Yazar: Teoman Cem Katoğlu
BMW, R serisinin 90. yıldönümünü R nineT ile kutlarken, modifiye R’lar yine yılın gözdeleri haline geldi.
BMW R-serisi ilk motosikleti olan R32’nin 1923’te çıkmasından bu yana 90 yıllık zengin bir mirasa sahip. Hava soğutmalı, yatay boksör motor gelişimine devam etmiş ve imkanları ve güvenilirliği onu modifiye etmek için muhteşem bir platforma dönüştürmüş. Meraklıları arasında 70’ler ve 80’ler en popüler modeller fakat bazen 50’ler ya da 60’lar modelleri de tercih edilebiliniyor.
ER Motorcycles BMW R80 “Mobster”(Çeteci). 2009’da mağazalarını açtıklarından beri Blaž Šuštaršič ve ekibi oldukça sessiz hareket ediyorlardı, ta ki şimdiye kadar! Bu hızlı değişim ve R80 gibi kaliteli yapımlar, Slovenyalı ekibi göz önüne çıkardı.
İsmi “Mobster” olan bu motosiklet R96S şase ve ’84 R80 motordan oluşuyor, ayrıca R50/5 çatallar ve nadir bulunan bir Schorsch Meier yakıt tankı. Renk ise metalik bronz karışımı, siyah ve yer yer cilalı metal olarak belirlenmiş. Elcikler ve selede de etkileyici bir deri işçiliği göze çarparken motosikletin genel görünümü kusursuz, korkutucu fakat resmen sürülmek için yalvarıyor!
Blitz Motorcycles BMW R100/7 “Green Hornet” (Yeşil Yabanarısı) Blitz Motorcysles’dan geçen sayısız BMW’den bu kurucu Fred Jourden’ın şahsi aracı. Bazı kısa filimlerde de (Long Live the King ve BMW R nineT tanıtım videosu gibi) rol aldı. 7 yıllık sürüşten sonra da Jourden görünümü ve motoru baştan elden geçirmeye karar verdi.
Fuel Motorcycles BMW R80 “STrial” Scram Africa; Kuzey Afrika Çölü’ne klasik ve neo-klasik motosikletler için yapılan geleneksel bir hac. İspanyol özel yapımcı firma olan Fuel Motorcycle tarafından organize ediliyor. Tasarımlarındaki bu ’84 R80ST gibi hırçın bir his ise dolayısıyla şaşırtıcı değil.
Cafe Racer Dreams BMW R75/5 “The Challenge” (Meydan Okuma) Bu 1971 R75/5 ise Cafe Racer Dreams tarafından BMW uzmanı MaxBOXER’ın yardımı ile yapılan bir örnek. Yüksek ön kısmı, iri yakıt tankı ve yükseltilmiş şasesi erkeksi bir duruş kazandırmış. Bu duruşa desteklenmiş süspansiyonlar ve Continental TKC80 kauçuk eşlik ediyor. Escapes GR yapımı olan eşsiz egzoz sistemi ise motora muhteşem uyum sağlıyor. Diğer detaylar ise özel yapım çamurluğu ve eski enduro-tarzı arka farı içeriyor. Her şeyi iki ton boya ile de birleştirerek tek kelimeyle “çarpıcı” bir motosiklet yaratılmış.
Urban Motor BMW R100RS “Werkstattrenner” Alman uzman Urban Motors’un inanılmaz temiz ve tarz sahibi BMW modifiyeleri yapma becerisi var. Bu ’77 R100RS için ise “resto-mod” yaklaşımı tercih edilmiş. Hafif değişiklikler yapılan gövde eski model yakıt tankı, RS kaplama ve dizliklerle tamamlanmış ve tek kişilik sele konmuş. Orijinal arka çamurluk ise boyanarak motorun geri kalanına uyum sağlamış fakat dolgun arka far ve dönüş sinyalleri daha yenilenmiş bir versiyon ile değiştirilmiş. Diğer modifiyeler ise K&N filtreleri ve özel yapım egzoz sistemini kapsıyor.
Yorumlar
Loading…