Yazar: Moe
MotoGP’nin bir alt klasmanı olan Moto2’nin, 2010’dan beri resmi olarak motor bloklarını temin eden Honda; Moto2 Resmi Motor tedarikçisi rolünü 2018’e kadar sürdüreceğini açıkladı…
Bu 4 senelik sözleşme ile Honda, Moto2 klasmanı motosikletlere motor bloğu temin eden “tek firma” olmaya da devam edecek. Anlaşmaya göre Japon firma, İspanyol ExternPro şirketine 2018’e kadar 600cc’lik CBR motorlarını teslim edecek; bu firma da klasmanın kriterlerine göre motor bloklarında gerekli son ayarlamaları yapıp, takımlara bu motorları sunacak…
Son dönemde çıkan spekülasyonlara rağmen, bu açıklama ile Moto2 klasmanının tek çeşit motor bloğuna sahip olacağı da kesinleşmiş oldu. Nitekim KTM’nin Moto3’ü domine ettikten sonra diğer klasmanlara da gözünü diktiği bir süredir padoklarda kulaktan kulağa fısıldanıyordu, KTM-MotoGP haberi için bkz: KTM, 2017’de MotoGP’ye Katılmayı Planladığını Açıkladı ! . Ancak bahsettiğimiz üzere bu duyuru ile KTM gibi, Moto2’ye motor tedarik etmek isteyen firmaların 2018’e kadar beklemesi gerekecek gibi görünüyor.
Moto2 sınıfında yarışan takımlara motor tedarikçisinde çeşitlilik istenip istenmediği sorusu yöneltildiğinde ise; takımların klasmanda farklı motor tedarikçilerini istemediği, tek tip motor bloğundan ise ziyadesiyle memnun oldukları yanıtı alınmış…
Takım temsilcilerine göre tek çeşit motor bloğu; takımlar arası “rekabet denklemi”nden bir bilinmeyeni direkt olarak elimine ettiği için, Moto2 giderlerinin 250cc klasmanı Moto3’e göre bile oldukça düşük olmasının en önemli sebeplerinden biri. Bu tek çeşit 600cc’lik motor bloğu ile Moto2 takımları farklı tedarikçilerden motor seçmek durumunda kalmıyor (daha güçlü motor=daha pahalı motor ), böylece bütçesi yetmeyen takımların daha güçsüz motor bloklarına takılıp kalmasının da bir nevi önüne geçilmiş oluyor.
2014 Moto2 Şampiyonu Esteve Rabat:
2013’den bu yana Moto2’de Parque Tecnólogico de MotorLand Aragon (Aragon,İspanya yarış pisti Ar-Ge departmanı, evet Dünya’nın bir çok pistinde bu tür sektörü ve sporu desteklemeye yönelik tesisler mevcut, ülkemizde de görmek dileğiyle! ) bünyesindeki ExternPro ile motor bakım ve hazırlıklar yapılırken, Dunlop ise klasmanın lastiklerini tedarik ediyor. Bu sınıfta fark yaratan etmenler ise önemli ölçüde şasi ve FIM onaylı firmalar tarafından hazırlanan -MotoGP ile kıyas götüremeyecek basitlikte, fiyatı 650 €’ ile sınırlı- elektronik sistemler olarak sıralanabilir…
Yorumlar
Loading…