Yazar: Erçin
1974 yılında Gaziantep’te motosiklet ve bisiklet yedek parça
satışıyla sektöre adımını atan Ümit Motor, yılların getirdiği
deneyimle harmanladıkları kendi markalarıyla sektörde kuvvetli
adımlar atıyor. Gelin Ümit Motor’u bir de genel müdürleri
Mehmet Derundere’den dinleyelim.
Motoron: Ümit Motor ne zaman ve nasıl kurulduğundan bahseder misiniz?
Mehmet Derundere: Firmamız 1974 yılında Belen Derundere tarafından kurulmuştur. Sektördeki ilk yıllarımıza bisiklet ve motosiklet yedek parça satışı yaparak başladık. 1980 yıllarının ortalarına geldiğimizde bilinen motosiklet markalarının (Peugeot ve Mobilet) bayiliklerini aldık. 2000 yıllarının başına geldiğimizde Anlas Bayiliği dışındaki bayilikleri bıraktık. Kendi markamız Belderia’yı kurup motosiklet ve bisiklet satışlarımıza kendi markamız adı altında devam etmek istedik. 2007-2008 yıllarında Belderia olarak kendi motosiklet ve bisiklet üretim tesisimizi Gaziantep’te kurduk.
M.: Tesislerinizde yılda kaç adet motosiklet ve bisiklet üretiliyor?
M.D.: İlk yıllarda hedefimiz yılda 15.000 motosiklet, 50.000 bisiklet üretimi yapmaktı. 2013-2014 yıllarında hedefimize ulaşmayı başarıp üretim kapasitemizi 180.000 bisiklet üretimine kadar taşıdık. Üretim tesisimizde Belderia, Vision, Camp ve Pexma markaları bulunuyor.
M.: Şu anda bu markalar için kaç adet bayiniz bulunuyor?
M.D.: Türkiye genelinde 450’ye yakın bayimizle satışlarımıza devam ediyoruz.
M.: Bir yandan da lastik satışlarınız mevcut, bu konuda bilgi verebilir misiniz?
M.D.: Firmamızın kuruluşundan yani 1974 yılından beri Anlas’ın bayiliğini yapmaktayız. Her yıl, bir önceki yıla göre satışlarımızı yaklaşık %15-%20 oranlarında arttırarak yolumuza devam ediyoruz.
M.: Anlas Bayisi olarak 2015 yılını nasıl bitirdiniz ve 2016 yılı için beklentileriniz neler?
M.D.: Anlas ile birlikteliğimizde 2015 yılını başarıyla geride bıraktık. Birlikteliğimizle her yıl kendimizi daha da büyüterek, sıkıntısız bir şekilde yolumuza devam etmekteyiz. Anlas ürünlerinin yüksek kalitesinden dolayı ve Türkiye’de sektöründe tanınan marka olmasıyla satışlarımızda hiç bir zorluk çekmiyoruz. Ayrıca Anlas satış sonrası hizmetiyle de en iyi firmadır. Pazarın ihtiyacı olan ürünleri en iyi şekilde araştırıp bize daha iyi ve yeni ürünleri sunar.
M.: Gelecek planlarınızdan kısaca bahseder misiniz?
M.D.: Sektörde Türkiye’nin ilk iki markasından biri olmak istiyoruz. Avrupa pazarına ihracat yapabilmek ve bununla ilgili çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam edecek. 2016 yılı için de ciddi bir reklam bütçesi ayırmış bulunuyoruz ve pazardaki payımızı korumayı planlıyoruz.