Menu
in

Givi Özen Motor’la Türkiye’de

Dünyaca ünlü İtalyan motosiklet
aksesuarı markası Givi’nin Türkiye
distribütörlüğünü bünyesine alan
Özen Motor’la kendileri ve Givi
hakkında kısa bir söyleşi yaptık.

Batuhan Emrem: Özen Motor’u kısaca tanıyabilir miyiz?

 

Serkan Kubalas: Özen Motor 1974 yılında kurulmuş sektördeki öncü firmalardan bir tanesi. Bünyesinde dünyaca tanınmış birçok markayı barındırıyor. Bu markalar arasında Shoei, Revit, LS2, Kappa ,TCX, Scalarider ve Zandona’nın yanı sıra kendi markalarımız olan Prohel, Cox, Vexo da bulunuyor. Kendi markalarımıza ait olan bu ürünleri biz tasarlıyoruz, bazılarının imalatları yurt içinde bazılarının ise yurt dışında yapılıyor. Özellikle 2005 yılında tüm Türkiye genelinde ciddi bir aksesuar satış ağı kuruldu ve o günden beri de en kapsamlı ve en çok müşteriye ulaşan markalardan bir tanesiyiz. Bayi ağımız Türkiye’nin dört bir köşesine yayılmış durumda.

 

 

 

 

B.E.: Gelecek için planlar neler?

 

S.K.: Müşterilere daha iyi hizmet sunabilmek için farklı çalışmalarımız var, mesela internet sitemizi yeniliyoruz. Bu yeni düzenleme içinde muhasebemizle direk bağlantılı, bayilerimizin internet sitesi üzerinden kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir sistem olacak. Böylece bayiler, kendi stok durumlarını görebilecek ve aynı zamanda sipariş de verebilecekler. Ayrıca az önce saydığımız markalara reklam ve pazarlama odaklı çalışmalar yapıyor olacağız. Örneğin sponsorları olarak Kenan Sofuoğlu, Toprak Razgatlıoğlu ve Serkan Özdemir’i destekliyor, onlarla çalışıyoruz. Müşterilerimize daha kusursuz hizmet sunarak onları memnun etmek için elimizden geleni yapıyoruz ve bu konuda da şimdilik başarılı ilerlediğimizi düşünüyorum. Motosiklet aksesuarları satışı üzerine mağazalaşmayı amaçlıyoruz. Çünkü motosiklet aksesuarları Türkiye’de artık kendi başına bir sektör olmaya başladı ve güçlü bir şekilde büyüyor. Eskiden bu tür aksesuarlar yalnızca motosiklet servislerinde veya motosiklet galerilerinde bir köşede az miktarda satılırdı. Şimdi neredeyse her bölgede geniş çaplı mağazalara ihtiyaç var. Biz de sektörün büyümesiyle birlikte daha fazla marka, ürün sunarak ve bayilerimizin arkasında sonuna kadar durarak onlarla beraber büyümek istiyoruz.

 

B.E.: Bu markaların arasında Givi’nin katılacağını öğrendik, detaylar neler?

 

Mustafa Hızel: Kappa ve Givi aslında aynı firma, dolayısıyla onları uzun süredir yakından tanıyoruz. Kappa’nın da Türkiye distribütörlüğünü yapıyoruz ve dünyadaki Kappa’nın Givi’ye oranla gerçekleşen başarısından daha iyi bir başarıyı Türkiye’de Kappa ile elde ettik. Bunun bize verdiği güvenle Givi’nin de distribütörlüğünü almak için kendimizde güç bulduk ve yapabileceğimize inandık.

 

 

 

S.K.: Kappa ve Givi ürünleri aynı fabrikada üretiliyor, yani bir kapısından Kappa, diğer kapısından Givi çıkıyor. Elbette model ve dizaynda farklılık oluyor. Givi’nin daha fazla çeşit ürünü ve farklı alanlar için daha fazla aksesuarı bulunuyor, bundan dolayı biz de Givi’yle çalışmak istiyorduk. Özellikle üst grup motosiklet, yani büyük hacimli motosikletler için yan çantadan en ufak diğer aksesuarlara kadar Givi’nin ürün çeşitliliği daha fazla. Kappa’nın odaklanmış olduğu nokta ise daha düşük hacimli motosikletlerde ihtiyaç duyulabilecek parçalar. Kalite bakımından her iki markanın ürünleri de birbirlerine denk durumda. Genellikle Givi’nin fiyatlarının Kappa’ya göre biraz daha fazla olmasının ve bu yüzden daha üst sınıf bir marka olarak gözükmesinin sebebi ise, tasarım alanında bulunan farklılıklardan kaynaklanıyor.

 

B.E.: Bütün Givi’leri bulmak mümkün olacak mı?

 

S.K.: Elbette olacak. Givi’nin ürün gamında yer alan hemen hemen bütün parçaları bulmak mümkün olacak, elimizde eksik ürün bulundurmak istemiyoruz. Yani müşteri motosikleti için aradığı herhangi bir ürün nasıl Kappa’da bulabiliyorsa Givi’de de daha fazla seçenekle bulabilecek.

 

B.E.: Müşterinin istediği bir ürünü özel olarak getirmek mümkün olacak mı?

 

S.K.: Givi ürünlerinin neredeyse tamamı elimizde olacak, ama yine de müşterinin talep ettiği bir ürün elimizde o an için yok ise getirebileceğiz. Düzenli olarak ürün sevkiyatı yaptığımızdan muhtemelen bir sonraki ay gelecek ürünler arasına bu siparişi de ekleyebileceğiz. Ancak söylediğim gibi, amacımız durumu hiç bu noktaya getirmeden, istenilen her ürünü hemen müşteriye sunabilmek. Sonuç olarak Givi ailemize yeni katılmış bir üye, biz de Özen Motor olarak çalışmalarımıza ürün yelpazemizi genişleterek hızla devam etmekte ve müşterilerimize daha iyi hizmet sunmak için çalışmaktayız. Umarım Givi’nin de aramıza katılmasıyla müşterilerimizi 2015 yılında daha da memnun edebiliriz.?

Cevap bırakın