bir rakam olan 30 beygir güç üretiyor. GB250’nin ıslak ağırlığı sınıfı için çok hafif denebilecek 130 kilo olmakla beraber kısa vites oranlarının sayesinde daha güçlü rakiplerinin karşısında sürücüsünü utandırmayacağa benziyor.
GB250’nin kafalarda soru işareti bırakabilecek tek özelliği ise ilginç denebilecek tasarımı. Fakat Avusturalyalı Ellaspede GB250’nin tüm potansiyelini bu yeni yapımı ile ortaya çıkartmış ve zaten güçlü olan motorun performansını daha da ilerilere taşımış.
Ellaspede’den Steve Barry “Müşterimiz Brendan motosiklete yeni başlarken GB250’yi seçti. Kendisi motosikletler hakkında çok şey bilmiyor fakat biraz daha uysal hale getirilmiş bir cafe racer tarzını kendine benimsedi ve Honda GB250’nin mükemmel bir seçim olacağını düşündü” açıklamalarında bulunuyor.
Ellaspede ekibi, işe önce motosikletin görseli ile başlamaya karar vermiş. Koltuğa geçmeden önce, motosikletin far ve ön kısmının toparlanması hedeflenmiş. Ancak bu sırada, sebebi bulunması gereken daha büyük bir mekanik soruna yol açabilecek bir yağ kaçağı tespit edilmiş. Bu mekanikerler için uzun emekler gerektirecek komple bir şasi ve mekanik restorasyon anlamına geliyor…
Steve bunu şu sözlerle tanımlıyor; “Bu sürekli başa gelen bir şey. Küçük birşeyler yaparak başlarsınız ve bu daha büyük değişiklikleri tetikler. Ardından yaptığınız değişiklikler bazı parçaları kötü gösterir bundan dolayı siz başka değişiklikler yapmanız gerektiğini düşünürsünüz ve bu böyle sürüp gider.”
Motorun tamamiyle bir yenilemeye ihtiyacı olduğu ortaya çıkıyor. Motosikletin üzerindeki boya da cabası… Ayrıca hiçbir motor sonsuza dek çalışmaz değil mi? GB250’nin kalbi için orijinal yedek parça bulma çalışmaları pek umut vaad etmiyorken Ellaspede günü Japonya’da bulunan arkadaşları sayesinde kurtarıyor.
Ellaspede’nin ustalarından biri olan Phil bu ufak motoru tekrardan toplamış ve ona can verecek port polish, yenilenmiş bir karbüratör ve K&N hava filtresi gibi işlemler ile çok sağlıklı bir motor elde etmeyi başarmış. Parlatılmış standart egzoz borularının sonuna ters üçgen(stinger) bir egzoz eklenerek son rötuşlar atılmış. Motorun tüm civataları da dahil olmak üzere süspansiyonları ve ön fren kaliperleri de transformasyondan nasibini almış.
Nitrohead marka cafe racer tarzı koltuk denendikten sonra Ellaspede, yine daha akıcı durduğuna inandığı Nitrohead marka başka bir tek kişilik koltukta karar kılıyor. Bu koltuk arka tarafı el yapımı çamurluk ve çizgi halinde olan led stop lambasının da yardımı ile güzel bir şekilde toplamış. Şasi, salıncak kolları ve jantlar uyum sağlamaları adına etraflarındaki elemanları ile beraber saten siyah rengine fırın boya ile boyanmış.
Depo ve çamurluklar parlak siyah renge boyanmış ve ortalarından fildişi rengi bir çizgi geçirilmiş. Firestone Deluxe marka lastikler müşterinin seçimi olmuş. Steve, motorun sağında solunda bu lastiklerin genişliğinden dolayı onları sığdırabilmek için bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldıklarını belirtiyor.
Biraz daha alçaltılmış 12cm’lik ön far, Posh marka sinyaller ve aftermarket göstergeler elektrik ekipmanlarını tamamlamış. Steve akünün yerini K&N marka hava filtresine yer açabilmek için değiştirmek zorunda kaldıklarını fakat bunun motorun dengesine olumlu şekilde yansıdığını söylüyor. Biltwell marka elcikler, elcik altı aynalar ve tekrardan elden geçirilmiş düğme ve kollar ile motor çok sade ama güzel hale gelmiş.
“Bu gördüğüm en toplu 250cc’lik motorlardan” diyen Steve’in söylediğine göre bu motosiklet göründüğü kadar yeni hissettiriyor. So olara Steve, bu motosiklet için “Yeni gibi hissediyorsunuz ve bu his bu yaştaki motosikletlerde ender görülen bir şey” yorumunda bulunuyor.
Bu motosikletin şuanda satışta olan birçok 250’lik motosikletten daha iyi göründüğü kesin!. Eğer Brendan bu motosikleti bir gün satacak olursa onu alacak kişi ben olacağım.