Yazar: Moe
Dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden biri olan Hero’nun 4 fabrikasının da sonuncusu olan Neemrana tesislerini ziyaret ettik.
Türkiye’de bireysel motosiklet kullanımı çevre ülkelere göre, maalesef hala arzu edilen seviyede değil. Her 100 kişiye 3 motosiklet düşüyor. Bu oran İtalya’da 18, İspanya’da 11, Yunanistan’da 10 ve Almanya’da 8 motosiklet olarak tespit edilmiş. Bununla birlikte yakıtın en pahalı olduğu ülkelerden biri olmamız ulaşımda motosikleti öne çıkaracağa benziyor. Çünkü ulaşım maliyetlerini azaltmak ve zamandan tasarruf, şehir hayatının vazgeçilmez nimetlerinden oldu. Özellikle Güney Avrupa ve Uzakdoğu ülkelerine seyahat edenlerin yaygın motosiklet kullanımına şahit olduğunu ve bu gözlemini şaşkınlıkla dile getirdiğini sıkça duyarız. Bu durum elbette sadece iş ya da turistik seyahat edenlerin değil, motosikletin global oyuncularının da dikkatini çekiyor. Pazardaki boşluğun yanı sıra kullanıcıların Çin üretimi mallar yerine daha kaliteli ürün arayışı global oyuncuları harekete geçiriyor. Pazarın bakirliğini ve kullanıcıların kalite arayışını gören dünyanın dev global oyunculardan Hindistanlı Hero Türkiye’de faaliyete başladığı ikinci yılında ülkemize özel uygulamaları ile motosiklette rekabeti farklı bir noktaya taşımaya başladı. Hero, ikisi sadece Türkiye pazarına özel olmak üzere 10 modeli pazara sundu ve ilk kez motosiklette 5 yıl garanti uygulamasıni başlattı.
Sektörde bir ilk olan uygulamanın kaynağı ise Hero’nun açıklamasına göre, Türkiye’de 2 yıldır süren pazar araştırmaları… Yaklaşık 2.700 kişi üzerinde yapılan anket ve araştırma ile pazardaki müşteri alışkanlıkları ve satın alma aşamasındaki öncelikler belirlenmiş. Satın alma aşamasında öne çıkan tercih nedenleri ürüne güven, yakıt/bakım maliyetleri ve ardından yedek parça temin süresi olarak sıralanmış. Firma 5 yıl veya 50.000 km garanti ile birlikte, distribütöre bildirimden itibaren 72 saat içinde yedek parça temin garantisi de başlattı. Bu süreyi geçen durumlarda ise yedek parça müşteriye hediye ediliyor.
Hero, 3 modelle girdiği Türkiye pazarında 2016 yılı ilk çeyreğinde 10 modele ulaşmış durumda. 2016’da pazara sunduğu tüm modellerde 5 yıl garantiyi sunarken, daha önce satın alınmış ürünler için de ek bedeli ödemek karşılığında aynı garantiyi sunuyor. Bu politikalar ile Hindistanlı Hero, özellikle Japon marka alışkanlığı olanların sürücüleri ve kalite endişesi nedeni ile Çin üretimi ürünlerden uzaklaşan sürücüleri hedefliyor.
Hero son olarak, Hindistanı ziyaret eden Türk gazetecilere fabrikasının kapılarını açtı.
Dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden biri olan Hero, Türkiye’de kısa dönemde rekabet şartlarını değiştirmeye başladı. Türkiye’ye olan ilgisini her fırsatta gösteren marka, Türk gazetecilere son teknoloji ve ekolojik özeliklere sahip fabrikasının kapılarını açtı. Biz de Hindistan’daki fabrikalarında Hero’nun CEO’su Pawan Munjal ile özel bir yemekte biraraya gelerek pazara girmeden önce başlayan Türkiye sevgisinin nasıl oluştuğunu konuşma şansı bulduk:
Hero CEO’su Mr. Munjal Türkiye hayranı
”Türkiye pazarında yer almadan yıllar önce kalabalık bir misafir gurubumla ülkenizi ziyaret etmiştim. Modern bir ortamınız ve kaliteye değer veren insanınız var. Global pazarlarda yer almaya başladığımız 2012 yılından bu yana ülkenizin ekonomi, politika ve trendlerini daha sıkı takip etmeye başladım. Nitekim 2014 yılında Türkiye pazarında yer almaya başladık ve ikinci yılımızı doldurduk. Bu vesile ile lansmanda ülkenizi tekrar ziyaret etme fırsatı buldum ve tekrar gelmek istiyorum. En çok dikkatimi çeken konu ise sürücülerin kalite beklentisi. Çinli üreticilerin Türkiye’deki pazar paylarını son birkaç yıldır hızlı bir şekilde kaybetmesi, Türkiye’deki sürücülerin oldukça seçici ve bilinçli olduğunu gösteriyor. Biz de bu geçiş döneminde Türkiye pazarını cezbedecek uygulamalara başladık ve markayı ülkede daha yaygın hale getireceğiz.
Hero’nun 4 fabrikasının sonuncusu olan Neemrana tesislerinin kapılarını sizlere açtık. Günlük 3.800 adetlik üretim kapasitesi ile dünyanın en yenilikçi ve teknolojik fabrikalarından birini inşa ettik. Tamamen robot sistemi ile üretim yapan fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 750.000 adet. Çevreci ve yeşil konseptle üretim yapan bir motosiklet tesisi olan bu yeni fabrikada enerjimizi kendimiz üretirken, tesislerin duvarlarını ve çatısını organik tarım alanı olarak değerlendirdik. Tesislerde çalışan personelin gıda ihtiyaçlarının büyük çoğunluğu fabrikada üretiliyor. Fabrikada su, enerji ve ekoloji optimizasyonu ile tesisler içinde kaliteli oksijen elde ediliyor ve koca ayak isimli dev havalandırma panelleri ile çalışanlarda verimlilik sağlanıyor. Fabrikanın duvarları tamamen yeşil bitki örtüsü ile kaplı. Bu sayede doğadaki oksijen kalitesine yakın bir ortam sağlanıyor. Tesislerin çatısı güneş ışığından faydalanıyor ve çatıdaki güneş kollektörleri tesise enerji üretiyor. Hero’nun Hindistan’daki 4 fabrikanın yanı sıra halen devam eden iki yeni fabrika hazırlığı var.
Türkiye pazarının bizim için 2 önemli nedeni var. Birinci neden, Avrupa pazarına giriş kapısı olması, ikinci neden ise Türkiye’de kaliteli markalara son yıllarda ciddi bir yönelişin olmasıdır. Diğer taraftan Hero için Türkiye, Ortadoğu’daki en büyük pazarımız. Türkiye pazarında ikinci yılımızdayız. İlk yıl 3 model ile pazara girdik ve 4.000 adede ulaştık, yani 2016 yılına hızlı bir giriş yaptık. Toplamda 10 model ve 5 yıl garanti uygulaması ile 10.000 adet satış öngörülüyor. Türkiye pazarına girişle birlikte ikinci yılımızda hızlı büyüdük. Türkiye pazarında en çok dikkatimizi çeken konu ise son derece bilinçli kullanıcı profilinin bulunması. Satın alma aşamasında kaliteyi en öne koyan sürücülerin ucuz Uzakdoğu üretimi markalardan hızlı bir şekilde uzaklaştığını görüyoruz. Bu Hero için vazgeçilmez bir fırsattı ve zamanında Türkiye pazarına giriş yaptık. Türkiye pazarında önümüzdeki birkaç yıl içinde daha yüksek pazar payına sahip olduktan sonra vergi avantajı nedeniyle yatırım yapmayı da planlayabiliriz. Bununla birlikte Hero için Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatta vergi muafiyeti olması ciddi bir cazibe. Global pazarda son yatırımı Kolombiya’da gerçekleştirdik. Kolombiya fabrikasının yatırım miktarı 76 milyon dolar ve yıllık 150.000 adetlik üretim kapasitesine sahip. Bir sonraki Hero üretim tesisi yatırımı ise Bangladeş olarak belirlendi.”
Türkiye motosiklet pazarı ve Hero
Yıllık ortalama 170.000 adet motosikletin satıldığı ülkemizde 2010 yılına kadar Çinli ürünlerin pazar payı %75 civarındayken, 2015 yılına gelindiğinde pazar payları %47’lere geriledi. 2020 yılında ise bu oranın %20 ‘lere kadar gerileyeceği ve global markaların pazarı domine edeceği öngörülüyor. Türkiye pazarında Çin malı ürünler dışında genellikle Japon ve küçük bir payla Avrupalı üreticiler yer alıyorken, 2014 yılının ikinci yarısından sonra ise Hindistanlı Hero’nun da pazara girişi ile rekabet çıtası daha da yükselmeye başladı. Kampanya ve kullanıcıya yönelik politikaları ile adını duyuran Hero , kurumsal firmalara da ulaşarak bilinirliğini artırmaya başladı.
Hem satıyor, hem kiralıyor
Türkiye’de 2016 yılında kendi kategorisinde %10’luk pazar payına ulaşmayı hedefleyen Hero, 110 noktada satış ve servis hizmeti ile hızlı bir yükseliş sergiliyor. Hero Türkiye aynı zamanda günlük 11 liraya kurumsal kiralama hizmeti sağlıyor. Kurumlar, sabit kira bedeli öderken kalan tüm bakım, servis, yedek parça, arıza, vergi, muayene, garanti takibi işlerini Hero firmasına bırakıyorlar. Firma da kiraladığı araçları iş gücü kaybı olmaması için servise çağırmıyor, kiralama ekibi araçların bakımını donanımlı servis araçları ile yerinde yapıyor. Kaza veya arıza durumlarında ise ikame araç sağlıyor.
Hero Türkiye yöneticileri memnun
Hero Türkiye yöneticisi Sait Orhan “Markanın ülkemizde yeni olmasını hızlı bir şekilde avantaja çevirdik. 5 yıl garanti ve 72 saatte yedek parça temin garantisi son derece olumlu karşılandı. Geçen yıldan Hero sahibi olanları da unutmadık ve 99 lira (+KDV) bedel ile aynı imkanı önceki müşterilerimize de tanıdık. Şu anda 80 ili tek tek gezerek dolaşan bir aktivite aracı ile markanın test sürüşü ve eğitim similasyonu ile tanıtımını yapıyoruz. Motoron okurlarını, web ve sosyal medya sayfalarımızda yer alan Hero roadshow programını inceleyerek kendilerine en yakın şehirdeki etkinliğimize katılmalarını bekliyoruz. Daha önce hiç vitesli motosiklet kullanmayanlara Hero sürüş similasyonu ile gerçek sürüş deneyimi yaşatıyoruz. ” şeklinde konuştu.
Hero kimdir ?
Hindistan’da kurulmuş dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden biridir. Günümüzde Dünya genelinde 60 milyonun üzerinde sürücü Hero kullanıyor. Yıllık üretim adedi 7 milyon. Başta Hindistan olmak üzere bir çok ülkede üretim yatırımları var. Globalde toplam 30 ülkede 10.000 adedin üzerindeki satış noktasına sahip. Aynı zamanda %50 ile Hindistan’da en büyük pazar payına sahip marka. Sadece Hindistan’da toplam 4 fabrikası yer alıyor. Yıllık 10 milyar dolar cirosu ile dünyanın en saygın ilk 200 firması listesinde yer alıyor. 1956 yılında kurulan Hero markasının bugünkü ortalama piyasa değeri yaklaşık 6 milyar dolar. 12.000 kişiyi istihdam eden firma Hindistan’da 7 kez en güvenilir firma seçildi. 2011 yılına kadar marka adı Hero Honda iken, 2011 yılında Honda’dan ayrılma kararı alarak sadece Hero markası ile yoluna devam ediyor. Türkiye global pazarda yer aldığı 19. ülke. Dünya toplamında 2020 yılı hedefi 100 milyon adede ulaşmak ve 50 ülkede yer almak. Sponsorluklar; Hero markası Dünya genelinde golf ve tenisteki sponsorluklar ile bir çok spor elçisine destek olmuştur. Tiger Woods ve Sharmila Nicollet gibi sporcular markanın yüzü olarak global yer alıyor.
Hero teknolojileri ise kısaca şöyle sıralanabilir.
• Hero yakıt teknolojisi ile yakıt yakmıyor, yakıtı kokluyor. Hindistan’da benzin fiyatı Türkiye’den daha ucuz, ortalama 1 dolar. Ancak Hindistan’daki kişi başı milli gelir Türkiye’deki kişi başı milli gelirinin çeyreği kadar. Bu da Türkiye’de benzin fiyatının 10 lira üzerinde olmasına eşdeğer. Yakıtın gelire göre yüksek olması Hindistanlı dünya devini yakıt sarfiyatında yeni teknolojiler üretmesine zorlamış. Hero yakıt sarfiyatında rekorlar kırabilen bir marka. Hero tarafından 2015 yılında resmi gözlemciler denetiminde yapılan testlerde rekor kırıldı ve Hero Ismart modeli bir litre benzin ile 102,5 km menzile ulaştı. Kaynak; ICAT (International Centre for Automotive Technology)
• FI (Fuel injection):Yakıt enjeksiyon sistemi ise, yakıtı püskürtme esasına dayanır ve karbüratörlü araçlara nazaran daha fazla yakıt ekonomisi sağlar. Daha az zararlı egzoz gazı salınımı yapar, yakıtın daha kaliteli ve kontrollü bir şekilde yanmasını sağlar.
• ASFS (Advanced swirl flow induction system):Gelişmiş girdap akımlı indüksiyon sistemi Hero MotoCorp’a özel bu teknoloji ile yanma odasındaki yakıt karışımının bir girdap devinimi ile hareket ederek yanması, üst seviyede yakıt ekonomisi ve çevreye en az zararlı egzoz atığı salınmasını sağlar. Bu sistemde yakıt karışımı silindir duvarına paralel olarak döner, tıpkı çay içine atılan şekerin kaşıkla karıştırılarak tamamen erimesi ve tatlanması gibi son damlasına kadar yakıttan maksimum verim sağlanır. Egzoz atığındaki yanmamış yakıt oranı minimum seviyeye indirgenerek çevreye en az negatif etki sağlanır.
• ATFT (Advanced tumble flow induction system): Gelişmiş Karıştırıcı Akımlı İndüksiyon sistemi ise, Hero MotoCorp’a ait özel bir teknolojidir. Bu sistemde de yakıt karışımı silindir duvarına dik olarak döner, motosikletten maksimum güç, minimum çevresel atık ve maksimum yakıt ekonomisi sağlanır.
• START-STOP: Aracın kısa süreli duraklamalarında otomatik olarak motor durarak yakıt ekonomisini verimli hale getirmektedir.
• Kombine Fren Sistemi: Tek bir fren maneti sıkıldığında her iki tekerlek bu emri alır ve uygular. Tekerlekler arası fren gücü sürücü talebine göre ayarlanabilir. Böylece duruş güvenliği her iki tekerin görev yapması sayesinde en iyi seviyeye çıkar.?
Yorumlar
Loading…