Herkese motosiklet kampanyası başlamalıdır!
Bunu
kim yaparsa ömür boyu sırtı yere gelmez. Türkiye’deki firmalara, Dünyadaki
markalara sesleniyorum: Gelin bu kampanyayı başlatın, markanız tarihe altın
harflerle yazılsın…
Büyük
küçük her şehrimizde en büyük problem evden işe, evden okula gitmektir. Bir de
bunun dönüşü var tabi… Ulaşım için yüksek miktarlarda para harcıyoruz. Özel
dört teker aracımız yoksa toplu taşıma araçlarını kullanıyoruz. Belki de uygun
bir ücretle ulaşım ihtiyacımızı karşılıyoruz ama ne yazık ki onların
güzergahlarına akıl sır erdirmek mümkün olmuyor.
25
dakikada gidilebilecek bir yere 1 saat 25 dakikada ulaşırsınız. Güya yoldaki
yolcuları almak için zaman geçiyor denilse de o civarda oturan hatırlı şahısların
varlığını unutmayın. Dikkatle inceleyin, araştırın; sizin kullandığınız toplu
taşıma aracının uğradığı duraklara yakın oturan bazı şahısların konutlarının
varlığını öğreneceksiniz.
Artan
giderler ve yakıt zamları nedeni ile bu tür ulaşıma giderek daha fazla para
ödemeye başlıyorsunuz. Buna karşı en iyi çözüm iki teker, motorlu iki tekerleri
öneriyorum. Bir aralar Çin fırtınası nedeni ile ortalık bu ülkede üretilen ve
kolayca ithal edilen motorlarla dolup taşmıştı. Bu durumu eleştirenlerimiz olsa
da, inanın bu yüzden motora binen sayımızın artması bu furyaya bağlıdır. Birkaç
sene sonra aynı kullanıcılar bu defa Japonya, İtalya, Almanya tarafından
üretilen motorlara yöneldiler.
Üniversiteyi
kazanan ve öğrenimine başlayanlara kredi yerine, motosiklet vermeliyiz. Bunu
seçenek olarak sunmalıyız. Türkiye Motosiklet Federasyonu her üniversitede
motosiklet eğitimi verecek gönüllüleri yollar.
Bu
arada, ne yazık ki her öğrenciye yurt çıkmayabiliyor. Yurtlarımızın sayısı
henüz yeterli değil. Üstelik bazı yurtlar Üniversiteler çok uzak yerlerde inşa
ediliyor. Oralardan okudukları yerlere gidip gelmek çok zaman alıyor. Uzak
yerlerdeki yurtlardan fakültelere ulaşmada motosiklet yine en iyi çözümdür.
Bunu unutmayın!
Hareket
ve spor, bunun yanında sağlık herkes için olmalıdır. Motosikleti bu kategori
içine koyabilir miyiz? Bakın, akaryakıt fiyatları yine arttı. Trafik konusunda
farklı olmayan değerlendirmeleri hergün dile getiriyoruz. Otomobiller,
parasıyla bile park yeri bulamıyorlar. Motosiklet, hem yakıt hem de park
konusunda diğer araçlardan her zaman avantajlı.
Buraya
kadar yazdıklarımı hepiniz rahatlıkla, hatta daha iyi biçimde anlatabilirsiniz.
Ama şimdi sıkı durun ve çayınızdan bir yudum aldıktan sonra bu yazıyı okumaya
başlayın! Çünkü okurken sakin olmanızı bekliyorum. Karşınıza size ters gelen
cümleler çıkabilir!
Yabancı
motosiklet dergilerini inceliyorum. Hiçbirinde vergilerden veryansın eden yazar
yok. Motosiklet kullandı diye aşağılanan, kötülenen kimse yok. Motosiklet
servisleri en hızlı ve güvenilir biçimde hizmet veriyorlar. Yeni çıkan bir
model en ince detaylarına kadar açıklanıyor.
Bizde
dedurum yeni modeller açısından farklı değil. Ziyaret edilen fuarlardan
sayfalarımıza aktarılan her türlü yenilikleri görebiliyoruz. Elinizde
tuttuğunuz derginizin Aralık sayısında 2017 yılına ait birçok motosikletin yeni
görünümleri ile karşılaştınız. Ama Euro 4 standartları gündeme gelince herkes
şaşırdı. Üreticiler bu konuda hazır olduklarından sıkıntı yaşanmadı. Egzoz,
ses, vb konulardaki sınırlamalar dikkatli bir şekilde üretime yansıtıldı.
Oradan
buradan yazarken motosikleti herkes için spor gibi algılayıp, herkese bir motor
demek daha doğru olabilir. Ülkemizde yirmi milyon civarında genç var.
Muhtemelen iki milyonu geçen sayıda Üniversite öğrencimiz bulunuyor. Markalar,
firmalar hadi çalışın biraz. Şu gençleri motor sahibi yapın. Sonunda ne olacak
biliyor musunuz? Daha hızlı ulaşım, müthiş bir zaman tasarrufu, sektöre taze
kan ve olağanüstü akan bir trafik…
Yeni
yılda bu hedef doğrultusunda çalışacağım…