Menu
in ,

Harley Davidson’dan Kadife Devrim: Softail Custom’lar

Yazar: Cem Batırbaygil

1903 yılında Amerika Milwaukee’de yaşayan dört genç bisiklete motor takmayı akıl etti ve ne olduysa ondan sonra oldu.

Özgün motosiklet tasarımlarıyla Harley Davidson adı dünyanın dört bir yanına yayıldı; motosiklet ve özgürlük kelimelerinin dışavurumu oldu. Aradan 115 yıl geçti ve Harley Davidson şimdi yeni tasarım anlayışıyla iddialı bir çıkışa hazırlanıyor. Çıkışın iki aktörü var bunlardan ilki üzerine çok yatırım yapılan Milwaukee- Eight motor! Diğer aktör ise bu yeni motorun Dyna şaşiye tam oturmaması sonucu geliştirilmek zorunda kalınan, el değmişken de üzerine ciddi kafa yorulup şirket tarihinin en kapsamlı araştırma ve geliştirme programı sonunda ortaya çıkan yeni Softail şaşi tasarımıdır. Proje öylesine iddiali ki, hedefi duyunca anlıyorsun: On yıl içinde 100 yeni model ile satış haciminde %50 artış.

Milwaukee-Eight motorunu bünyesinde sımsıkı barındıran şasi ve buna bağlı tasarım yaklaşımı Harley Davidson’ın geçmişini, ruhunu ve DNA’sını modern bir gözle yorumluyor; yeni nesil motosiklet kullanıcılarını hedefliyor. Aslında geçmişi 1984’te Fat Boy’la başlayıp 2017’ye kadar uzanan ve 2018 modellerle yepyeni bir yola giren Softail tasarımın merkezinde, yüksek performanslı ön süspansiyon ile kolayca ayarlanabilen şasinin kuyruğuna denk gelen sele altında gizli bir darbeleri emen mono şok var. Dahası Softail şaşi Dyna’a oranla %15 ila %20 daha hafif ve buna rağmen daha az bileşen ve kaynak nedeniyle de %65 daha sert bir gövdeye sahip.

Softail Tasarımın Vaat Ettikleri
Softail, gerek yeni şasisi, yeni motoru ve gelenekle teknolojiyi birleştiren yeni tasarımıyla Harley Davidson tutkunlarına neler vaat ediyor bir bakalım.

Daha Çevik
Milwaukee-Eight motoru, dengeli V-Twin’in 45 derecelik konfigürasyonu ile daha çevik.

Daha Fazla Tork
Milwaukee-Eight 107 ve 114 motorları, şu ana kadar bir Softail şasisine konulan en güçlü motorlar daha fazla tork sunuyor.

Daha Pürüzsüz Çalışma
Milwaukee-Eight motor gerçek Harley Davidson hissini korurken rölantide motor titreşimini ortadan kaldıran refine edilmiş bir karşı dengeleme sistemine sahip. Bu da daha pürüzsüz bir çalışmayı beraberinde getiriyor. ,

Daha Saf Ses
Dünyaca ünlü “pata-pata-pata” Harley Davidson sesi, Milwaukee-Eight Big Twin motordan mekanik sesi azalmış oldukça güçlü bir ses çıkıyor. Özgün sesiyle ruhu tatmin eden bu motor daha az yakıt harcayarak cebe de iyi geliyor.

Daha İkonik Görünüm
Motoru sıkıca sarmak için tasarlanmış olan şaşi, daha şık, daha erkeksi bir görünüm kazanırken ve güç aktarım mekanizması ile gövde sertliğini destekliyor.

Daha Yüksek Performans
Yeni süspansiyon teknolojisi, doğrusal sönümlemeli yarış tarzı kartuşlu çatal performansı sunuyor. Bu da 130 mm’lik engebeleri aşan bir yolculuk demek. Yepyeni ve kolayca ayarlanabilen tek amortisörlü arka süspansiyon sert kuyruk görünümünü korurken, 217 kilograma varan ön yükleme kapasitesi, dinamik viraj alma yeteneği, daha çabuk hızlanma ve frenleme sağlıyor.

Yüksek sertlikteki bu karbon çelik boru şaşiye sahip yeni Softail modeller, bir önceki modellere göre 17 kilograma kadar daha hafif, bu sayede daha çabuk ivmelenme, daha iyi frenleme ve birçok model için daha eğimli açılarla birleştirilmiş dinamik dönüş özelliklerine olanak veren daha gelişmiş güç-ağırlık oranı sunuyor. Bazı modellerde de yeni Softail şaşiler için tasarlanmış yeni lastikler bulunuyor.

Harley Davidson’un baş mühendisi Ben Wright bu büyük değişimi şöyle özetliyor: “Başardıklarımızın içerisinde en iyi Softail’lerin ve Dyna’ların mükemmel dengesi yer alıyor. Sağda süspansiyonu gizleyen klasik sert kuyruk görünümü var. Fakat aynı zamanda da tüm müşterilerimizin ihtiyacı olan en iyi yol tutuşu ve hakimiyeti sunduk. Görünümü ve performansı tek yapıda birleştirdik. Çoğu motosiklet, daha hafif hissettirmeyi sağlayacak kadar ağırlık kaybetti. Artık onları garajınızda hareket ettirmeniz daha kolay olacak. Yoldayken daha çevik ve daha hızlılar.

” Harley Davidson’ın “Custom Devrimi” diye tanımladıkları bu değişimin ilk öncüleri 8 Softail Custom motosiklet : Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob ve Street Bob.

Tüm bu Softail modeller, 45 derecelik V-Twin silindir açısına sahip güçlü Milwaukee-Eight 107 inç kübik (1.745 cc) ve 114 inç kübik 1.868 cc) motorlarla donatılmış. İki motor arasındaki farka gelince, bir treni çekecek kadar güçlü torka sahip Milwaukee-Eight motorları, bir yandan meşhur sesiyle Harley Davidson hissini korurken motor titreşimini önleyen rafine bir çift içten ters dengeli sisteme sahip. Bu da daha az emilim ve daha az mekanik ses demek.

Tüm modellerde standart olan Milwaukee- Eight 107 motor, 100 mm delik ve 111,1 mm vuruş ile 10.0:1 kompresyon oranına sahip. Bir önceki modellerde bulunan High Output Twin Cam 103’e göre 0-60 mph’de -%10 daha hızlı ivmelenme, 60-80mph/5. Viteste %16 daha hızlı ivmelenme vaat ediyor. Milwaukee-Eight 114 motor ise şimdilik Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114’te bulunuyor ve iki milimetre daha büyük deliği ve 114,3 vuruş ile 10.5:1 kompresyon oranı sahip. Standart ABS’li olan bu modeller, Milwaukee-Eight 107’ye göre 0-60 mph’de %9, 60-80 mph/5. viteste %13 daha hızlı ivmelenme sunuyor.

Yeni Softail modellerin teknolojik yeniliklerini bir kalemde şöyle sıralamak mümkün. Daymaker Özel LED ön far, Geliştirilmiş elektrik sistemi şarjı, Kolayca ayarlanabilir arka şok ön yükleme ayarı (ayarlama yöntemi modele göre değişiyor, Yeni Dashboard, Anahtarsız çalıştırma (KeylessGo) ve gelişmiş güvenlik sistemi, Gidon başına monte edilmiş USB şarj noktası. Bu teknolojik yeniliklere önceki modellere göre daha küçük benzin tanklarını da eklersek listeyi tamamlamış oluruz.

İlk izlenimler!
Kadife devrimin öncüsü bu motosikletten dört tanesini (Fat Bob 114, Breakout 114, Heritage 114 ve Street Bob’u) İspanya’nın bağımsızlık referandumu ile dünya gündemine oturan Katalonya özerk bölgesindeki minik kasaba yolları ve bunları birbirine bağlayan bol virajlı dağ yollarında deneme şansı bulduk.

Heritage Classic 114
Geleneksel ile Teknolojinin bileşimi


Heritage Classic, yeni sökülebilir ön camı, su geçirmez selesi, artan yük kapasitesi, daha uzun süspansiyonları, bir önceki modele kıyasla 17 kg daha az ağırlığı, standart cruise kontrolü ve ABS’si ile 1950’lerin vintage Harley Davidson modellerinin modern bir versiyonu. İlk bakışta özellikle rüzgar paneli ve yan çantalarıyla diğer Softail’ler arasında eski kuşağa daha çok hitap ediyor gibi gözüküyor. Oysa her iki aksesuarı çıkardığınızda ise birden karşınıza güçlü bir Retro naked çıkabilir. Üzerinde 114 cubic inches yazan karartılmış motor, onu bütünleyen krom detaylar ve arkaya uzanan pırıl pırıl parlayan egzozuyla Heritage Classic 114, virajlı yollarda görüntüsüne oranla çok çevik. Motosikleti yatırmak için çaba harcamanız gerekmiyor. Birbirinden bağımsız görünen yolcu ve sürücü seleleri ise oturma pozisyonu olarak rahatlığın yanında kullanım için ideal bir ergonomi sunuyor. Yakıt tankının üstünde bulunan analog/dijital olan gösterge paneli ise sürüş anında her ayrıntıyı takip etmenizi sağlayacak kadar fonksiyonel. Uzun yolculuklarda iyi bir yol arkadaşı arıyorsanız aradığınızı bulmuş olmalısınız.

Breakout 114
Kışkırtıcı Güç

Dragster yaklaşımı ve agresif stili, geçmişten gelen kuyruklu sert görünümü, uzun kaslı yapısı ve yüksek performanslı süspansiyonlarıyla karşımızda duran Breakout 114 “daha ne bekliyorsun atla da gidelim” der gibi kışkırtıcı bir duruşa sahip. Yeni pürüzsüz 13.2 litrelik yakıt tankı, yere yakın tutuşlu 49 mm ön çatalı, 18 inç (240 mm) arka, 21 inç (130 mm) ön Gasser stili parlak siyah alüminyum jantları, Daymaker özel led ön farı, gidonun ortasına iliştirilen Riser model dijital gösterge ekranı, 17 kg daha az ağırlığı ve ABS’siyle bu yeni Breakout ile yola çıktığımızda altınızda gerçekten güçlü bir motor olduğunu hemen anlıyorsunuz. Hafif bir gaz açtığınızda bile hemen ileri fırlayacak bir davranış sergiliyor. Görünümüyle de agresif olan Breakout 114, virajlı yollara gelince dizginleri ele almalısınız. Kalçanızın aşağıda dizlerinizin ise yukarıda kaldığı oturuş pozisyonu nedeniyle dönüşlerde patronun kim olduğunu ona hatırlatmanız gerekiyor. Ancak söz konusu Roude 66 gibi alabildiğine düz yollar ise keyfinize diyecek yok. Ver gazı! Katalonya’nın sevimli küçük kasabalarından geçerken dikkatleri üzerinde toplayan Breakout’un dikkat çeken bir başka özelliği de gidonun bağlantı noktalarının ortasına iliştilmiş olan minik dijital göstergesi. Küçük ama konumlandığı yer nedeniyle ve tabii kolayca okunabilmesi nedeniyle her an her yerde ilgiyi üzerine çekmeyi başarıyor.

FAT BOB 114
Zombi Kıyameti Aracı

Kendini hemen hissettiren asfaltı kazıyacak kadar güçlü çekişi, çukurları emen süspansiyonu, kaslı sportif ve karanlık görünümüyle Fat Bob, aksiyon sevenlerin kalplerine hitap ediyor. Harley Davidson’ın şef tasarımcısı Brad Richards’ın deyişiyle Fat Bob “Bir zombi kıyametinden kaçma motosikleti”. Özel yapım cilalı 2-1-2 benzersiz performanslı egzozu, 150 mm ön ve 180 mm arka agresif lastikleri, çift diskli ön frenler, 13,2 litrelik yakıt tankı, önceki modele göre 15 kg daha az ağırlığı, ters 43 mm kartuş stilli ön çatılları ve 1.868 cc’lik motoruyla Fat Bob, herkesin gözünü üzerinde toplayan bir çekiciliğe sahip, özellikle de kanı kaynayanların. Bu agresif görünümlü motosikleti sahip olduğu çift ön diskler kolayca dizginleyebiliyor. Modern çizgilere sahip olan Fat Bob, karartılmış moturundan çıkıp arkaya uzanan ve çift egzoz ile buluşan bağlantıları, 16 inç jantları saran 150 mm ön ve 180 mm arka lastik kalınlığıyla da diğer Softail modellerden ayrılıyor. Kompakt ve daha kaslı gözüküyor. Yeni led farları ise gözlerini kısmış kurbanına atılmayı bekleyen siyah bir leoparı andırıyor. Sanki sissy barı var gibi sırtınızı yaslamanıza olanak veren selesi ise sürüşü keyifli kılan noktalardan bir başkası. Fat Bob’un sportif görünümü kullanım sırasında da kendini gösteriyor, virajları adeta yutarcasına alıyor. Katalonya’nın art arta gelen yılan gibi kıvrımlı virajlarda slalom yapmanın keyfini çıkarmanızı sağlıyor. Özetle Fat Bob’un sert görünümünün altında yumuşacık bir kalbi var, ne isteseniz ona yapıyor.

STREET BOB
Caddenin Delikanlısı


Sade, parlak bobber gitmiş yerine caddelerde güvenli bir biçimde volta atacak mat karanlık biri gelmiş sanki. Motor bloğundaki krom birkaç parça ise onun parlak geçmişini hatırlatıyor. Üstü pürüzsüz mat 13,2 litrelik yakıt tankı, kesik arka çamurluklar ve krom telli siyah jantlar, düşük profilli Riser modeli dijital gösterge ekranı, önceki modellere oranla 7 kg daha az ağırlığı ile Street Bob, Softail serisinin asi genci. O bir teenager. Düşük selesi, uzun monkey gidonu ile omuza paralel tutuş açısının belirlediği oturuş pozisyonu ilk anlarda garip gelse de sanıldığı gibi yorucu değil. Ancak adından da anlaşılacağı üzere Street Bob uzun yol motosikleti değil, tabii ki bu “ben scooter ile de uzun yol yaparım diyenleri hiç bağlamaz”. Diğer Softail’ler arasındaki en hafif ağırlığa sahip olan Street Bob’un yüksek hızlarda rüzgara karşı da hassas olduğunu söylemek gerekir. Ne var ki, ağırlık merkezi yere yakın olan Street Bob, virajlarda ise o kadar kolay yatıyor ki, ayak pedlerinizi asfalta sürterek kıvılcım çıkartmak garanti. Gidonun merkezine sabitlenmiş küçük gösterge paneline gelince devir sayacı, yakıt durumu, saat, vites göstergesi gibi gerekli tüm bilgileri kolayca okunmanıza olanak veren Street Bob caddeler de boy göstermek için ideal. 


Cevap bırakın