1974 yılında kendi imkanlarımla açtığım küçük bir motosiklet tamir atölyesi ile başladım bu işe…
1987 yılında işimize yedek parça satışını da ekledik. 1991 yılında ise Anlaş lastiklerinin bayiliğini aldık. 17 bin yedek parça ve aksesuar çeşidi ile bölgemize bu hizmeti vermekten mutluyuz. Amacımız büyümek ve sektörde daha iyi yerlere gelmek.” Titiz Motor’un sahibi Şaban Kocaoğlu mağazasının serüvenini böyle özetliyor. Şaban Kocaoğlu’na Titiz Motor’un nasıl kurulduğunu ve gelecekte nerelere gelmek istediklerini sorduk.
Titiz Motor ne zaman ve nasıl kuruldu?
Titiz Motor 1974 yılında küçük bir tamir atölyesi olarak kuruldu. 1987 yılında yedek parça satışına başladık. 2005 yılında Çin malı motor furyasının etkisi ile motosiklet satmaya da başladık. Yıllar geçtikçe sektörde büyüyerek bugünlere geldik.
Anlaş’ın bayiliğini ne zaman aldınız?
Anlaş firmasıyla bağlantımız 1991 yılında başladı ve o günden bugüne devam ediyor. Anlaş daha satışa çıkmayan motora bile lastik üreten büyük bir firma, o yüzden onlarla çalışmaktan çok mutluyuz ve başka markanın lastiğini satmaya da gerek duymuyoruz.
Anlaş’ın özel kış lastikleri var. Bu lastiklerin satışının bu kış nasıl geçeceğini düşünüyorsunuz?
Kış lastiğini geçen sene denedik ve ön plana çıkardık. Fakat Gaziantep’te aman aman bir kış yaşanmıyor, dolayısıyla böyle özel kış lastiklerine büyük bir talep de olmuyor. Ama hiç satış yapmıyor değiliz.
Yaz sezonu sizin için nasıl geçti ve kış sezonundan beklentiniz nedir?
Yaz sezonu iyi geçti. Kışa girmemizden dolayı şu an satışlarımızda nispeten bir düşüş var, ama bu çok büyük bir düşüş değil. Bu durumda havaların iyi gitmesi de etkili oluyor tabii.
Mağazanızda ne gibi ekipmanlar var?
Kask, dizlik, mont, eldiven, motosiklete dair aklınıza gelebilecek her şey var.
Hangi markaları bünyenizde bulunduruyorsunuz?
Biz Titiz Motor olarak Asya Motor’un resmi bayisiyiz. 4 sene Asya Motor’u en çok satan mağaza biz olduk. Asya dışında Hero, Arora ve Mondial markalarının da satışını yapmaktayız.
Sektöre dair ne gibi sıkıntılar yaşıyorsunuz?
Bizim müşteri kitlemizin yarısını 20 yaş altı gençler oluşturuyor. Yani biraz bilinçsiz kullanıcılar diyebilirim. Dolayısıyla sattığımız ürünlerle ilgili olarak müşterimizle sorun yaşayabiliyoruz. Buraya gelen bir müşteri Çin malı bir ürün alıyor, ama bu üründen Japon malının randımanını bekliyor. Yedek parçası, garantisi dört dörtlük olsun istiyor. O zaman ortaya bir çelişki çıkıyor. Ama hiçbir zaman bu problemler çok büyük sıkıntılara evrilmiyor.
Titiz Motor olarak gelecek için ne gibi planlarınız var?
Amacımız sektörde büyüyüp daha iyi yerlere gelmek. Bu nedenle mağazamızı da büyütüp yedek parça ve motosiklet satışını bir araya getirmeyi planlıyoruz. Biraz zamana ihtiyacımız var.
Yorumlar
Loading…