Yazar: Ahmet Köseoğlu
Ünlü spor otomobil üreticisi Lamborghini, Gallardo modeli ile büyük başarı yakalayarak ilk
3 yılda tam 5000 adet araç sattı. No Limit Customs’un Harley-Davidson V-Rod devşirmesi
Gallardo’sunun ise böyle bir başarı öyküsü hiç olmayacak; çünkü o sadece bir tane!
Harley-Davidson modifikasyonu üzerine yoğunlaşmış No Limit Customs şirketinin işletmecisi ve tasarımcısı Holger Schnell, hayranı olduğu (kim değil ki) otomobili Lamborghini Gallordo’yu son yapıtına yansıtmış.
2008 model Harley-Davidson V-Rod’dan yola çıkan Holger Schnell, motosikletin motoru ve şanzımanı haricinde her yerine “el” atmış dersek doğru olur. Aslında onlarda da bazı özel No Limit Customs (NLC) aksesuarları ile görsel değişiklikler elde edilmiş. Fakat esaslı modifikasyonlar V-Rod’un deposu, çamurlukları, gidonu, arka maşası ve özellikle jantlarında yapılmış.
V-Rod Gallardo’nun küçük arka çamurluğu arka tekerleğini daha da büyük göstermiş.
V-Rod ya da son ismiyle Gallardo’nun yeni radyatör koruma kapağı ve iri hatlı deposu onu daha sportif ve göz alıcı hale getirmiş. Bunda, önde 17 arkada 18 inçlik yeni jantların ve 300’lük Metzeler arka lastiğin de etkisi yadsınamaz. Holger Schnell, kayış aktarmalı motorun arka çarkını da jantların deseninde (5 kollu) tasarlamış. Böylece güzel bir bütünlük yakalanmış fakat çarkın iç kısmının siyah, dış kısmının beyaz olması o noktaya daha hoş bir hareket getirebilirmiş. Hoş bir hareket demişken, önde janta bağlı disk fren oldukça şık ve motosiklete daha kaliteli bir hava vermiş. DIN İSO 9001:2000 kalite belgesi sahibi No Limit Custom firması görünüşe göre bu işi iyi biliyor; siz ne dersiniz?
Bilgisayar kontrollü CNC makineleri son zamanlarda tasarımcıların en büyük yardımcıları konumunda. Bu makinelerle ağaç veya metal bir küpü yaklaşık 20 dakika içerisinde bir heykele dönüştürmek mümkün (ya da bir silindiri, üzerinde motosikletin modeli yazan bir alternatör kapağına). Sanayinin her alanında kullanılmaya başlanan CNC makineleri chopper custom firmalarının da vazgeçilmezleri arasında. Bunca şeyi niye anlattığıma gelince; Gallardo tasarımına bakıldığında No Limit Custom ekibinin CNC işlerinde oldukça iyi olduğu görülüyor. Gallordo’nun başta jantları olmak üzere, farı, fren ve debriyaj manetleri, ayaklıkları, motoru ve şanzıman kapakları, arka maşası ve ön çatalı, aynaları yani onu farklı gösteren neredeyse tüm aksesuar parçaları CNC ürünü.