Yazar: Ahmet TEZCAN
Forward Racing, patronu Giovanni Cuzari’nin yolsuzlukla suçlanmasının ve bunun üzerine Yamaha’nın motosiklet desteğini kesmesi sebebiyle MotoGP 2016 sezonunda yer alamayacak. Takımın yayınladığı basın bültenine göre 2016 sezonunda World Superbike şampiyonasında yer alacaklar.
Forward Racing patronu Giovanni Cuzari’nin yolsuzluk, para aklama ve vergi kaçırma suçlarından tutuklanmasının ardından takımın MotoGP’deki yeri tehlikeye girmişti ve Yamaha da desteğini takımdan geri çekmişti. Bu demek oluyor ki Forward Racing’in 2016 MotoGP sezonunda kullanacak bir motosikleti olmayacak.
Giovanni, yolsuzluk suçlamaları düşürülüp serbest bırakılınca MotoGP’ye geri dönmek için kendinde bir güven bularak Aprilia ve Ducati ile motosiklet desteği sağlamaları için görüşmeye başladı. Giovanni’nin kaderi, kendisinin Misano’da söylediğine göre Carmelo Ezpelata’nın ellerindeydi.
Stefan Bradl (Forward Racing)
Dorna başkanı, Forward Racing’in geleceğinin premier sınıfta olmayacağına karar verecek gibi görünüyor; en azından yakın gelecek için. 19 Ekim 2015 Pazartesi günü Forward Racing, MotoGP’de yarışmayacaklarını, World Superbike şampiyonasına odaklanacaklarını duyurdu.
Forward, 2016’dan itibaren World Superbike ve World Supersport çabalarını desteklemesi için MV Agusta ile çalışacak. Cuzar, takım prensibini kararlaştırarak sorumluluğu MV Agusta yarış departmanına verdi. Bu, Forward Racing’in mevcut MV Agusta takımının yerini alacağı anlamına gelmiyor.
MV Agusta, fabrikanın kendi yarış çabalarına destek olmak amacıyla Forward’ın teknik uzmanlık alanına dahil oldu. MV Agusta takımı bir fabrika çabası olarak kalacak fakat Forward Racing elemanları ile donatılacak.
Forward Racing tarafından yayınlanan basın bülteninde ilginç detaylar yer alıyordu. Bültene göre Marco Melandri, F4 RC’nin geliştirilmesine yardımcı olmak için MV Agusta’nın test sürücüsü olarak istihdam edilmiş.
Loris Baz (Forward Racing)
2016 sezonunda Melandri’nin MV Agusta için yarışıp yarışmayacağı konusunda bir bahis yok fakat Aprilia’nın MotoGP projesini terk ettikten sonra ve kendine mevcut takımlarda bir yer bulamaması sebebiyle WSBK’da yarışmak istediği biliniyor.
Basın bültenindeki bir diğer detay da MotoGP’ye dönüşle alakalı ki Forward, 2017 yılında kural değişikliklerinin olacağını dile getirmiş. Bu kural değişiklikleri, takımların finanse edileceği ve mücadele etmelerinin daha ucuza mâl olacağı yönünde.
2017 yılı için herhangi bir teknik yönetmelik beklenmiyor fakat en büyük değişiklikler, tek model ECU, standart elektronik sistemlerinin tanıtılması ve Michelin lastiklerine geçiş ile 2016 yılında geliyor.
2015 yılında 12,000 motosiklet satan MV Agusta ölçeğinde bir üreticinin Honda, Yamaha ya da 2015 yılında 45,000 motosiklet satan Ducati ile mücadele edip edemeyeceği ise açık bir soru.
Son yıllarda MotoGP’de maliyetler düşmüş olabilir fakat genel olarak fabrika MotoGP bütçeleri, sürücü maaşları hariç olarak hala 10 milyonlarca Euro’yu buluyor.
120 milyon Euro’luk satışları ile MV Agusta’nın, üçüncü bir bütçe olarak MotoGP’ye para ayırabileceği pek mümkün görünmüyor.
Karşılaştırmak gerekirse MotoGP’ye katılan en küçük firma olan Ducati, 2013 yılında 600 milyon Euro’nun üzerinde bir iş hacmine sahipti. Dahası Ducati, maliyetleri düşürmek adına Phillip Morris’in sponsorluğunu alacağını düşünüyor. Bu tür bir ortaklık MV Agusta için muhtemelen olmayacaktır.
Forward Racing, MotoGP pistindeki yerini kaybetse de Moto2 takımı 2016 yılında yarışmaya devam edecek.