Yazar: Ahmet TEZCAN
Milano’daki Deus Café’de çekilen Dainese’nin 5.Webisode’unda Giacamo Agostini ve Marco Lucchinelli yer aldılar ve kariyerleri boyunca onlara destek olan Dainese’yi anlattılar.
15 kez Dünya Şampiyonu olan Giacomo Agostini ve Marco Lucchinelli, 20 Nisan akşamı Dainese’nin web serilerinin 5.sine konuk oldular. Old Dogs (Yaşlı Kurtlar) isimli bölüm Milan’da Deus Café’de çekildi.
Uluslararası tarihe imza atan iki İtalyan sürücü, toplanan basın mensupları ve motosiklet endüstrisi profesyonellerine, kendilerine kariyerleri boyunca eşlik eden ve destekleyen Dainese ile çalışmalarındaki deneyimlerini anlattılar.
Giacamo Agostini
Giacomo Agostini: “Yarışmaya başladığımda yarış derileri, bir deri katmanından daha küçüklerdi bizi korumadılar. Eğer düştüysen, yaralanma tehlikesi çok ciddiydi. Deriler birbirinden ayrılırdı, kasklar güvenli değildi, pistler tehlikeliydi -patikalar, korkuluklar vardı ve kaçış bölgeleri yoktu. Lino Dainese’nin sürüş tutkusu bir şeyleri değiştirmek içindi. O her zaman sürücüleri daha güvenli hissetirmek için uzlaşma yolları aradı fakat bu aerodinamiyi, hafifliği ve konforu etkilemedi. Kalın ama ağır kostümler üretmeyi başardı, dizler ve sırt için koruma kullanımını tanıttı. Ayrıca 10 yıldan uzun bir süre boyunca hava yastıklarının potansiyel kullanımını araştırdı.”
Marco Lucchinelli
Marco Lucchinelli: “Dainese her zaman çok önemli bir marka oldu ve Lino’nun ürünlerindeki tutku onun diğerlerinden önde olmasını sağladı. Bu sadece iş ve ilgi olmanın ötesine gitti. Bir örnek vereceğim, İspanyol sponsorumun istediğim tulumu sağlayamadığı için Dainese kullanmadığım tek yılda, Lino bana bir tulum hazırladı ve her şeyi tamamlamak adına üzerine sponsorun adını bile bastı. Bu her şeyi anlatıyor, bu Lino ve Dainese’nin ruhuydu; her şeyden önce sürücüyü korumak.”
Dainese, artık kullanılamayacak halde olan tulumları canlı tutmanın ve bozulmamış DNA’larını korumanın bir yolunu buldu. Bu etkinlikte firma, Regenesi işbirliği ile “moto re-cycling”i tanıttı. Regenesi, gerçek şampiyona yarışlarında ve test oturumlarında kullanılmış derilerden üretilmiş aksesuarlar serisi ve küçük deri eşyalar üretiyor.
Dipnot: Webisode, internet televizyonu oluşumunda veya video paylaşım sitelerinde üretilen video içeriğinin her bir bölümüne verilen addır. (Wikipedia)