Forza 250 ülkemizde en çok sevilen skuterlardan biri olmasıyla biliniyor. Yaklaşık bir aydır Honda’nın yayınladığı kısa tanıtım videolarından bu modelin 750 cc’lik bir versiyonunun geleceğini biliyorduk. Bugünse Honda, hem Forza 750’yi, hem de Avrupa’da 300 cc olarak satılan Forza 250’nin güncellenmiş 350 cc’lik bir versiyonu görücüye çıkardı.
Yeni Forza 750 Integra’nın Yerine Geçecek
Honda Integra, ilk çıktığından beri NC serisiyle aynı temelleri kullanan bir modeldi. Japon üretici 2021 model yılı için Integra isminden vazgeçerek bu modeli Forza ailesinin bir parçası olarak yenilemiş. Dolayısıyla motor departmanında, eski Integra’da kullanılan 745 cc’lik paralel çift silindirli NC750 motorunun Euro 5 normlarına uyum sağlamış bir versiyonuna yer verilmiş. Buna rağmen Forza 750, Integra’ya göre 5 beygir daha fazla güç üretiyor. Geleneksel bir skuter aksine normal bir motosiklette olduğu gibi ortaya yerleştirilen bu motor artık Honda’nın imzası haline gelen DCT şanzımanla birleştirilmiş.
Özellikle Avrupa’daki spor-maxi skuter segmentine hitap eden Forza 750’nin yol tutuşunu iyileştirmek için bir çok değişikliğe gidilmiş. Bunlardan ilki Integra’daki görece zayıf düz amortisörlerin yerine gelen 41 mm’lik ters ön çatallar. Bir değişikliğe uğramayan tüp şasenin arka maşası ise X-ADV’ninki ile değiştirilmiş. Ayrıca öne gelen çift disk radyal 4 pistonlu frenler ve arkaya gelen iki pistonlu frenler yeni 17/15 ebatındaki jantlara takılmış.
Forza 750 Maxi Skuter Kategorisinde Standartları Yükseltiyor
Honda, Forza 750’de teknolojiden de geri kalmamış. Videolardan tahmin ettiğimiz üzere LCD ekranın yerine 5 inçlik tam renkli bir TFT ekran gelmiş. TFT ekranda sürüş modları üzerinden hem şanzıman hem de motor ayrı olarak ayarlanabilecek. Modlar sırasıyla Yağmur, Standart, Spor ve sürücü tarafından ayarlanabilen Kullanıcı Modu olarak açıklandı. Çekiş kontrol sistemi ve motor freni sürüş modlarına göre değişecek.
Yeni TFT ekranın Bluetooth üzerinden telefon bağlantısı da olacak. Honda, interkom sisteminiz olması durumunda ses komutlarıyla ekranı kontrol edebileceğinizi bile söylüyor. Motoru çalıştırma, kilitleme, benzin deposu ve saklama alanlarını açma ise tamamen anahtarsız olarak yapılıyor. Saklama alanı olarak da koltuk altında 22 litrelik ana bölmeye ek olarak sağ ön tarafta bir torpidoya yer verilmiş. Opsiyonel arka ve yan çantalar da aynı anahtarsız çalıştırma ile kilitlenebiliyor.
Forza 750’nin tasarımı da artık Forza ailesi ile çok daha uyumlu. Bir maxi skuterden beklendiği üzere önde etkileyici bir çift led far var. Motosikletin geri kalanındaki aydınlatma da tamamen LED. Hatta LED sinyaller otomatik olarak kapancak şekilde geliştirilmiş. Motosikletin geri kalanı ise oldukça keskin ve sportif.
Güncel Honda Modelleri için Honda Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Forza 350 Güncellemeleri Forza 250’ye de Uygulanacak mı?
Bilindiği üzere Avrupa’daki 300 cc motorların bir çoğu vergi dilimi nedeniyle ülkemize 250 cc olarak geliyor. Forza 250 de farklı değildi. Forza 750 ile beraber Forza 300 de bir çok yeniliğe kavuşmuş. Bunlardan ilki 51 cc’lik bir hacim genişlemesi. Bu sayede Avrupa’daki model 29 beygirlik bir güce ulaşmış. Bu hacim genişlemesinin en büyük sebebi ise aslında Euro 5 normlarına uyum sağlayabilmek. Tasarım da bazı küçük değişimlerle yenilenmiş: Elektrikli ön cam artık daha fazla hareket edebiliyor ve karenajlarda bazı değişiklikler yapılmış. Forza 750’deki anahtarsız çalıştırma da bu modelde standart olarak geliyor.
Yeni Forza’lar Türkiye’ye Gelecek Mi?
Integra’nın ülkemizde satıştan kaldırılmasıyla şu anda Honda’nın Türkiye’de sunduğu en büyük skuter Forza 250 olarak gözüküyor. Integra’nın yerine geçmesi beklenen yeni Forza 750’nin Türkiye’ye gelip gelmeyeceği hakkında ise henüz kesin bir bilgi yok. Özellikle artan fiyatlar ve maxi skuterlara olan talebin daralmasıyla Forza 750’yi ülkemizde görmemiz çok da olası değil gibi gözüküyor. Forza 350 ise muhtemelen Türkiye pazarına 250 cc olarak gelmeye devam edecektir. İki motorun da fiyatları henüz açıklanmadı.