Yazar: Alişan Fidan
Hero’nun farklı amaçlar için farklı kasalar ile sunduğu 110cc’lik scooter varyasyonlarından biri olan Duet’i sizler için 4000KM boyunca test edip gözlemlerde bulunduk…
Honda ile ortaklığının bitmesinin üzerinden uzun yıllar geçen Hero, artık yeni bir şeyler yapması gerektiğini düşünerek Hindistan’ın Jaipur kentinde bir Ar-GE merkezi kurdu ve burada tamamen kendi imkanları ile tasarlayıp geliştirdikleri modelleri üretmeye başladılar. Eski BMW Motorrad yöneticisi Markus Braunsperger’in yönetimi ile değişen vizyon çerçevesinde Hero, mevcut Pleasure modeline Dash ve Duet adlı iki yeni kardeş getirdi. Dash’i daha önce test etmiştik ve fiyat/performans oranında tepeye oynayan bir scooterdı. Hero Duet ise daha sade, basit ve hor kullanmaya daha uygun bir kuzeni gibi tasarlanmış. Sac kasası ile şehir içinde yaşayabileceğiniz ufak “tıklatmalar” artık daha az masraflı ve hatta birkaç çekiç darbesi ile düzeltilebilir hale gelmiş. Ayrıca dışında kullanılan metalik turkuaz rengi ise ayrı bir premium hava katmış.
Göstergelerinde kullanılan dijital odometre güneşte bile rahat okunabiliyor fakat kadran’ın basitliği göze çok çarpıyor. Kardeşi Dash’te olduğu gibi biraz daha güzel bir tasarım kullanılabilirmiş. Tuşlar yerli yerinde ve burada herhangi bir deneysel bir şey yok. İşlevsellik ve fiyat/performans’ın ön planda tutulduğu bir scooter olduğu unutulmazsa pek bir sorun yok gibi…
Fakat bu scooterın çok acayip özellikleri de var. Teleskopik süspansiyon, kombine fren sistemi ve bagajdaki eşyalarınızın benzin kokmasını önleyecek olan dışarıda konuşlanmış depo kapağı gibi şeyler var. Özellikle bu depo kapağının yararını artçı koltuğuna yedek kaskı bağlamışken gördüm. Benzin alırken koltuğu açmaya çalışmayacağım için daha hızlı şekilde benzin almak mümkün oluyordu. Keşke scooterın sele altı bagajı biraz daha geniş olsaydı da oraya bir kask sığdırabilseydik diye hayıflanmıyor değilim fakat her şeyi bir anda alamayız tabii… Kask sığmasa bile bagaj kısmı günlük market alışverişi, kitap defter ve ıvır zıvırın sığmasına yetecek büyüklükte. Sele altı demişken bir adet USB şarj çıkışı olduğunu söylemiş miydim? Telefon şarjımızın bitmesi günümüzde neredeyse tüm iletişim yollarımızın kesilmesi anlamına geliyor. Günümüz şartlarında çok iyi düşünülmüş bu eklenti bu scootera pratiklik konusunda müthiş bir artı kazandırıyor. Nice büyük ve pahalı scooterda bile gelmeyen bu özelliği standart yapalım diye kim düşünmüşse ona çok büyük teşekkürler!
Motorunda ise kardeşleri Dash ve Pleasure’de bulunan 110cc’lik hava soğutmalı blok kullanılmış. 8000 devirde 8.4 beygir güç üreten motoru ile Duet, kardeşi Dash’ten ne yazık ki daha yavaş. Bunun sebebi ise Duet’in daha ağır bir sac kasaya sahip olması. 0-60 km/s hızlanması ise bu sebeple 10 saniye sürüyor. Ancak kullanılan CVT şanzımanın nispeten hızlı tepki vermesi sayesinde şehir içinde aniden aralardan kaçmanızı gerektirecek durumlarda verdiği tepkiler yeterli derecede. Bu scooter için yüksek hızlar sayılacak 70-80 sonrasında iyice isteksizleşen motor 89 km/s hızda kesiciye giriyor. En mutlu olduğu hız aralığı olan 20-50 km/s aralığında gayet rahat olan scooterı, üretildiği amaçlar doğrultusunda kullandığımızda mutsuz edici bir sonuç almadık. Yiğidi öldürüp hakkını yememek gerekir…
Kullanılan sac ve küçük çaplı jantlar dolayısıyla çukurlardaki performansının kötü olacağını düşünüyordum fakat teleskopik süspansiyonlar bu farkı kapatmış. Neyi nasıl yapmışlarsa artık çukurlarda cidden çok iyi. Sanıyorum Hindistan yolları da en az bizim yollar kadar kötü olduğundan ona göre bir süspansiyon sistemi kullanmışlar. Sac jantlar döküm olanlara göre daha kolay deforme olması ile bilinir fakat scooterı bazı çok acımasız, hatta “ben şu ön jantı geri dönüp alayım” dedirtecek çukurlara kazara soktuğumda bile en ufak bir hasar oluşmadı.
MRF Nylogrip marka 90/100 ölçüye sahip 10 inçlik lastikler 40-50KM/s hızlarda tabiri caizse “fır fır” gezerken tedirgin etmiyor. Bu lastiklerin Islak performansı ne yazık ki kötü. Bu konuda bir değişiklik olarak yerli üretici ANLAS’ın Wintergrip lastiklerini defaatle öneririm. 130mm’lik kampana frenler ise bir disk kadar sert tutmuyor ancak iyi dosajladiğinızda şehir içinde yeterli durma gücüne sahip. Yakıt ekonomisi yönünden ise kardeşi Dash’ten bir tık geride. Sanıyorum sac kasanın ağırlığından dolayı biraz daha fazla yakıyor. 5.5 litrelik deposu ile şehir içi sakin kullanımda benzin bitene kadar yaptığım testte 223KM gibi bir rakam yakaladım. Bu testi yaparken az yakacağım diye sinirlerinden alınmış gibi değil şehir sürüşü neyi gerektiriyorsa ona göre fakat çok agresifleşmeden kullanmaya çalıştım. Bu hesapla 1 litre ile 40KM’yi (2.2LT/100km) rahatça yaptığını söyleyebiliriz. Tamamen açık gazla çok zorlayarak yaptığım kullanımlarda ise 3.0LT/100km rakamına çok rahatlıkla ulaştığımı da belirtmem gerekiyor.
Sonuç olarak Hero’nun daha sağlam bir kasa isteyen kullanıcıları için ürettiği Duet, verdiği bu sözü gayet iyi yerine getiriyor. 5000KM boyunca bir kez bile teklemeyen bu scooterın tasarımında daha iyi ögeler kullanılacağını düşünüyorum fakat fiyatının hakkını bozulmayacağına olan inancın verdiği his ile çıkartıyor. Yedek parça ihtiyacımız olmadı ancak Pleasure modeli kuryeler arasında çokça tutulduğundan yedek parça ve servis sıkıntısı da yaşayacağınızı düşünmüyorum. Minimal maliyetler ile şehir içinde eli yüzü düzgün bir scooter sürmek isteyenler için Dash ile beraber iyi bir alternatif olabilir…
Yorumlar
Loading…