Yazar: Doruk Kurtoğlu
Standartların üzerinde bir aksesuar donanımına sahip olan CBR1000 SP’nin Öhlins süspansiyonlarından ne yazık ki kötü bir haber var!Fabrikasyon bir hatadan dolayı belli bir aralıkta üretilen motorların arka süspansiyonunun gevşeyip helezondan ayrılması riski ile Honda bu egzotik canavarların süspansiyonlarını geri çağırıyor.
Honda (American Honda Motor Co.) 9 Aralık 2013’den 2015 e kadar üretilmiş olan CBR1000SP’leri arka helezonlarının süspansiyondan sökülebilme ihtimali üzerine geri çağırıyor. Bu uygulama ÖHLINS TTX GP, TTX RT ve TTX36 MKII modelleri için geçerli.
Kullanıcılar bu durumu düzelttirmezler ise amortisörlerdeki muhtemel ayar bozukluğu sebebiyle sürüş kontrolünü kaybetmelerine ve kaza yapmalarına sebep olunabileceği bildiriliyor. Avustralya ve Japonya’da geçerli olan bu durumu diğer CBR1000SP kullanıcıları da yakından takip ediyor, ancak henüz diğer ülkeler için bir açıklama yok.
Bu konuda Honda’nın çağrısı CBR1000SP sahipleri ya da yetkili servislerince amortisörün sökülüp bayilere gönderilmesi. Geri çağırmanın yayınlandığı ülkelerdeki bayilerin, gerekli düzeltme ve düzenlemeleri yapıp amortisörleri onarımları yapıp geri göndereceği bildiriliyor. Bu işlem motorun yol tutuşunu arttırarak performansına olumlu etki edecek.
Öte yandan ÖHLINS süspansiyon kullanan bir çok motosiklet üreticisinin araçları bu tarz sorunlarla geri çağırması ya da bakım ve testlerinin yapılması yönünde açıklama yapmış olması da akıllara markanın güvenilirliğini sorgulatıyor .Yaklaşık 1 ay önce de YAMAHA R1M modelleri yine süspansiyon sorunları nedeni ile geri çağrılmıştı.R1M ile aynı arka süspansiyona sahip 1000SP’de yaklaşık 1 ay ara ile bu uygulamadan nasibini aldı. İlgili haberimiz çin bkz: Öhlins Süspansiyonlar ve Yamaha R1M’ler Geri Çağırılıyor!