Yazar: Alper Baycan
FIM Supersport 300 Dünya Şampiyonası, yarış dünyasının yeni platformu, aramız hoşgeldi.
Bu sezon, merakla beklenen genç yeteneklere dünya çapında bir ortam sunmaya hazırlanıyor. Yeni pilotlar, bu sahnede yeteneklerini gösterme şansına sahip olmakla kalmayıp aynı zamanda da dünya yarış serilerinde işlerin nasıl yürüdüğünü anlama fırsatı bulacaklar. Kawasaki Puccetti Racing Takımı’nda ülkemizi temsil edecek olan Harun Çabuk, Kawasaki Ninja 300 ile pistlerde boy gösterecek.
Minimum katılım yaşı 15 olan ve üst sınıflara çaylaklar yetiştiren bu sınıfta, hafif segmentte bulunan bir dizi spor modelin yarışına tanıklık edeceğiz. A2 olarak sınıflandırılan Avrupa yollarındaki herhangi bir motosikletin, seride yarışmaya izni bulunuyor. Üreticiler arasında popüler bir hal almaya başlayan bu tip motosikletlerin, “üretime dayalı seri” ile uyuşması anlamına geliyor. Tüm motosikletler, FIM tarafından onaylanacak ve SBK Komisyonu tarafından maksimum eşitliği sağlayacak şekilde hız ve ağırlık limitleri değişime tabi olabilecek.
WorldSBK Spor Direktörü Gregorio Lavilla, genç yetenekler için büyük fırsatlar yaratmayı ne kadar çok istediklerini, şu cümlelerle aktardı: “Maliyet olarak uygun bir sınıfta, pilotların, profesyonel bir yarışçı olabilmeleri için daha fazla imkan sağlamak istiyoruz. Bu durum, profesyonel bir yarışçı olmanın ne anlama geldiğini öğrenmelerine izin verecek. Böylece Dünya Şampiyonası ile aynı padokta dünya şampiyonası pistlerine aşina olabilecekler.”
Şu ana kadar, WorldSSP300 serisi için dört üretici onaylandı: Honda CBR500R, Kawasaki Ninja 300 (EX300ADF), Yamaha YZF-R3 ve KTM RC390. Bu sezonun ilerleyen zamanlarında mücadeleye katılmak isteyen diğer üreticiler olduğu taktirde, Lavilla’nın yaptığı açıklamaya göre bu mümkün olacak: “Üreticiler, FIM’e gereken evrakları sunduklarında, FIM onları onaylayacaktır.”
Pirelli, serideki güçlü ilişkisine devam edecek ve WorldSSP300’deki 35 pilot, her hafta sonu içlerinden seçebilecekleri üç set lastiğe sahip olacak. İsoanyol Lavilla, “Tüm motosikletler için aynı olacak bir lastik bileşimi var. Tek farklı olan, kısmen daha yüksek bir ağırlığı ile CBR500, onun da farklı lastikleri olacak.” şeklinde açıklama yaptı.
Lavilla, gelecek sezonda pilotları yönlendirecek ve hiç şüphesiz takımların faydalanacağı esneklik testinin önemli bir değişiklik olduğunu belirterek, “FIM Europe Supersport Cup ve STK1000 pilotlarının yanısıra WorldSSP300 pilotları için, çokça esneklik testi düzenlemeye çalıştık. Herhangi bir şampiyonada yarışabilecekler, sadece geri bildirim olarak kesin bilgi istiyoruz.” açıklamalarını yaptı.
Serideki “Dünya” kelimesinin açıklanması gerekiyor çünkü yarışlar, bu sezon sadece Avrupa pistlerinde gerçekleşecek. Yine de, WorldSSP300 için uzun vadedeki planlara uyuyor denilebilir. “Bu sınıfı düşünerek başladığımızda, katılımcılar için mantıklı bütçeler, esas hedefimizdi. Ulaşım maliyetlerini, ilk yıllarında gelişmeye ihtiyacı olan bir sınıftaki katılımcılara aktarmak istemedik.” Lavilla, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Bu sebeple ilk adım olarak Avrupa’da kalacağız ve nasıl gittiğini göreceğiz. Bu sınıf, gelecekte kıtalararası rauntlara gidecek kadar gelişecek.”
FIM Supersport 300 Dünya Şampiyonası ve savaşçıları Honda CBR500R, Kawasaki Ninja 300, Yamaha YZF-R3 ve KTM RC390 hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı, haberimizin altındaki “Discus” bölümüne bekliyoruz.
2017 FIM Supersport 300 Dünya Şampiyonası Takvimi