Menu
in

Harley Davidson’dan Yeni Milwaukee-Eight Motor

Yaklaşık 15 sene sonra, Harley Davidson 1999’da ortaya çıkan motorun yerini alacak olan tamamen yenilenmiş motorunu açıkladı.

 Milwaukee-Eight Motor 

Artık bir güncelleme zamanı gelmişti.
Harley-Davidson’ın mühendisleri ve pazarlama takımı, dünya
çapındaki potansiyel pek çok müşterisinden ve 1,000’e yakın sürücüsünden, gerek
anketlerden gerekse gelen bilgilerden yeni nesil Harley motoru için değişim
isteğini duyum almışlardı.

Müşterilerden gelen geri bildirimlerdeki seçeneklere bakacak
olursak, çoktan seçmeli bir sınavdan farkı yok: daha fazla güç, daha sakin ve motor
ısısını hissetmeye uzak bir sürüş, fiziksel olarak sürücüye uyan bir motosiklet,
klasik bir görünüş ama diğerlerinden ayrılabilecek kadar farklı…

 

Harley Davidson’un en yeni motorunun ismi olan ve 45 derecelik V çift
silindir açısını koruyan Milwaukee-Eight ise anlamlı: Milwaukee firmanın
bulunduğu kentin ismi ve Eight yani sekiz ise ismini silindir başına 4 valf
bulundurmasından alıyor.

 

Firmanın Big Twin motorlarının dokuzuncu nesli olan tamamen yeni geleceği
parlak Harley-Davidson Milwaukee-Eight 107 ve 114 motoru, daha çok güç üretip
ikonik görünüşü, sesi ve hissiyatı elinde tutmaya devam ederken bir yandan da
sürücüler için daha gelişmiş bir sürüş tecrübesi ortaya koyacak. Başka neler mi
iyi olacak? Isınma sorununu giderecek olan daha iyi soğutma, azaltılmış
sarsıntı, daha ekonomik yakıt tüketimi, egzoz akışında %50 artış, 4 valfli
silindirler, genelde daha slim bir dizayn… Bir diğer deyişle, yeni motorun
eskisinden her anlamda daha iyi ve performanslı olması bekleniyor.  

 

Yeni motor, iki ebat ve üç değişik varyasyon ile geliyor – Milwaukee-Eight
107 (107 inç küp ya da 1,750cc) ve Milwaukee-Eight 114 (114 inç küp ya da
1,870cc).  Bu yeni motorlar, markanın
touring ve üç tekerlekli modellerinde kullanılacak. Küçük hacimli 107 motor,
Harley-Davidson Street Glide, Road Glide, Electra Glide, Road King ve
Freewheeler modellerinde kullanılacak. Daha büyük olanı 114 motor ise Ultra
Limited, Road Glide Ultra ve Tri Glide Ultra modellerine güç verecek.

 

Daha yüksek sıkıştırma oranı sayesinde, daha yüksek hacim ve ekstra valf
setleri ile Harley, her bir motorun %10 daha fazla tork ürettiğini iddia
ediyor. Artan güce rağmen, motosikletlere daha iyi ivmelenme rakamları ve
iyileştirilmiş yakıt tasarrufu sağlarken yeni motor eskisi ile aynı ağırlıkta
kalıyor. Harley-Davidson, 2017 senesi touring modellerinde rol alacak olan yeni
motorların lansmanını, firma için bir ilk olan Facebook’ta canlı olarak
fabrikada sanal tur esnasında yapacak.

Cevap bırakın